چگونه به فروشندگان خود بازخورد انتقادی موثر بدهیم؟

بازخورد انتقادی به فروشندگان ، عنصر اصلی مربیگری و بهبود رفتارهای فروش است. همچنین برای رهبران فروش چالش برانگیز است که این کار را به روش صحیح انجام دهند.

بازخورد دادن به فروشندگان کار سختی است. متأسفانه ، اکثر مدیران فروش هرگز برای بازخورد انتقادی آموزش ندیده اند ، بنابراین آنها آنچه را که در زندگی حرفه ای خود تجربه کرده اند ، پیش فرض می گیرند.

شاید شما هم بارها با این جمله روبرو شده اید:”کارتون عالی بود اما…” این جمله ای ایست که بیشتر مدیران فروش بعد از یک روز کاری به فروشندگان خود میگویند ولی اگر دقت کرده باشید سنگینی این جمله نه بر روی قدردانی کردن بلکه بیشتر بر روی جمله بعد از اما که حالت انتقادی دارد است.

همین داستان تکنیک ساندویچی که بیشتر مدرسان هم در سمینارهای آموزشی خود از آن استفاده میکنند بیشتر روی انتقاد از فرد مقابل تمرکز دارد.”امروز کارتان را خوب انجام دادید ، اما شما باید کار بهتری انجام دهید …

بازخورد انتقادی موثر

باید بدانید که از کجا باید شروع کنید.نمیتوانید تنها با تکیه بر روی آمار و ارقام و نرم افزارهای مدیریت مشتریان شبکه فروش خود را کوچ کنید.این کار شبیه این است که در پایان یک روز تمرینی و پس از ضربات گلف مربی نزد من بیاید و بگوید “بهتر تلاش کن”

علاوه بر این ، احتمالاً تأثیر مثبتی روی شخص یا عملکرد آینده او نخواهد داشت. محل شروع داخل میدان است. شما نمی توانید آنچه را که نمیبینید مربی گری کنید! اگر اوقات خود را در تیم با تیم خود سپری کنید ، درک واقعی نحوه نمایندگی شرکت شما در بازار را درک خواهید کرد.

هنگام صحبت کردن با فروشندگان ، من از یک روش کاملاً ساده برای گرفتن یادداشت استفاده می کنم. وقتی کاری را مشاهده می کنم یا می شنوم که خوب انجام داده اند ، آن را یادداشت می کنم. برای مواردی که خیلی خوب نیستند نیز همین طور است. من معمولاً کلمات کلیدی را یادداشت می کنم و از صورتک خندان یا اخمو استفاده می کنم. شبیه همین ایموجی های فضای مجازی

در پایان تماس یا در پایان یک روز کامل از چندین تماس ، قبل از شروع جلسه مربیگری ، چند دقیقه وقت می گیرم تا یادداشت های خود را مرور کنم.

سه مرحله برای گرفتن بازخورد انتقادی از فروشندگان

با نقد پیش بروید و با ستایش پایان دهید

با مواردی که نیاز به رفع مشکل دارند شروع کنید و سپس به آنها بگویید که چه کاری خوب انجام داده اند. ثابت شده است که این روش موثرترین راه برای دادن و دریافت بازخورد موثر است. فکر کنید فردی مکالمه اش را اینگونه شروع کند: “من یک خبر خوب و یک خبر بد دارم ، کدام یک را اول می خواهید بشنوید؟” ابتدا احتمالاً همیشه می خواهید خبر بد را بشنوید. نحوه سیم کشی مغز ما اینگونه است. ما می خواهیم همه چیز با یک یادداشت مثبت یا خوب به پایان برسد.فروشنده های شما هم از این قائده مستثنی نیستند.

فقط یک چیز به آنها بدهید تا کار کنند

حتی اگر چندین زمینه را مشاهده کردم که باید به آنها پرداخته شود ، بهترین کاراین است که به آنها یک نصیحت کوچک از مربیگری بدهید. من معمولاً مکالمه را اینگونه آغاز می کنم: «ما یک روز کامل داشتیم و یادداشت های زیادی نوشتم. اگر بخواهم یک نصیحت مربیگری به شما بدهم ، باید بگویم که … “ارائه آموزش یا ارائه مثالهای خاص از نحوه پیشرفت همراه با مربیگری ضروری است.

اگر یک فروشنده درونگرا هستید و شبکه سازی برایتان کار سختی است حتما این مقاله را بخوانید

حتی اگر چندین زمینه را مشاهده کردم که باید به آنها پرداخته شود ، بهترین کاراین است که به آنها یک نصیحت کوچک از مربیگری بدهید. من معمولاً مکالمه را اینگونه آغاز می کنم: «ما یک روز کامل داشتیم و یادداشت های زیادی نوشتم. اگر بخواهم یک نصیحت مربیگری به شما بدهم ، باید بگویم که … “ارائه آموزش یا ارائه مثالهای خاص از نحوه پیشرفت همراه با مربیگری ضروری است.

به آنها بگویید که چه کاری خوب انجام داده اند

اگر مشاهده کردید که آنها کاری را به خوبی انجام می دهند ، باید به آنها اطلاع دهید. شما می خواهید آنها دوباره این کار را انجام دهند! اطمینان حاصل کنید که از ویژگی های معنی دار تعریف و تمجید می کنید و هرگز از حد وسط تمجید نمی کنید. استفاده از این روش بارها اثبات شده است که موثر است. بیشتر اوقات ، وقتی من یک پروژه را تمام می کنم ، آنها می پرسند “فکر می کنید روی چه چیز دیگری باید کار کنم؟” حالا آنها بسیارانتقادپذیرتر شده اند. با این کار زیاده روی نکنید اگر به موارد دیگر باز هستند ، بیش از 1 یا 2 مورد بازخورد بیشتر به آنها ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.