چگونه می توانیم قدرت ذهنی خود را افزایش دهیم

صحبت کردن در مورد افزایش قدرت ذهنی و پشتکار بسیار خوب است. اما این چیزها در دنیای واقعی چگونه به نظر می رسند؟ در یک کلام، مقاومت و سرسختی مساوی با ثبات است.

ورزشکاران با قدرت ذهنی بالا ثابت قدم تر از دیگران هستند. آن ها تمامی تمرینات خود را انجام می دهند. تکالیف خود را از دست نمی دهند. و همیشه از هم تیمی های خود حمایت می کنند.

رهبران با قدرت ذهنی بالا سازگارتر از همتایان خود هستند. آن ها یک هدف مشخص دارند که هر روز در جهت آن تلاش می کنند. این رهبران اجازه نمی دهند تا منافع کوتاه مدت، بازخورد منفی یا برنامه های گیج کننده مانع از ادامه حرکت آن ها به سمت اهدافشان شود. آن ها عادت دارند که افراد اطراف خود را نه فقط یک بار، بلکه بارها و بارها حمایت و تقویت کنند.

هنرمندان، نویسندگان و کارکنان با قدرت ذهنی بالا بیشتر از همه در مسیر خود ثابت قدم هستند. آن ها نه فقط در مواقعی که احساس انگیزه می کنند، بلکه همیشه بر اساس یک برنامه کار می کنند. در انجام کارهای خود مانند یک فرد حرفه ای و نه آماتور عمل می کنند. آن ها ابتدا مهمترین کارها را انجام می دهند، و از مسئولیت شانه خالی نمی کنند.

خبر خوب این است که بدون در نظر گرفتن استعدادی که با آن به دنیا آمده اید، سرسختی و پشتکار می تواند به ویژگی های تعیین کننده شما تبدیل شود. می توانید ثابت قدم تر باشید. همچنین می توانید سطوح ما فوق بشری از قدرت ذهنی را در خود پرورش دهید.

اما چگونه؟

طبق تجربه، این سه استراتژی برای افزایش قدرت ذهنی در دنیای واقعی به خوبی عمل می کنند.

ببینیند قدرت ذهنی از نظر شما چه مفهومی دارد

برای یک شخص، گروه و دسته ای از افراد قدرت ذهنی می تواند مفاهیم متفاوتی داشته باشد. افزایش قدرت ذهنی از نظر شما می تواند شامل تعاریف زیر باشد:

  • در طول یک ماه آینده هیچ تمرینی را از دست ندهید
  • به مدت یک هفته به هیچ وجه غذای آماده و بسته بندی شده مصرف نکنید
  • کار خود را زودتر از موعد مقرر طی دو روز متوالی تحویل دهید
  • در طول این هفته هر روز صبح مدیتیشن کنید
  • امروز هنگام انجام تمرینات خود در باشگاه در هر ست حرکات را یک بار بیشتر تکرار کنید
  • در طول این ماه هر شنبه با یکی از دوستان خود تماس بگیرید
  • هر روز عصر یک ساعت از وقت خود را صرف انجام کارهای خلاقانه کنید

قدرت ذهنی از نظر شما هر چه که هست، فرقی ندارد،. مهم این است که در مورد چیزی که به دنبال آن هستید، قاطع باشید. قدرت ذهنی یک کیفیت انتزاعی است، اما در دنیای واقعی با اقدامات مشخصی گره خورده است. شما نمی توانید به طرز جادویی فکر کنید تا قدرت ذهنی خود را افزایش دهید، بلکه این کار را با انجام کاری در زندگی واقعی به خود ثابت می کنید.

قدرت ذهنی از طریق موفقیت های فیزیکی کوچک حاصل می شود

شما نمی توانید با یک ذهن ضعیف متعهد یا ثابت قدم باشید. تا به حال چند تمرین خود را از دست داده اید، به این دلیل که ذهن شما، نه بدنتان، به شما گفته است که خسته اید؟ چند بار تا به حال ذهنتان به شما گفته: “9 تکرار کافیه. بیخیال تکرار دهم شو. ” احتمالاً برای بسیاری از ما این اتفاقات پیش آمده، و 99٪ آ نها به دلیل ضعف ذهن ماست نه بدنمان.

بنابراین اغلب ما فکر می کنیم که افزایش قدرت ذهنی مربوط به نحوه پاسخگویی ما به موقعیت های سخت است. عملکرد شما در بازی های قهرمانی چگونه بود؟ آیا می توانید در حالی که در غم مرگ یکی از اعضای خانواده تان هستید، زندگی مشترک خود را حفظ کنید؟ آیا بعد از ورشکستگی کسب و کارتان توانسته اید دوباره به روال قبل برگردید؟

شکی نیست که شرایط سخت شجاعت، پشتکار و قدرت ذهنی ما را می آزماید. اما در مورد شرایط روزمره چطور؟

قدرت ذهنی مانند عضله است. برای رشد و توسعه باید روی آن کار کرد. اگر خودتان را از طریق هزاران راه کوچک تحت فشار نگذارید، مطمئناً وقتی اوضاع سخت شود، از رمق خواهید افتاد. اما لازم نیست اینطور باشد.

افزایش قدرت ذهنی از طریق پیروزی های کوچک ساخته می شود. در واقع این انتخاب های فردی ماست که روزانه انجام می دهیم، و باعث ایجاد “عضلات قدرت ذهنی” در ما می شود. همه ما قدرت ذهنی می خواهیم، اما این اقدامات فیزیکی ماست که قدرت ذهنی ما را افزایش می دهد.

قدرت ذهنی مربوط به عادت های شماست، نه انگیزه تان

قدرت ذهنی
Pexels/ Mental Toughness

قدرت ذهنی به معنای داشتن دوز باورنکردنی از الهام یا شجاعت نیست. بلکه در مورد ایجاد عادت های روزمره ای است که به شما این امکان را می دهد تا به یک برنامه ثابت پایبند باشید، و بارها و بارها بر چالش ها و حواس پرتی های خود غلبه کنید.

افراد با قدرت ذهنی بالا لزوما نباید شجاع تر، با استعدادتر یا باهوش تر باشند، بلکه فقط باید ثابت قدم تر باشند. افراد با قدرت ذهنی بالا سیستم هایی را ایجاد می کنند که به آن ها کمک می کند تا بدون توجه به موانعی که زندگی پیش روی آن ها قرار می دهد، روی چیزهای مهم تمرکز کنند. این عادات آن ها است که بنیان باورهای ذهنی آن ها را تشکیل می دهد، و در نهایت آن ها را از بقیه جدا می کند.

قدرت ذهنی به عادت های شما برمی گردد، مربوط به انجام کارهایی است که می دانید قرار است مرتباً آن ها را انجام دهید. و مربوط به فداکاری شما در انجام تمرینات روزمره و توانایی شما در حفظ برنامه خود است.

بیشتر بخوانید: ترفندهای روانشناختی که باعث افزایش خلاقیت شما می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.