7 اقدام برای پیگیری موثر مشتریان

در اینجا هفت مرحله وجود دارد که من برای طراحی یک استراتژی پیگیری مؤثر (و نه آزار دهنده) توصیه می کنم.

آلیس هیمن

بیشتر فروشندگان فروش خوبی دارند. اما همانطور که هر فروشنده می داند ، اما شانس کمی وجود دارد که تمام تماسها و ایمیلهای ما یا تلاشهای فروش ما در مرحله اول منجر به عقد قرارداد شود.

این جایی است که فروش تبدیل به پیگیری می شود ، چیزی که فروشندگان در آن خیلی خوب نیستند. آنها ممکن است سعی کنند پیگیری خود را بلافاصله پس از اولین جلسه فروش انجام دهند. آنها ممکن است دقیقاً یک پیام را بارها و بارها (و بیشتر) دنبال کنند. یا ممکن است آنها اصلاً عمل پیگیری را انجام ندهند .

تیپ شخصیتی خریداران خود را میشناسید؟پس این مقاله را بخوانید

صرفنظر از موانعی خاص، بسیاری از ایرادات وجود دارد که می تواند در هنر پیگیری مرتفع شوند.بسیاری از فروشنده ها نکاتی را که باید در پیگیری یا فالو کردن رعایت کنند را نادیده میگیرند یا حتی بدتر،اصلا به این نکات آگاه نیستند.اولین نکته این است که همانطور که فروش اصولی دارد و باید رعایت شوند فرایند پیگیری نیز حتی از فروش هم سخت تر بوده و نیاز به رعایت یک اصول اولیه دارد.

با در نظر گرفتن این نکته احتیاطی ، در اینجا هفت مرحله وجود دارد که من توصیه می کنم یک استراتژی پیگیری مؤثر (و آزار دهنده) نباشید.

  1. تحقیقتان را انجام دهید
    در مورد شخص اطلاعات کافی را پیدا کنید ، شرکت و یا وب سایت شخصیشان را بررسی کرده و حساب های رسانه های اجتماعی آنها را مرور کنید. در مورد آنها اینکه چه کسی هستند و شرکتشان یا خودشان در کسب وکار با چه مشکلاتی روبرو هستند اطلاعاتی را بدست اورید.
  2. نفروشید!
    تماسهای تلفنی، پیغامهای صوتی یا مکالمه و نامه های بازرایابی تان باید در مورد آنها باشد ، نه خودتان، شرکت یا محصولتان / خدماتتان. هرگاه که آنها به یک مشتری واجد شرایط تبدیل شوند، فرصت های زیادی برای کمک به آنها برای آشنا کردنشان با شرکت خود خواهید داشت و اگر علاقه مند باشند- به من اعتماد کنید -مطمعن باشید در مورد شما و فعالیتی که میکنید اطلاعاتی را بدست خواهند آورد و یا ممکن است شروع کنند به سوال کردن از خودتان.به هر حال نکته مهم این است که همیشه یادتان باشد کاری نکنید که شبیه به فروشنده ها باشید
  3. ارزش اضافه کنید
    سعی کنید منابعی را پیدا کنید که مشتری شما به آنها علاقه مند باشد و سپس سعی کنید آنها را با وی به اشتراک بگذارید.ارزش آفرینی چیزی فراتر از محصولات و خدماتتان است.کاری که شما میکنید قطعا باید خارج از حوزه فعالیتتان باشد.ایجاد ارزش میتواند بصورت ساده چیزی باشد که مشتری اصلا انتظارش را نداشته و موجب وفاداری وی به شما و محصولات و خدماتتان شود.
  4. شخصی سازی کنید
    از یک پیغام مشابه برای همه استفاده نکنید.. متن پیام خود را برای هر فرد بر اساس جلسه ، تحقیق و نیاز آنها تنظیم کنید.یکی از اشتباهاتی که افراد در اقدامهای پیگیری خود انجام میدهند ارسال پیغامهای پیگیری مشابه برای همه افراد است.فارغ از اینکه در جلسه ملاقاتشان ممکن است پیغامهای متفاوتی رد وبدل شده و انتظارات متفاوتی ایجاد شده باشد.فراموش نکنید که نیازهای هر شخص یا سازمان با دیگری فرق دارد.
  5. پشتکار داشته باشید
    به آنها فرصت دهید که زمان کافی برای پاسخ دادن را داشته باشند.این نکته را فراموش نکنید که درخواست از سمت شما بوده است پس مشتری مدت زمانی را باید برای بررسی و پاسخگویی داشته باشد.اما باید صبر و پشتکار کافی را داشته باشید.در زمان مناسب با آنها تماس گرفته و درخواست یک قرارملاقات یا مکالمه تلفنی برای پیگیری درخواست خود را داشته باشید.
  6. در ارتباط بمانید
    نشان دهید که به آنها توجه میکنید. با آنها و شرکت آنها همراه باشید و اگر در مناسبتی قرار داشتید ارسال یک یادداشت شخصی میتواند نشانه علاقه شما برای ارتباط باشد ، یک یادداشت با نظر مناسب ارسال کنید. در رسانه های اجتماعی در ارتباط باشید. پست های آنها را دوست داشته ، نظر دهید و به اشتراک بگذارید.
  7. بهترین خود باشید
    حتی اگر تصمیم بگیرند که از شما خرید نکنند اگر تمامی مراحل بالا را انجام دهید سعی میکنند که شما را حتی به کسانی که میشناسند ترجیح دهند.مطمعن باشید در صورت نیاز حتما به شما باز خواهند گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.