چگونه جامعه هوادارن را به مشتریانمان تبدیل کنیم؟

مصاحبه این هفته اختصاص دارد به نویسنده کتاب پرفروش Fanocrasy که یکی از کتابهای پرفروش لیست نیویورک تایمز و آمازون است.دیوید مییرمن اسکات به همراه دخترش ریکو اسکات که دانش آموخته دانشگاه کلمبیا در رشته عصب شناسی این کتاب را نوشته اند.

یکی از نکات جالب این کتاب نگاه کردن به مشتری یابی(Prospecting) از دید نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی است.دیوید در این کتاب به این موضوع جذاب میپردازد که چگونه میشود از یک جامعه هوادر برای خودمان مشتری بسازیم.

کاری که کم و بیش در ایران نیز انجام میشود.به عنوان مثل اپلیکیشن روبیکا یک نمونه ایرانی این ماجرا است که توانست در میان جامعه طرفداران تیم های فوتبال نفوذ کند و با نشان دادن خودش به عنوان یکی از هواداران فوتبال باعث انقلاب عجیبی در نصب این برنامه در میان طرفداران تیمهای فوتبال شود.

یا به عنوان مثال همانطور که در کتاب آمده،یک نمونه موفق این کار شرکت ودکاسازی تیتو در تگزاس است که با ایجاد یک کمپین حمایت از سگهای ولگرد یک شعار تبلیغاتی جالب طراحی کرد:”vodka for dog people” این ایده که ساخت ودکا برای حامیان سگ نام داشت توانست موفقیت عظیمی برای آنها به وجود آورد.

ایده بسیار جالب بود:شرکت تصمیم گرفت ودکاهایی را تولید کند و روی آنها بنویسد “ودکایی برای حامیان سگها”به زودی این ایده همه گیر شد و قرار بود درصدی از قیمت این ودکاها را برای حمایت از سگهایی اختصاص دهند که بی خانمان بودند.

با توجه به جمعیت آمریکایی هایی که سگ داشتند(38%) میشد انتظار داشت که فروش شرکت رشد قابل توجهی داشته باشد و در ضمن برند شرکت که قبلا چندان هم مشهور نبود بر سر زبانها بیفتد.

نفوذ در دل هوادارن حیوانات خانگی! این ایده جواب داد.به نظر میرسد که میتوان از این ایده برای گسترش محبوبیت برند استفاده کرد.پیوند زدن هویت یک برند با ارزش مشترک گروهی از هوادارن موضوعیست که در جای جای این کتاب به چشم میخورد.

راجر دولی این هفته به میزبانی این پادکست پرداخته و اتفاقا مصاحبه ای را ترتیب داده که ایده های تاثیرگذاری را برای بازاریابان مطرح ساخته است.

اگر شما هم مانند من علاقه دارید که هویت برندتان را با یک ارزش مشترک جامعه ای خاص پیوند بزنید حتما این مصاحبه را گوش دهید و از ان لذت ببرید.

فایل زیرنویس فارسی مصاحبه را با کلیک روی تصویر دانلود کنید

چطور هوادارها رو به مشتری خودمون تبدیل کنیم

کتابهایی که از این نویسنده در ایران چاپ شده است:

آدرس شبکه های اجتماعی و وبسایت نویسنده:

اینستاگرام و توئیتر:DM Scott

وبسایت:: www.Fanocracy.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.