3 راز مهم در استخدام شبکه فروش حرفه ای

اگر فروشنده استخدام می کنید ، قبلاً می دانید که هیچ دو مصاحبه با هم شبیه نیستند. هدف یافتن استعدادی با دو ویژگی ملموس و نامحسوس است که به راحتی نقش آنها را در شرکت شما پیدا می کند.

هر داوطلب عقاید ، انتظارات و دامنه استعدادهای متفاوتی دارد و هرچه فروشنده سریعتر مثمر ثمر باشد ، وضعیت برای همه بهتر است. به عنوان رهبر فروش ، وظیفه شما این است که در طی مصاحبه ، توالی مناسب سوال را بپرسید تا بفهمید این شخص چه عواملی را تحریک می کند ، چگونه در یک محیط حرفه ای کار می کند و چگونه به چالش ها پاسخ می دهد ، همه اینها شاخص های خوبی برای موفقیت هستند در یک نقش فروش.

داوطلب ایده آل تمایل ، هوش ، اشتیاق و مهارت های لازم برای توسعه یک حرفه فروش موفق تحت مربیگری شما را خواهد داشت. اما چگونه می توانید این خصوصیات را در مراحل مصاحبه از داوطلب بیرون بیاورید؟

من در کار خود برای جذب شبکه فروش با صدها فروشنده مصاحبه کرده ام و این کار سختی است. افزودن به سنگین بودن این تصمیم این واقعیت است که تصمیم گیری بد در مورد استخدام هزاران دلار هزینه دارد و زمان قابل ارزیابی و غیرقابل بازیابی است. برای یافتن یک فروشنده ایده آل ، چندین ویژگی اصلی وجود دارد که من به دنبال آنها هستم و من سه ویژگی مهم را برای خودم پیدا کرده ام. من آنها را سه C می نامم: شخصیت ، ارتباط شایستگی(Character,Chemistry,Competence). این سه ویژگی را می توان در یک مصاحبه با پرسیدن سوالات صحیح و در واقع گوش دادن به پاسخی که داوطلب می دهد ارزیابی کرد.

شخصیت(Character)

وقتی افراد را استخدام می کنم ، همیشه ابتدا شخصیت او را نگاه می کنم. شما در شبکه فروش می خواهید فروشنده ای استخدام کنید که از واقعی بودن نمی ترسد – شخصی که می توانید برای انجام کار به او اعتماد داشته باشید و هنگام به هم ریختگی خود را مسئول می داند. برای ارزیابی شخصیت یک داوطلب، باید بدانید که آنها از کجا می آیند ، چگونه وارد شده اند ، کجا هستند و جایی که خودشان را ته خط میبینند.

4 استراتژی پیش از مذاکره که به شما در موفقیت فروش کمک بسیاری میکند را در این مقاله بخوانید

برای من ، شاخص شخصیت قوی این است که وقتی می توانم یک داوطلب را با اطمینان ، در مورد اشتباهاتی که مرتکب شده اند و آنچه را که از آنها آموخته اند صحبت کند. اگر از داوطلبی بپرسم ، “بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟” و آنها پاسخی ارائه می دهند که شبیه “من بیش از حد کار می کنم” یا “من خیلی رقابت جوهستم” ، پس از آن مصاحبه به پایان رسیده است. این نقاط ضعف واقعی نیستند. من به دنبال چیزی مانند “من در مدیریت تعارض مبارزه می کنم” یا “تمایل دارم تا آخرین لحظه صبر کنم تا گزارش های خود را تمام کنم.” اینها فرصتهای واقعی برای بهبود است.

ارتباط

جستجوی ارتباط اهمیت سازگاری را برجسته می کند – برای کار با کسی و کار با یک تیم ، ما باید نه تنها در یک رابطه ، بلکه با عادت ها ، اهداف و اخلاق کار خود نیز سر و صدا کنیم. شما به دنبال کسی نیستید که فقط کار دیگری بخواهد. بهترین فروشنده به آنچه که می فروشند ، با چه کسی کار می کند و چگونگی انجام همه کارها اهمیت خواهد داد.

کشف ارتباط با یک داوطلب ، بینش ارزشمندی را فراهم می کند که می تواند برای سازمان مفید باشد و فراتر از صلاحیت های اساسی و یا پاسخ های معمول آنها به سوالات استاندارد مصاحبه است. من دوست دارم از یک داوطلب بپرسم آخرین کتابی که خوانده چیست؟ ببینم کسی فراموش کرده که آخرین کتابی که خوانده چه بوده خب مشخص میشود نمیشود روی این فرد حساب خاصی باز کرد برای فروش در شبکه ای که به یادگیری نیاز دارد. من آنها را به خاطر اینکه مطالعه ندارند قضاوت نمی کنم ، بلکه از آنجا که رهبران و مدیران فروش اهل مطالعه کردن هستند و من نیز به دنبال رهبری واقعی میگردم پس باید گزینه های خودم را محدودتر کنم.

شایستگی

صلاحیت صفتی است که بیشتر مدیران استخدام به دنبال آن می گردند ، اما برای من در میان سه C آخرین رتبه را دارد. در حالی که بهترین داوطلب شما شما را تحت تأثیر آنچه که خود شروع می کنند و اینکه چگونه مسئولیت رشد حرفه ای خود را به عهده می گیرند تحت تأثیر قرار می دهد ، اما این بدان معنا نیست که آنها باید همه چیز را بیرون از دروازه بدانند. اگر شما شخصیت محکمی دارید و ما ارتباطی عالی داریم ، پس صلاحیت چیزی است که می توانم به شما بیاموزم. فرد با استعداد خودش را تربیت می کند – آنها شبهای طولانی را با مطالعه یا تلفنی با سایر اعضای تیم قرار می دهند تا زمانی که در کار خود تسلط پیدا کنند.

من اهمیت استخدام سریع را درک می کنم. نداشتن یک تیم کامل رسیدن به اهداف رشد را دشوار می کند. اما استخدام بد ممکن است یک اشتباه پرهزینه باشد ، به همین دلیل است که من همیشه می گویم: “شکیبا بودن در استخدام ، عجول بودن در اخراج”. استخدام بهتر با فرایند و نه شهود حاصل می شود.

از آنجا که فرایند جذب و استخدام شبکه فروش میتواند بسیار خسته کننده باشد لذا شکیبایی در این امر دقت بیشتری را در جذب افراد حرفه ای به بار می آورد.نگران نباشید در این بازار همیشه افراد حرفه ای وجود دارند که بتوانند به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.