20% چربی در مقابل 20.3% چربی!اعداد چگونه به ما در متفاوت فکر کردن کمک میکنند؟

اصل نورومارکتینگ:
اعداد گرد ، افراد را ترغیب می کند که بر مقایسه بین گزینه ها تمرکز کنند ، در حالی که اعداد غیرگرد، مردم را به مقایسه با یک استاندارد ثابت و واضح ترغیب می کند.

کاربرد:
زمانی که میخواهید مصرف کنندگان به اعداد روی بسته بندی ها یا تبلیغات محصولاتتان تمرکز کنند توجه کنید که توجه آنها را به چه چیزی جلب میکنید

یک مقاله تحقیقاتی در سال 1988 ، واکنش مصرف کننده به مقایسه عددی را با استفاده از ترکیب بدون چربی / همبرگر با نسبت 80:20 بررسی کرد. چارچوب بندی این سوال به عنوان یک عامل اصلی در ادراک شناخته شد. مردم بیشتر تمایل به خرید همبرگرهایی داشتند که با عنوان “حاوی 20٪ چربی” نمایش داده میشدند تا همبرگرهایی که 80٪ بدون چربی را نشان میدادند.این یک تصویر کامل از تمایل مغز انسان به سمت سوگیری اثر قاب بندی است. اما آیا وقتی با اعداد گرد در مقابل غیرگرد مواجه می شویم ، پاسخ متفاوتی می دهیم؟ برای یافتن مطالعه را ادامه دهید!

اخیراً چندین تمرین مطالعاتی جدید و کنترل شده توسط یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی Gaurav Jain و Gary J. Gaeth انجام شده است تا تأثیر تصمیم گیری اعداد غیر گرد در مقایسه ویژگی های گزینه های موضوعی را تعیین کند. این مطالعه نشان داد که در ارزیابی گزینه ها به افراد ارقام گرد مانند 85٪ / 15٪ ارائه می شود و برای به کار بردن ارقام دقیق تر مانند 73.2٪ در مقابل 26.8٪ برای توجیه انتخاب خود مشکل دارند. نتیجه گیری این بود که عملیات مغزی افراد به جای مقابله با نسبتهای پیچیده تر موارد غیر محاصره شده ، به ارقام ثابت و گرد تبدیل می شود.

توجه بیشتر به سمت اعداد غیرگرد

اولین مطالعه کنترل شده مقایسه 80٪ / 20٪ نسبت کم چرب و پرچربی در همبرگرها و سایر نمایش های کسری مشابه را برای افراد ارائه داد. به گروه مطالعه دوم درصد بسیار مشخصی از جمله 55/79/44/20٪ چربی: رابطه لاغر ارائه شد. افراد مورد مطالعه تمایل داشتند محصول با نسبت غیر گرد را نامرغوبتر از محصول با نسبت گرد بدانند و تمایل به درک اعداد غیرگرد را به عنوان کمتر از چیزی که بودند داشتند.

داده ها حاکی از آن است که آزمودنی ها تمایل به توجه بیشتری به داده های ارائه شده در اعداد غیرگرد دارند ، که منجر به کاهش واکنش هیجانی و احتمال مقایسه بیشتر داده های داده به 100٪ یا 0٪ بیشتر از نسبت یکی به دیگری می شود. محیط کادربندی با استفاده از اعداد غیرمجاز تغییر کرده و برداشت حاصل نیز تغییر کرد.

اعداد غیرگرد موضوع مقایسه را تغییر می دهند

مطالعات بیشتری برای تأیید یافته های تحقیق اول انجام شد. توجه افراد به داده ها با استفاده از تجهیزات ردیابی چشم اندازه گیری شد. همچنین ارائه متن متفاوت برای آزمایش اثر ارائه داده های دارای چهره پررنگ استفاده شد. شش رژیم آزمایش انجام شد و همه نتایج تأثیر منفی در ارزیابی تعداد زیاد و تعداد کمی را در تمرینات مقایسه نشان داد.

رقابت بر سر جلب توجه در دنیای دیجیتال،چه کنیم تا توجه مخاطب به ما جلب شود؟

یافته ها تأیید کرد که تعصب اثر قاب بندی هنوز در حال ظهور است اما موضوعات مقایسه تغییر می کنند. هنگامی که ارقام گرد ارائه شد ، افراد این دو شکل را با یکدیگر مقایسه کردند. اما وقتی ارقام غیرگرد و عجیب و غریب به افراد ارائه شد ، مغز به طور خودکار تصمیم گرفت آن را با معیار طبیعی مانند صفر یا 100٪ مقایسه کند. اعداد غیرگرد به طور مداوم محاسبات مقایسه ای مغز را تغییر می دهند. پاسخ احساسی بیشتری از ارقام گرد ارائه شده حاصل شد ، در حالی که افراد تمایل به محاسبه بی غرضتری داشتند که با اعداد مختلط ارائه شوند. مغز می خواهد چنین اعدادی را به تعداد ساده تری کاهش دهد.

مفهوم عملی

این بدان معناست که وقتی به مصرف کننده ای عددی مانند 20٪ چربی ارائه شود ، تمایل بیشتری به مقایسه این عدد با شماره ارائه شده در یک محصول رقیب خواهد داشت. هنگام ارائه رقمی مانند 44/20 درصد به مشتری ، وی تمایل بیشتری به مقایسه این عدد با یک استاندارد ثابت دارد. در عمل ، بازاریابان می توانند از این اطلاعات برای راهنمایی توجه مصرف کنندگان خود استفاده کنند. آیا محصول شما نسبت به رقبا برتری دارد؟ برای تشویق مصرف کنندگان به مقایسه بین محصولات از اعداد گرد استفاده کنید. آیا محصول شما در مقایسه با یک محک طبیعی ، درصدی نوآورانه دارد؟ برای تشویق محاسبات مقایسه ای از اعداد غیرگرد استفاده کنید.

این اطلاعات به ویژه هنگام در نظر گرفتن طرز فکرهای مختلفی که محصولات لذت طلبانه و سودمندانه را همراهی می کنند ، بسیار مفید است.

این مطالعات بینش اصلی در مورد استراتژی های قیمت گذاری و ارزش گذاری را در بازاریابی مدرن ارائه می دهند. هنگامی که مقایسه سریع و قاطع مصرف کننده از دو قیمت یا ارزش مورد نظر باشد ، به روشی مثبت یا منفی ارائه شود ، اعداد گرد تمایل به تمرکز بر مقایسه واقعی بین گزینه ها دارند. برعکس ، اگر می خواهید مشتری عدد بالا یا پایین را با یک استاندارد ثابت و واضح مقایسه کند ، استفاده از ارقام غیرگرد مغز را به سمت یک تصمیم گیری منطقی و عقلانی تر سوق می دهد.

نکات نوروئی

  • اعداد گرد مقایسه بین ارقام را تشویق می کند
  • اعداد غیرگرد محاسبات مقایسه ای را تشویق می کنند
  • اعداد گرد معمولاً مورد پسند مصرف کنندگان قرار می گیرند
  • هنگام انتخاب اعداد گرد یا غیرگرد ، محصول و ذهنیت مصرف کننده خود را در نظر بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.