چطور می توانید نق زدن را تعطیل کنید

تصمیم گیری برای اینکه هیچ وقت نق نزنید، به نظر غیر ممکن می رسد. اما سعی کنید خود را به چالش بکشید تا چند هفته نق زدن را تعطیل کنید، و سپس این عادت را در خود حفظ کنید.

خیلی نق می زنید؟

در واقع شرایط اینطور نیست که افراد همیشه در حال نق زدن و صحبت کردن در مورد جوانب منفی هر چیزی باشند. شاید بیشتر ما به طور جدی به دنبال توجه و گفتگو در مورد چیزهایی هستیم که بخاطرشان قدردان و سپاسگزاریم، یا حتی دائما لحظات خاص زندگی مان را با عزیزانمان به اشتراک می گذاریم، به دنبال آرزوهای خود هستیم، یا درگیر کارهای مثبت دیگری می شویم. با این حال، هنوز هم بیش از حد معمول و سالم آن نق می زنیم.

همه ما نیاز داریم تا هر از گاهی ناامیدی ها را از خود دور کنیم، و امیدواریم که این اتفاق با ایده هایی که به ذهنمان خطور می کند تحقق یابد.

استراتژی هایی برای مثبت تر شدن افکار

اگر این مسأله برای شما هم پیش آمده، و دوست دارید تعهد خود را نسبت به مثبت نگه داشتن وقایع تجدید کنید، برنامه ریزی زیر می تواند برای به حداقل رساندن نق زدن ها، و به حداکثر رساندن خوش بینی در شما مناسب باشد.

از آنجا که بیشتر روی حداقل کردن نق زدن های خود و به حداکثر رساندن قدردانی و هیجان خود در زندگی تمرکز می کنید، احتمالاً میزان استرس و سطح رضایت شما از زندگی نیز تغییر خواهد کرد.

اولین قدم این است که زمانی که بیش از حد نق می زنید، یا شروع به نشخوار افکار ذهنی خود می کنید، نسبت به این کار خود آگاه شوید. قدم بعدی امتحان کردن چیزهای جدید است. راهکارهای اثبات شده زیر می توانند در تحقق این امر به شما کمک کنند:

متوقف کردن افکار

توقف افکار
Pexels/ Thought-stopping

این روش تکنیکی است که بسیاری از متخصصان درمانی برای انواع مختلفی از مسائل آن را توصیه می کنند. زیرا این تکنیک به خوبی عمل می کند. هنگامی که یک فکر نامطلوب وارد سرتان می شود، به معنای واقعی کلمه رشته این افکار را با تصویر ذهنی از یک تابلوی توقف یا کلمه “توقف” پاره می کنید، و به چیزهای دیگری می اندیشید. در نتیجه، با اندیشیدن در مورد موارد مثبت تر، ذهنتان آرام شده، و به طور خودکار نق زدن را تعطیل می کنید.

  نوشتن و ثبت وقایع

نوشتن افکار و حرف ها فواید زیادی برای سلامتی و بهزیستی افراد دارد. ترفندهای موثر برای ثبت وقایع شامل نوشتن در مورد مشکل موجود، احساستان نسبت به آن، راه حل هایی که به ذهنتان می رسد، و دیدن موارد مثبت در موقعیت موجود است.

به دنبال پشتیبانی و حمایت باشید

حمایت اجتماعی یک روش عالی برای کاهش استرس می باشد، و اگر فرد خوش شانسی باشید، تعداد زیادی افراد پشتیبان و عاقل در زندگی خود دارید که می توانید هنگام نیاز با آن ها صحبت کنید. اما به یاد داشته باشید که نق زدن را تعطیل کنید و در عوض، با آن ها بخندید. اگر با چالش بزرگتری روبرو هستید، از هم فکری های آن ها استفاده کنید، و سپس به سراغ موضوعات شادتر بروید. نیازی به نق زدن نیست.

قدردان باشید

شمردن نعمات و داشته های خود یکی از روش های موثر برای خارج شدن از مود بد، یا تغییر تمرکز از چیزهای آزاردهنده در زندگی است. وقتی به این فکر کنید که چقدر خوش شانس هستید، دید مثبت تری نسبت به زندگی پیدا می کنید، و در نتیجه نق زدن را تعطیل می کنید.

بیشتر بخوانید: 10 روش ساده برای تمرکز و هوشیاری بیشتر

دست به کار شوید

نق زدن، از نارضایتی افراد نسبت به اتفاقات زندگی شان نشأت می گیرید، که اغلب همراه با احساس ناتوانی برای تغییر آن می باشد. نق زدن می تواند نشانه ای برای این باشد که زمان حرکت فرا رسیده است! بنابراین، دفعات بعدی نق زدن را تعطیل کنید، و به جای آن بر روی کارهایی که می توانید انجام دهید تا شرایط موجود را تغییر دهید، تمرکز کنید. سپس در صورت امکان کارهایی را که به ذهنتان رسیده، انجام دهید، تا میزان رضایتمندی تان در زندگی افزایش یابد.

خوش بینی را تمرین کنید

کنار گذاشتن عادات منفی با جایگزین کردن آن ها با رفتارهای مثبت روش بسیار خوبی است. در واقع، بسیاری از متخصصان معتقدند که این رویکرد، تنها روش موثر برای حذف عادات منفی است. جایگزینی افکار منفی با افکار خوش بینانه مزایای بسیاری به دنبال دارد. حتی اگر قصد ندارید که نق زدن را تعطیل کنید، باز هم امتحان کردن این روش برای بهتر کردن زندگی تان می ارزد.

سخن آخر

اگر بتوانید نق زدن را تعطیل کنید، و افکار مثبت خود را به حداکثر برسانید، دیگران به خوبی متوجه این تغییر در شما می شوند، و در مورد آن نظر می دهند. در نهایت، زندگی چیزی است که هر کسی خودش آن را می سازد، و این استراتژی ها به متعادل کردن آن کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.