کدام رتبه بندی باعث فروش بیشتر میشود؟10 محصول برتر یا رتبه 7؟

اصل نورومارکتینگ:
اطلاعات مربوط به لیست های رتبه بندی برای محصولاتی با درگیری بالا در مقایسه با محصولات با درگیری پایین متفاوت پردازش میشوند.

کاربرد:
برای رتبه بندی لیست محصولات کم درگیر از شماره های گرد (جزو10 محصول برتر) استفاده کنید. این امر منجر به ارزیابی مثبت برند می شود. شماره های اختصاصی بیشتر (رتبه 9 ام) برای رتبه بندی محصولات با درگیری بالا بهتر عمل می کنند.

تصور کنید خبرهای خوبی دریافت می کنید. یک پنل مستقل از مصرف کننده ، کتاب شما را به عنوان بهترین کتاب در رتبه 7 قرار داده است ، شامپوی شما بوی دوم را دارد یا لپ تاپی که می فروشید در لیست صد لبتاب دیگر در رتبه 37 قرار دارد.

خبری عالیست اینطور نیست؟

دستیابی به این امر شگفت انگیز است. اما چگونه می خواهید آن را به مخاطبین عمومی خود بگویید؟ البته شما می خواهید بیشترین بهره را از آن ببرید. بهترین راه برای گفتن به عموم مردم چیست که کیفیت – که البته شما قبلاً می دانید از آن برخوردار هستید – اکنون توسط یک قاضی مستقل نیز تأیید می شود؟ آیا به آنها رتبه دقیق می دهید؟ یا اینکه وقتی از اعداد گرد بیشتری استفاده می کنید برند شما را در شرایطی بهتر قرار میدهد. برای تمیز کردن این تمایز کمی: می توانید بگویید که دوربین شما در لیست “معاملات برتر” بازار محصولات صوتی و تصویری رتبه 7 شد. یا می توانید به سادگی بگویید که به 10 نفر برتر رسیده اید.

کدام قالب بیشتر قانع کننده است؟

در ابتدا ، خوب است بدانید که ذکر آن (مهم نیست چگونه) همیشه مفیدتر از ذکر نکردن آن است. به نظر نمی رسد که لاف زدن در مورد موفقیت های شما فکر بدی باشد …

اما دوباره ، چگونه؟

تاثیر جادویی لبخند در تبلیغ محصولات را در این مقاله بخوانید.

اثری به نام اثر ردیف به راحتی توصیف می کند که استفاده از اعداد گرد برای لیست های رتبه بندی منجر به ارزیابی بالاتر برند می شود. چرا؟ ساده است: مردم با چیزهایی که انتظارشان را دارند راحت ترند. از آنجا که از رتبه هایی مانند 10 محصول برتر ، 20 محصول برتر ، 50 محصول برتر و غیره بیشتر استفاده می شود ، ما نسبت به آنها احساس راحتی بیشتری میکنیم تا رنکینگهای ناآشنایی مثل 9 محصول برتر یا 18محصول برتر. نتایج بسیار واضح هستند. محققان دریافتند که مردم مایل به پرداخت 10٪ بیشتر برای محصولی هستند که در رده 10 محصول برتر قرار داشته شد ، در مقایسه با محصولی که در میان 9 محصول برتر قرار دارد.

آسان به نظر می رسد اما البته استثناهایی نیز وجود دارد.

محصولات با درگیری زیاد در مقابل محصولات با درگیری کم

افراد در نحوه پردازش اطلاعات در این لیست های رتبه بندی متفاوت هستند. بیشتر اوقات ، افراد چنین اطلاعاتی را خارج از آگاهی پردازش می کنند. آنها توجه زیادی به چنین لیست هایی ندارند. به همین دلیل روان بودن اعداد گرد برای اکثر برند ها بسیار خوب عمل می کند. اما گاهی اوقات انتخاب ها کمی پیچیده تر از انتخاب چیزهایی هستند که امشب خواهید خورد. در این حالت ، ما از روش دیگری برای پردازش استفاده می کنیم. این مورد در مورد محصولات با درگیری بالا وجود دارد. مردم کنجکاوتر خواهند شد که بدانند چرا محصولات به همان شکلی که هستند رتبه بندی می شوند و دقیقاً در چه درجه ای دریافت می شوند.

در این حالت ، مردم اطلاعات موجود در لیست های رتبه بندی را با آگاهی بیشتری پردازش می کنند. وقتی متوجه شوند اطلاعاتی که به آنها تحویل داده شده اصلاً شفاف نیستند ، اذیت می شوند. وقتی میگویید این محصول در میان 50 محصول برتر قرار دارد این میتواند به معنی رتبه 17 یا حتی 49 باشد. ما احساس می کنیم از حقیقت ماجرا دور شده ایم. به همین دلیل در این موارد بهتر است از درجه دقیق تری استفاده شود.

بیایید به یک مثال برای هر دو دسته نگاه کنیم. در هلند ما با غوطه ور شدن دندانهای خود در غذاهای مخصوص سرخ شده پیراشکی با نام “oliebollen” جشن سال نو را جشن می گیریم. هر ساله صدها نانوای پیراشکی برای بهترین oliebol رقابت می کنند. از آنجا که دونات ها محصولات کم درگیری هستند ، نانوایان موفق با بیان اینکه به لیست 10 نانوایی برتر در زمینه تولید پیراشکی رسیده اند ، فروش خود را میتوانند بیشتر کنند. از طرف دیگر ، سامسونگ – که بیشتر محصولات با درگیری بالا را به فروش می رساند – با گفتن این حقیقت که به رتبه 7 مسابقه بهترین تلفن های همراه سال 2016 در یک وب سایت بررسی بزرگ رسیده است ، سود بیشتری خواهد برد. این امر شفافیت آنها را اعلام می کند.

رتبه بندی محصول
#7 Top 10

بنابراین دفعه بعد وقتی خبری خوب دریافت کردید مراقب باشید،ببینید درک درستی از عدد بدست آورده اید یا نه.در لیست 50 محصول برتر خیلی متفاوت تر از رتبه 17 ام درک میشود.

نکات نوروئی:

  • هرگز نباید فرصتی را برای گفتن به مشتریان خود در هنگام ورود به لیست رده بندی از دست بدهید.
  • اطلاعات مربوط به این لیست ها برای محصولات با درگیری بالا در مقابل محصولات با درگیری پایین متفاوت پردازش می شود.
  • برای محصولات کم درگیری ، از لیست های رتبه بندی گرد استفاده کنیدبرای محصولات با درگیری بالا ، از رتبه های دقیق استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.