چند راهکار خوب برای ارائه تخفیف بین محصولات مختلف

اصل نورومارکتینگ:
اگر مصرف کنندگان شما به یک محصول خاص وفادار هستند باید بطور همزمان روی چندین محصول خود تخفیف اعمال کنید.در غیر این صورت اگر انتخاب مصرف کنندگان شما مدام بین چندین محصول متغیر است باید از ارائه تخفیف بصورت همزمان روی چند محصول خودداری کنید

کاربرد:
اگر نام برند از محصول مهمتر است:از ارائه تخفیفهای همزمان اجتناب کنید.اگر محصول مهمتر از نام برند است:تخفیفهای همزمان را امتحان کنید.

بسته های شکلات،معمولا هر کدام از ما یک بسته شکلات را برای روزهای بارانی که به کاناپه تکیه میدهیم در کابینت خانه مان داریم.بله تقریبا همه ما عاشق شکلات هستیم،اما چه اتفاق می افتد که بعضی از شرکتهای شکلات سازی معروف میشوند اما برخی هنوز اندر خم یک کوچه مانده اند؟

بنابراین چه چیزی یک بسته شکلات را بهتر و یا خاص تر از دیگر بسته های شکلات میکند؟چرا برخی از قفسه های فروشگاه سریعتر خالی شده و دیگر قفسه ها فقط گرد و غبار میخورند؟خب ما میتوانیم به دلایل زیادی مانند طعم شکلات و برند فکر کنیم اما برای قسمت عمده ماجرا کمی متفاوت است:قیمت

متاسفانه یک استراتژی قیمت گذاری میتواند چالش برانگیز ،پیچیده و بدون میانبر باشد.این واقعیت میتواند زمانی که نمیدانید چه کاری بکنید “بال بال زدن” را به گزینه ای جذاب تبدیل کند.پیشنهادهای تخفیف میتوانند راه حل ارزشمندی برای فروش محصولاتتان باشد چرا که میدانیم که مشتریان تخفیف را دوست دارند و طی سالها این واقعیت که تخفیف کارساز است برای همه ما اثبات شده است.اما بهترین راه تخفیف دادن روی محصولاتتان چیست؟

فکر میکنید کم و یا زیاد شدن نور روی رفتارخرید مشتری چه تاثیری دارد؟این مقاله را بخوانید

راهکارهای ارائه تخفیف میتواند یک استراتژی قیمت گذاری مهم باشد که یا یک برند را در فروش محصولاتش موفق میکند و یا باعث شکست آن میشود.

نتایج تحقیقات سینیتسین در 2016 به عنوان راهنمایی برای مدیران قیمت گذاری در مورد چگونگی هماهنگی تبلیغات قیمت محصولات مختلف در خط تولید یک شرکت میتواند مفید باشد.یافته های او در این زمینه به این شکل است:

  • اگر نام برند یک عامل انتخاب کننده بسیار مهمتر برای مشتری نسبت به ویژگیهای محصول باشد شما بایستی برای جلوگیری از اثیر کاهش قیمت محصولات قدیمی بر اثر ورود محصولی جدید از تبلیغات همزمان محصولات خود اجتناب کنید.
  • اگر ویژگیهای محصول از نام برند تجاری به عنوان یک عامل انتخاب مهمتر باشد شما میبایست محصولات خود را بصورت همزمان تبلیغ کنید.هرچه اهممیت ویژگیهای محصول بیشتر باشد،شما باید بیشتر با استفاده از تخفیفهای بزرگتر از تبلیغات مشترک استفاده کنید.

این یافته های به چه معنی هستند؟

در تنظیمات اولیه یک برند برای ورود موفق به بازار یک تولید کننده میبایست که از تبلیغ مشترک برای تمام محصولاتش صرف نظر کند.این بدین معنی است که یک برند جدید در شکلات سازی نباید چند محصول را یکباره تبلیغ کند.بهتر است یک محصول را به عنوان مثال با یک طعم خاص مثل کارامل را تبلیغ کند.

با این وجود اگر خط تولید یک محصول به اندازه ای بزرگ است که نمیتوان تبلیغ همه محصولات جایگزین را از هم جدا کرد مانند بسیاری از محصولات شیرین عسل یا آیدین،تولید کننده باید محصولاتی را انتخاب کند که با محصولات دیگرش کمترین جایگزینی را داشته باشد.یعنی نتوان محصول را با محصولی دیگر جایگزین کرد،و در نهایت همه آنها را میبایست بایکدیگر تبلیغ کرد.

در تنظیمات یک محصول اولیه،تولید کننده باید روی تبلیغات مشترک متمرکز شود.این در حالیست که نام برند مهم باشد مانند شیرین عسل،اما در مورد یک سری برند که چندان مطرح نیستند و بنابراین نام برند چندان مهم نیست موضوع مهم که باید روی آن تمرکز کرد ویژگیهای محصول و قیمت آن است.

در این مقاله سعی کردیم در مورد راهکارهای ارائه تخفیف اطلاعات مهمی را به اشتراک بگذاریم اما خواننده میبایست متوجه شده باشد که راهکارهای ارائه شده در این مقاله برای تولیدکنندگان کالا یا محصول بوده و کمتر به خرده فروشی ها ارتباط دارد.

نکات نورویی:

  • اگر یک دسته از محصول با یک برچسب قوی مشخص میشود و یا انتخاب مصرف کنندگان به راحتی بین محصولات دیگر دسته ها تغییر میکند،یک تولید کننده باید از تبلیغ مشترک فاصله بگیردو از ارائه تخفیفهای همزمان جلوگیری کند.
  • اگر یک دسته محصول بیشتر با ویژگیهایشان شناخته میشوند بنابراین باید این محصولات را با هم تبلیغ کرد.این تبلیغات مشترک تاکید بیشتری روی محصولات شما خواهد کرد و به مشتری این امکان را میدهد که کالای مورد نظر خود را انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.