3 توصیه برای در اختیار گرفتن ذهن خریداران گوشی های موبایل

اصل نورومارکتینگ:
خرید موبایل به خرده فروشان نه تنها اجازه میدهد که در تجربه خرید مشتری سهیم شده و تمرکز کنند بلکه حتی میتوانند بطور کل بر تمام فرایندهای تصمیم گیری تاثیر بگذارند.

کاربرد:
هنگام تعریف مجدد روابط خود با مخاطبان خود از سه ستون استفاده کنید: به هم پیوستگی ، توانمندسازی و تعامل.

ما به عنوان خریدار یاد گرفته ایم که نسبت به آنچه خریداری می کنیم و چگونگی آن احتیاط کنیم. ما در مورد اطلاعات تحقیق می کنیم و “بهترین” محصولات را برای خودمان و وابستگی شدید به فناوری پیدا می کنیم ، اکنون می توانیم هر جا که به WiFi یا داده دسترسی داشته باشیم ، این کار را انجام دهیم. از هر 10 کاربر تلفن همراه شش نفر تجربه خود با موبایل را با خرید یک دستگاه تلفن آغاز کرده اما در نهایت این تجربه را با یک دستگاه متفاوت به پایان میرسانند.(یعنی در نهایت کاربر به این نتیجه میرسد که مثلا گوشی اپل برای وی مناسبتر از برند سامسونگ بوده و به این برند وفادار میشود). دستگاه های تلفن همراه دسترسی راحت به هر شکل از محتوا را فراهم می کنند ، و این باعث می شود ما خرید موبایل را در روال عادی خود قرار دهیم.

روالهای عادت در واقع می توانند به نفع خرده فروشان به ویژه برای افرادی که در یک فضای رقابتی قرار دارند سود کنند. دو نکته مثبت اتفاق می افتد: یکی ، تعاملات عادت(Habitual Interactions)، راحتی مصرف کنندگان را فراهم می کند و باعث می شود وضعیت تجربی خود در رابطه با یک برند تقویت کنند ، و این منجر به وفاداری می شود. دو ، وابستگی به کارهای روزمره آنها(the dependency on their habitual routines) به این معنی است که مصرف کنندگان به فکر اتوماتیک خود تکیه می کنند و بنابراین ، زمان کمتری را به در نظر گرفتن برندهای جایگزین می گذرانند.

برای توسعه این روتینهای عادتی و روابط با مصرف کنندگان ، خرده فروشان برای به دست آوردن مغز خریداران خود باید سه ستون را در نظر بگیرند. نکته مهم برای جلب مصرف کننده در دنیای نامتناهی رقبا ، درک مسیر مصرف کنندگان و روند تفکر آنها قبل ، حین و بعد از خرید است.

پشتوانه علمی این نظریه

یک مطالعه از دانشگاه ایندیانا ادبیات بازاریابی موبایل و فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده را مورد بررسی قرار داد. در این مطالعه پایه واساس های خرید موبایل شناسایی شده است که می تواند به عنوان راهنمایی برای جلب توجه مصرف کنندگان تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد. سه ستون اصلی در نظر گرفته شده است: بهم پیوستگی خرده فروشی و مصرف کننده ، توانمندسازی مصرف کننده و تعامل مبتنی بر منطقه جغرافیایی.

بهم پیوستگی مشتری و خرده فروشی اولین ستون است که رویکرد دربان(رویکردی اثبات شده که در آن سازمان سعی میکند که بیشترین ارزش را به کارکنان خود بدهد) برای ایجاد یک تجربه مرتبط ، بر اساس داده های مصرف کننده است. این در مورد ارائه یک تجربه بیش از حد مرتبط ، استفاده از داده ها برای رفع نیازهای شخصی خریداران است.

90٪ از خریداران تلفن همراه مورد مطالعه برای بسیاری از فعالیتهای خرید خود از وسایل تلفن همراه خود استفاده می کردند و تقریبا 50٪ از این خریداران 15 دقیقه قبل از مراجعه به فروشگاه از موبایل خود استفاده می کردند. این نقطه تماس(Touchpoint) فرصتی است برای یادآوری به مصرف کنندگان در مورد هرگونه کالای فراموش شده ، خریدهای قبلی ، معاملات جدید یا حتی یک پیام خوش آمدید ساده ، خاص برای آنها.

توانمندسازی مصرف کننده ستون بعدی است ، که در مورد کنترل بیشتر مصرف کنندگان در طی مراحل خرید است و همین امر منجر به مصرف کنندگان آگاه تر ، مستقل و خواستار( Demanding Consumers) می شود.

البته این واقعیت که اکنون اطلاعات به صورت لحظه ای در دسترس ما قرار میگیرد ، ممکن است عاملی برای این امر باشد. 61٪ از خریداران تلفن همراه فکر می کنند که دسترسی بیشتری به اطلاعات مربوط به محصولات دارند تا همکاران فروشگاه. و 73٪ از این خریداران ترجیح می دهند که برای خرید از تلفن های هوشمند خود بجای درگیر شدن با فروشگاههای حضوری در یک تجربه خرید استفاده کنند.

خریداران آگاه تر و مستقل تر ذهنیتی را می خواستند که اکنون ، به نوبه خود ، خرده فروشان را وادار به اتخاذ یک استراتژی omnichannel برای ارائه راه های بی پایان تجربه های خرید برای مصرف کنندگان خود می کند.

ستون سوم اما درمورد شناسایی نزدیکی مصرف کنندگان و ارائه ارتباطات سفارشی است. استفاده استاندارد از تعامل های جغرافیایی مبتنی بر مشتری برای ورود به سیستم در خرده فروشی یا رستوران است. با این حال ، می توان از آن برای تأثیرگذاری برای انتقال محتوای مناسب به مصرف کنندگان مختلف استفاده کرد.

به عنوان مثال ، مصرف کنندگان تلفن همراه می توانند به دو حالت باشند: جستجوگران اطلاعات یا وبگردها. با توجه به وضعیت فعلی آنها ، خرده فروشان می توانند بر اساس رفتارهای خرید و نمایش محصولات خود ، تبریک یا تبلیغات هدفمند را تحت فشار قرار دهند. فناوری موبایل به خرده فروشان این امکان را می دهد تا در فعالیت های خود دقیق تر و فعال تر عمل کنند تا بعد از آن اندازه سبد مصرف کننده افزایش یابد و فرصتی برای خریدهای غیرمترقبه ایجاد شود.

یک تبلیغ چندبار باید در معرض دید مصرف کننده قرار بگیرد؟در این مقاله بخوانید

سرانجام ، این مطالعه به مشارکت مصرف کننده مبتنی بر وب به عنوان ستون چهارم اشاره دارد. این ستون به اهمیت یک استراتژی تعامل مبتنی بر وب اشاره دارد و خریداران تلفن همراه را که همیشه از برنامه یک برند استفاده نمی کنند ، برجسته می کند. در مراحل اولیه سفر خرید ، مصرف کنندگان برای مقایسه مارک و قیمت به وب سایت های تلفن همراه بیش ازاپلیکیشن یک برند مراجعه می کنند. دانلود و استفاده از برنامه معمولاً در مرحله بعدی اتفاق می افتد ، زمانی که مصرف کننده با نام تجاری آشنا باشد. با این حال ، من معتقدم که این یک ستون ضروری در دوره رسانه های اجتماعی نیست. حضور در جایی که مصرف کننده نیاز به برند تجاری داشته باشد با ارزش تر است. با توجه به میزان محتوای موجود ، مصرف کنندگان از کدام کانالهایی که می خواهند اطلاعات را از آن استفاده کنند ، انتخاب می کنند. برای مارک ها بسیار مهم است که لحظه های خریداران خود را بدانند و در آن لحظه ها حضور داشته باشند – چه در خبرنامه فیس بوک خود ، چه در پست های اینستاگرام اسپانسر شده یا بررسی Yelp. داشتن حضور و مشارکت قوی در وب سایت ، ذهن خریداران موبایل را تضمین نمی کند ، زیرا این حضور سهولت و ارزش مورد نیاز آنها را در طول میکرو لحظه ها در روال روزمره فراهم نمی کند.

وبسایت Fabletics
google/FABLETICS

مطالعه موردی: Fabletics

بهتر است سری به وبسایت Fabletics بزنید، یک خرده فروش آنلاین اشتراک زنانه برای پوشاک . Fabletics شرکتی است که اهمیت داده ها و ارزش صدای مصرف کننده را درک می کند. اگرچه آنها از هر سه ستون استفاده نمی کنند ، اما بر دومورد از آنها قاطعانه ایستاده اند: اتصال و توانمند سازی.

آنچه که من در مورد Fabletics دوست دارم این است که آنها در فن آوری داده ها سرمایه گذاری کرده اند ، دانستن اینکه درک و برآوردن نیازهای خریداران آنها مهم است. برای مبتدیان ، از خریداران دعوت می شود قبل از ورود به Fabletics یک Quiz Style را انجام دهند – این مسابقه در مورد فعالیت ها و شکل بدن شما می پرسد تا حس بهتری از نوع محتوا برای شما نشان دهند. علاوه بر این ، Fabletics از سیستم عامل های مختلفی برای ارائه یک تجربه همه فن آوری ، از جمله عملکرد “OmniCart” خود استفاده می کند که خریداران را از طریق خریدهای مختلف در تمام کانالها دنبال می کند. سرانجام ، خریدارانی که عضو هستند ، می توانند در “اسکن” قرار بگیرند ، و در طی تجربه فروشگاه خود ، خدمات ساده و توصیه های کالای شخصی شده را به آنها ارائه دهند.

نه تنها داده ها تجربه سفارشی را ارائه می دهند ، بلکه دارای مزایای تجارت . کسب و کار نیز هستند: Fabletics از داده ها برای موجودی استفاده می کند و نرخ دقت 95٪ را در اختیار آنها قرار می دهد ، جایی که 5٪ بیش از هر ماه حمل می کند.

وبسایت fabletics
Google/Fabletics

هر کاری که انجام می دهند مشتری محور است: آنها خریداران خود را با عضویت انعطاف پذیر آنلاین و با یک صدا برای محصولات تقویت می کنند. عضویت در وبسایت با یک شرط رایگان است: اعضا باید هفته اول هر ماه در وب سایت مرور کنند یا روی “جستجوی” کلیک کنند. Fabletics یک عضویت انعطاف پذیر ایجاد کرد تا خریداران بتوانند از پرداخت هزینه ماهانه خودداری کنند. ثانیا ، بررسی های محصول Fabletics را بررسی کنید! لیستی از افرادی که نظر خود را در مورد این موارد به اشتراک می گذارند ، پیدا خواهید کرد و به آنها امکان می دهد یک نظر صریح را برای عموم مردم صادر کنند.

عضویت انعطاف پذیر و مدل کسب وکار Fabletics ممکن است برای همه موثر نباشد ، اما آنها می توانند برای همه ما الگویی خوب باشند: استفاده از فناوری داده و توانمند سازی مصرف کنندگان نه تنها وفاداری را افزایش می دهد بلکه سود را نیز افزایش می دهد. Fabletics تنها 5 سال سن دارد و 25 فروشگاه خرده فروشی ، 500 کارمند و 1.4 میلیون عضو فعال دارد.

نکات نوروئی:

  • مخاطبان تلفن همراه خود را با سه ستون اصلی در تأثیرگذاری بر فرآیند تصمیم گیری خود تحت تاثیر قرار دهید : به هم پیوستگی ، توانمندسازی و تعامل مبتنی بر جغرافیایی
  • وارد شدن به سفر خرید مشتری این امکان را می دهد تا مصرف کنندگان بتوانند روال عادی خود را با برند شما توسعه دهند ، باعث ایجاد راحتی برای مصرف کنندگان و وابستگی به مارک ها شوند.
  • نداشتن یک اپلیکیشن ستاره دار اوکی است. حضور دیجیتال و استراتژی تعامل دیجیتال شما باید در اولویت قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.