10 استراتژی برای ایجاد یک تأثیر عالی هنگام ملاقات با مشتری

استراتژی شما برای ملاقات افراد دیگر باید به گونه ای باشد که فرد مقابل را علاقه مند به برقراری ارتباط کند.هدف شما در چند دقیقه اول ملاقات و سلام و احوالپرسی با دیگران این است که آنها احساس راحتی کنند تا بخواهند با شما کسب وکاری را شروع کنند.

یک روز از زندگی هر فروشنده یا صاحب کسب و کاری متشکل از یک سری جلسات و سلام و احوالپرسی است. خواه در حال برقراری تماس اولیه باشید یا جلسه ای کاری با اعضای تیمتان.

در صورتی که بتوانید مهارتهای ارتباط موثر مقدماتی را یاد بگیرید برای شما ارتباط گرفتن با دیگران بسیار راحت تر میشود. انرژی خود را برای بعد صرفه جویی کنید و از این راهکارهای ساده برای شروع موفقیت آمیز استفاده کنید.

10 استراتژی برای یک شروع فوق العاده در سلام و احوالپرسی


هنگام ملاقات با شخصی بایستید1

این به شما امکان می دهد فرد را در یک سطح برابر – چشم به چشم – درگیر کنید. با نشستن ، پیامی ارسال می کنید که فکر نمی کنید طرف مقابل آنقدر مهم باشد که مایل باشید تلاشی را برای تحمل آن انجام دهید. اگر در موقعیتی قرار گرفتید که قادر به ایستادن نیستید (مانند گرفتار شدن در پشت گیاه گلدان) عذرخواهی و توضیحاتی را ارائه دهید. ممکن است جمله ای از این قبیل بگویید:به نظر نمیرسد که بتوانم شاخ و برگها را دور بزنم. “

2 هنگام ملاقات با یک شخص لبخند بزنید

حالت چهره شما چیزی بیش از سخنان شما می گوید.طوری رفتار کنید که به نظر برسد از دیدار با شخص مقابل صرف نظر از آنچه در ذهنتان است خوشحال هستید. برای شخصی که جلوی شما ایستاده لبخند بر لب داشته باشید. لبخند صمیمانه این پیام را به شما می دهد که شما ایمن و قابل اعتماد هستید.

4 راه برای از بین بردن عادتهای بد که میتواند روی زندگی شغلی شما تاثیر خوبی به جا بگذارد را در این مقاله بخوانید

3 هنگام سلام و احوالپرسی تماس چشمی برقرار کنید

نگاه به افرادی که ملاقات می کنید می گوید شما به آنها متمرکز و علاقه مند هستید. اگر به جای دیگری خیره شده اید ، ممکن است به نظر برسد که به دنبال شخصی هستید که بیشتر دوست داشته باشد تا کنار شما بیاید. وقتی شما نتوانید یک ارتباط چشمی ثابت و مناسب برقرار کنید ، مردم به سختی می توانند به شما اعتماد کنند.

4 در هنگام ملاقات با افراد دیگر ابتکار عمل را به عهده بگیرید

به محض این که به افرادی که نمی شناسید یا توسط آنها فراخوانده می شوید نزدیک می شوید ، بگویید شما چه کسی هستید. زمانی که در حال معرفی شدن توسط شخص دیگری هستید بصورت منفعل نایستید. شروع بسیار خوب هنگام ملاقات و سلام و احوالپرسی با مردم ، گاهی به معنای ابتکار عمل شماست.

5 بیانیه ای راجع به اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید ، اضافه کنید

همیشه گفتن: “سلام ، من مری جونز هستم” کافی نیست. اطلاعات بیشتری بدید “سلام ، من مری جونز هستم. من برای شرکت XYZ کار می کنم. ” نسبت به اینکه کی هستید و چه کاری انجام می دهید اطمینان داشته باشید. این اغلب باعث جلب توجه می شود و گفتگوی مثمر ثمر را آغاز می کند.

6 هنگام سلام و احوالپرسی با مردم ، شل و زوار در رفته دست ندهید

هنگام سلام و احوالپرسی دست خود را دراز کنید. شخصی که ابتدا دستی را بیرون می آورد با اعتماد به نفس و آسودگی روبرو می شود. اطمینان حاصل کنید که این قسمت فیزیکی جلسه و سلام شما حرفه ای است. چنگ زدن به استخوان خرد کن یا لرزش های مچ دست و محکم را ارائه ندهید. اگر در مورد دست دادن زنان و مردان گیج شده اید ، این کار را نکنید. زمانی بود که زنان با مردان دست نمی دادند. ما از آن گذشته ایم. هر کس در تجارت با دیگران دست می دهد.

7 بیاموزید که چگونه مقدمه هایی ساده را ارائه دهید

هنگام ملاقات و سلام و احوالپرسی – به ویژه در مشاغل – همیشه افراد کم اهمیت را به افراد مهمتر معرفی می کنید. روش انجام این کار این است که ابتدا نام شخص مهمتر را بگویید و سپس کلمات “می خواهم معرفی کنم …” و سپس نام شخص دیگر را بیاورید. حتماً در مورد هر شخص چیزی اضافه کنید تا آنها بدانند چرا معرفی می شوند و اطلاعاتی برای شروع مکالمه در اختیار داشته باشند.

8 توجه خود را معطوف به فرد مهمتر کنید

مشتری یا مشتری تجاری مهمتر از رئیس شما است. اینجاست که می خواهید توجه خود را معطوف کنید. وقتی به دیگران احساس مهم بودن میدهید می خواهند با شما تجارت كنند. (فقط امیدوارم رئیس شما موافقت کند.)

9 هنگام ملاقات و خوشامدگویی به اسامی توجه کنید

هنگام ملاقات و سلام و احوالپرسی ، مخصوصاً وقتی همه چیز سریع پیش می رود یا افراد زیادی در مکالمه حضور دارند ، فراموش کردن نام آسان است. فکر کردن در مورد مطلبی که قرار است بگویید و عدم تمرکز روی شخصی دیگر عادی است. اگر به محض شنیدن نام روی آن تمرکز کرده و تکرار کنید ، احتمال بیشتری دارد بعداً آن را بخاطر بسپارید. به یاد آوردن و استفاده از نام ها یکی از سریعترین راه ها برای ایجاد روابط جدید و شروع بسیار خوب است.

10 از نام کوچک افرادی که به تازگی با آنها ملاقات کرده اید فقط پس از اجازه دادن آنها استفاده کنید

هرکسی نمی خواهد در برخورد اولیه به طور غیر رسمی خطاب شود.بهتر است رسمی باشید و کاری کنید که شخص احساس نکند که در این رابطه زیاده روی میکنید. وقتی احترام می گذارید ، به یاد ماندنی می شوید.

استراتژی شما برای ملاقات افراد دیگر باید به گونه ای باشد که فرد مقابل را علاقه مند به برقراری ارتباط کندهدف شما در چند دقیقه اول ملاقات و سلام و احوالپرسی با دیگران این است که آنها احساس راحتی کنند تا بخواهند با شما تجارت کنند. هنگامی که از قوانین مربوط به آن برخوردهای حساس اولیه اطمینان داشته باشید ، شروع محکمی برای روابط سودآور طولانی مدت خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.