5 ویدئوی تاثیرگذار در مورد نورومارکتینگ از سایت تد

ما چگونه میتوانیم بر روی تصمیمات خریداران تاثیر مثبت بگذاریم؟

اکثر بازاریابان این سوال و سوالات از این دست را بارها از خود میپرسند،با رشد تکنولوژی و ظهور نرم افزارهای جدید،فضای رقابت بین شرکتها و استارتاپ ها برای جذب مشتریان جدید شدیدتر شده است.

بازاریابی عصبی به بازاریابان کمک میکند که درک بهتری از رفتار مشتریان با استفاده از دستگاه هایی که مجهز به تکنولوژی بیوسنسور هستند مانند ردیابی چشمی،آنالیز عاطفی صورت،پاسخ شیمیایی پوست و EEG،داشته باشند.

برای اشاعه این موضوع و کمک به شما در درک بهتر این مفاهیم بر آن شدیم که 5 سخنرانی از سایت تد را که بیشترین بازدید را از سوی مخاطبین داشته است آماده کرده و در این مقاله به شما معرفی کنیم.ترتیب قرار گرفتن این فیلمها بیانگر میزان به اشتراک گذاری آنها میباشد

امیدواریم از دیدن این ویدئوها لذت کافی را ببرید:

 

1.جوزف پین(joseph pine)

در اولین گفتار TED ، جوزف پین ، نویسنده كتاب “شخصی سازی انبوه” ، چگونگی انتقال اقتصاد مصرف كننده از خرید كالای ساده به خرید یك تجربه معتبر را توصیف می كند.

خلاصه ای از این گفتار به شرح زیر است:

.تغییر از کالا و محصولات به سمت تجربیات

.مثالی از استارباکس که به سمت تجربه مشتری در حال حرکت است

.”اعتبار” به عنوان یک نکته مهم در نحوه تصمیم گیری مشتریان در پرداختها

.ماتریکس واقعی و غیرواقعی

 

2.پاتریک رنوویز(Patrick Renvoise)

درگفتار دوم پاتریک رنوویز،مدیرعامل و سهامدار اصلی اولین شرکت نورومارکتینگ جهان”Sales Brain”

در مورد پایه و بیس نورومارکتینگ صحبت میکند.او همچنین سه قسمت مختلف از مغز ما را مقایسه میکند و نشان میدهد که کدام قسمت مسئول تصمیم گیری های اجباری و بدون اراده ما است.

خلاصه ای از آنچه پاتریک بیان میکند:

.نورومارکتینگ چیست و تکنولوژی آن

.مثالهایی از استفاده درست از نورومارکتینگ در تبلیغات و برندینگ

.سه بخش از مغز ما(نئوکورتکس،مغز لیمبیک و خزنده)

.شرحی از 6 محرک

3.دوورا راجرس(Devora Rogers)

در قسمت سوم گفتار،یک رهبر بازاریابی مدیر موفق در مورد خریداران و اینکه چگونه Big Data به ما کمک میکند که تصمیم خریداران را تحت تاثیر قرار دهیم صحبت میکند.

خلاصه ای از آنچه که راجرز بیان میکند:

.خرید چیست و خریداران چگونه فکر میکنند

.یک نقشه خرید خنثی با قیف

.جمع آوری اطلاعات در مورد خریداران با استفاده از Big data برای کمک به افزایش تجربه خرید

.چرا آمازون بهترین تجربه مشتری را خلق میکند

 

4.ری بورک(Ray Burke)

در گفتار چهارم آقای بورک پروفسور دانشگاه ایندیانا در مورد این صحبت میکند که خرده فروشی ها چگونه با استفاده از تکنولوژی بیومتریک میتوانند رفتار مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهند

خلاصه ای از آنچه که بورک بیان میکند:

.یک آزمایشگاه تجربه خرید را شبیه سازی میکند،تجربه VR،Eyetracking،Facial expression analysis

.زیرنظر گرفتن خریداران در فروشگاهها

.استفاده از Eyetracking  برای تعیین بهترین بسته بندی و چینش داخل قفسه ها

.امنیت دیتا برای خریداران

5.مولی کراکت(Molly Crockett)

در آخرین صحبت TED ، Molly Crockett ، متخصص علوم اعصاب ، که تحقیق در مورد نوع دوستی ، اخلاق و تصمیم گیری اقتصادی کرده است ، باعث می شود که شما دو بار در مورد ادعاهای بیان شده در مورد محصولات خریداری شده فکر کنید.

خلاصه ای از آنچه که مولی کراکت بیان میکند:

.ترغیب و تاثیر گذاری روی مغز در زمان تصمیم گیری برای خرید

.ادعاهای غلط بر روی محصولات

.افزایش اعتبار با استفاده از تصویر مغز

 

اگر مایل به افزایش دانش خود در این حوزه هستید شدیدا توصیه میکنم که آموزشهای علمی سایت ted.com را دنبال کنید.میتوانید هزاران ساعت آموزش علمی را با کیفیت محتوای بالا در این سایت مشاهده کنید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.