چگونه به تیم فروشمان انگیزه کافی را فراهم کنیم؟

در فیلم Glengarry Glen Ross – مسلما برجسته ترین و مهمترین فیلمی که درباره فروش ساخته شده – چهار فروشنده املاک و مستغلات در یک رقابت یک هفته ای مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

ساختار مشوق این مسابقه تفاوت زیاد بین جوایز و سرنوشت پرمخاطره است. مقام اول کادیلاک الدورادو جدید است. مقام دوم مجموعه ای از چاقوهای استیک است. و مقام سوم این است: “شما اخراج شده اید”.

اکنون ، احتمالاً نیروهای فروش شما نیازی به انگیزه کاملاً خشن ندارند.میخواهم بگویم که بر این عقیده ام که بیشتر سازمانهای فروش از برگزاری مسابقاتی که در آن یکی از جوایز یک خودرو و دیگری وسیله ای بی ارزش است قطعا سود نخواهند برد. اما هنوز چیزی در مورد قدرت استفاده از جوایز به عنوان انگیزه در فروش وجود دارد.

تشویق فروشنده ها با پاداش – چه پر زرق و برق ، چه کاربردی ، چه سرگرم کننده و چه معتبر – می تواند تلاش های کلی تیم شما را یک درجه بالا ببرد. در اینجا برخی از موثرترین روشها برای تحقق آن آورده شده است.

اگر موافق باشید برویم سراغ 10 پاداشی که میتواند انگیزه مضاعفی برای تیم فروش شما ساخته و ساختار فروش شما را بهبود دهد:

پاداش های نقدی

انگیزه های پولی شاید ساده ترین جایزه ای باشد که می توانید برای روی فرم نگه داشتن نیروهای فروش خود ارائه دهید. خوب پاسخ دادن به پاداش های نقدی یک استاندارد ثابت تقریبا جهانی در میان نیروهای فروش است. تلاش های موفقیت آمیز برای فروش بیشتر از هر چیز دیگر اغلب به انگیزه پولی بستگی دارد . بنابراین ، به طور طبیعی ، چیزی در مورد ارزش استفاده از پول به عنوان یک انگیزه وجود دارد.

گجتهای جدید

اکثر مصرف کنندگان گجتهای پر زرق و برق جدید را دوست دارند – به همین دلیل مردم برای هر محصول جدیدی که در فروشگاه های اپل عرضه می شود، در خارج از فروشگاه های اپل چادر می زنند. افراد فناوری جدید را هیجان انگیز می دانند و نیروهای فروش نیز از این قاعده مستثنی نیست. جدیدترین آیفون ، یک لپ تاپ جدید یا هر کالای الکترونیکی تازه می تواند انگیزه قدرتمندی برای بهره مندی بیشتر از تیم شما باشد.

فرصت های توسعه حرفه ای

این یکی هم برای سازمان فروش و هم برای نیروهای فروشی که در رقابت شما پیروز می شوند ، یک برد است. بسیاری از نیروهای فروش به دنبال فرصت هایی برای تقویت مهارت های فروش خود هستند و خود را برای توسعه حرفه ای تر آماده می کنند.

فروش مشاوره ای چرا باید برای نیروهای فروش سخت باشد؟ در این مقاله پاسخ این سوال را خواهیم داد

اگر از مشوق هایی مانند بلیط سمینارهای فروش یا بازپرداخت شهریه برای کلاسهای مربوط به آموزش مداوم استفاده برای نیروهای فروش خود استفاده میکنید،می توانید روی کمی تلاش بیشتر از طرف تیم خود حساب باز کنید.

مشوق های توسعه شخصی

توسعه شخصی یکی دیگر از انگیزه های قدرتمند برای نیروهای فروش است. چه کسی نمی خواهد بهترین خود باشد؟ مشوق هایی مانند عضویت در سالن ورزشی ، کلاس های آشپزی یا برنامه های زبان دوم می تواند نمایندگان را برای انجام کار و بهبود رفاه شخصیشان سوق دهد.

تعطیلات

تعطیلات تحت پوشش شرکت یکی از سنتی ترین جوایز برای فروشندگان استثنایی است. مردم عاشق این هستند که بتوانند برای خود یا خانواده خود کمی وقت بگذارند و توانایی انجام این کار با منابع مالی شرکت را بسیار شیرین ترمیدانند به همین دلیل فکر میکنند که برای رسیدن به این لذت تلاش بیشتر ارزشش را دارد.

زمان تعطیلات اضافی

اگر نمی توانید برای یک تعطیلات کامل در بین نیروهای فروش با عملکرد عالی خود وقت بگذارید ، می توانید با دادن کمی مرخصی های تشویقی همراه با حقوق به آنها کمک کنید. به فروشندگانی که بیشترین تلاش را می کنند باید کمی بیشتر وقت استراحت داده شود. به علاوه ، برای امکان پذیر ساختن این مورد نیازی به هزینه زیاد نیست.

بلیط های سرگرمی

آیا بزودی کنسرت بزرگی به شهر می آید؟ یا یک فیلم پرفروش که قرار است در سینماها اکران شود؟ مردم به تجربیاتی از این قبیل پاسخ می دهند ، بنابراین ارائه برخی بلیط ها یا کارت ها برای دیدن آنها از نزدیک ممکن است روشی موثر برای برافروختن نیروهایتان باشد.

ضیافتهای نهار یا شام

تشویق نیروهای فروش با برخی غذاهای عالی می تواند راهی موثر برای تقویت عملکرد جمعی شما باشد. هرکسی از یک وعده غذایی خوب با همه موارد ثابت شده لذت می برد. اگر بخواهید استثنایی ترین نیروهای فروش خود را به یک جشن یا ضیافت شام یا نهار دعوت کنید ، می تواند کل تیم را بسیار سخت کوش تر کند.

فضای پارکینگ اختصاصی

این یکی می تواند انگیزه ای بزرگ برای مشاغل بزرگتر با دفاتر بزرگتر باشد. اگر رسیدن از گاراژ شرکت به ساختمان خود به یک سفر طولانی نیاز دارد – مخصوصاً بدون وجود فضای اختصاصی – یک مکان تضمین شده ، درست جلوی شرکت ، می تواند انگیزه ای قدرتمند باشد.

ارتقای شغلی

شاید این مورد آخری بتواند انگیزه بسیار بیشتری را به افراد سازمانتان بدهد.در بسیاری از سازمانهای فروش سعی بر این است که بهترین فروشنده ها را با عناوین شغلی بالاتری ترغیب کنند تا تلاششان را بیشتر کنند.

دستیابی به یک نقطه بهتر در شرکت یا سازمان افراد را وادار میکند تا تلاش بیشتری کنند.این کار به آنها نشان میدهد که سازمان به کاری که میکنند ارزش داده و همه چیز را تحت نظر دارد.

بهترین نیروهای فروش شما شایسته نوعی تقدیر و تشکر از شما هستند. ارائه جوایز می تواند این کار را انجام دهد. ملموس و فوری و یا انتزاعی تر و مبتنی بر اعتبار ، ارائه این نوع مشوق ها یکی از راه های بهتر برای گرفتن تلاش و فداکاری بیشتر از تیم شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.