چرا هر رهبری باید فیلم 12 مرد خشمگین را دیده باشد؟

اولین باری که با فیلم دوازده مرد خشمگین آشنا شدم در حال مطالعه کتابی درباره مدیریت بودم.در این کتاب از خواننده خواسته شده بود که این فیلم را دیده و با استفاده از دستورالعملهایی که ارائه داده بود فیلم باید تحلیل میشد.باید بگویم که 96 دقیقه نفسگیر از این فیلم ساخت 1957 سیاه سفید حاوی نکات بسیار ارزشمندی درباره مهارتهای تصمیم گیری،مذاکره،تیم سازی و تحلیل رفتار متقابل بود.

برای عده ای از شما که این فیلم را دیده اید توصیه میکنیم که یکبار دیگر با نگاه به موضوعاتی که امروز راجبشان صحبت خواهیم کرد فیلم را ببینید و برای آن عده که هنوز فیلم را ندیده اند توصیه میکنیم که همین حالا این فیلم را در لیست خود قرار دهند.داستان فیلم درباره محاکمه پسری 18 ساله است که محکوم به قتل عمد پدرش شده و هیئت منصفه که از دوازده نفر با شغلهای مختلف شکل گرفته میبایست در مورد قاتل بودن این پسر نوجون تصمیم بگیرند.

فیلم تصویری کامل از واقعیت کار تیمی ارائه میدهد و با نشان دادن چالشها و موانعی که قبل از رسیدن به اتفاق نظر وجود دارد قصد دارد بیننده را در یک فراز و نشیب دودلی قرار دهد.برای کسی که فیلم را میبیند لحظه های بسیاری وجود دارد که فکر میکند اگر خودش در گروه قرار داشت چه عکس العملی نشان میداد و در مورد تصمیم گیری هایش چگونه عمل میکرد.

اگر مدیر یک مجموعه هستید و میخواهید تاثیرگذار باشید بهتر است فیلم Moneyball را حتما ببینید.ما در این مقاله سعی داریم نکات ارزشمند آن را به شما ارائه دهیم

شما میتوانید درسهای بسیاری را در مورد مدیریت و رهبری از این فیلم بگیرید اما من در این مقاله نکته هایی را به شما آموزش میدهم که مطمعنا برایتان بسیار مفید خواهد بود.

فیلم دوازده مرد خشمگین راهنمایی عالیست برای رهبری و مدیریت
Google/12 Angry Men

همدلی

از همان ابتدا کاراکتر هنری فوندا سعی میکند پا در کفش پسرک نوجوان کرده و دنیا را از دید وی بنگرد:چه میشود اگر انسان در یک محیط زاغه نشین و پر از خشونت بزرگ شود؟به جای عجله کردن برای قضاوت و پیش داوری او سعی میکند همه چیز را از منظر پسرک ببیند که این یکی از مهمترین مهارتهای رهبری است.دیدن و درک دیگران از زاویه دید خودشان.یک رهبر باید همدلی را بلد باشد و در عمل هم همدلی را اجرا کند.

سعی کنید دلایل پشت سر حرفهایی که مردم میزنند را درک کنید.قدم زدن در کفش دیگران به شما این امکان را می دهد تا احساس کنید که چگونه یک تصمیم ممکن است دیگران را تحت تأثیر قرار دهد و چگونه ممکن است در طولانی مدت تأثیر بگذارد. همدلی باعث می شود تصویر بزرگتر با وضوح بیشتری مشاهده شود!

انتخاب کردن صحیح بجای آسان!

شخصیت هنری فوندا می توانست به آسانی رأی دهد “گناهکار” ! هنگامی که 11 نفر دیگر از اعضای هیئت منصفه همین کار را کردند. اما اوآنچه را که در معرض خطر بود دید – زندگی یک پسر بچه بی گناه. بنابراین ، وی تصمیم گرفت تا با مسیری دشوار پیش برود که نه تنها در مقابل 11 نفر دیگر از اعضای هیئت منصفه ایستادن بود بلکه تلاش برای تغییر رفتار آنها بدون بی اعتنایی به عقایدشان. انتخاب کردن راه آسان میتوانست مانع ساعتها گفتگو و جدال با 11 نفر دیگر باشد اما یک رهبر میداند که راه آسان همیشه بهترین راه نیست. بنابراین ، در حین بحث و گفتگو ، سعی کنید از قالب بیرون بیایید ، از منطقه امن بیرون آمده و موضع گیری کنید!

بسیاری از افراد حتی وقتی میبینند که مثلا یک تصمیم اشتباه است یا در یک کلاس درس یا کارگاه یا یک جلسه کاری حرفی که بیان میشود نادرست است ترجیح میدهند دخالت نکنند و در منطقه امن خود بمانند!این کاری نیست که یک رهبر انجام میدهد.رهبر به چالش میکشد.

تن صدا مهم است

بعد از تماشای 12 مرد عصبانی ، فهمیدم که تأثیرگذارترین وکلا که توانسته اند نقطه نظر خود را بدانند ، کسانی بودند که در طول بحث ، یک رفتار صریح و آرام داشته اند. کسانی که داد میزدند ، کنترل خود را از دست میدادند ، فریاد می زدند و سعی می کردند دیدگاه ها و استدلال های خود را تحمیل کنند ، کسانی بودند که به زودی توانایی متقاعد کننده خود را از دست می دهند. افرادی که زود از کوره در میرفتند و پرخاشگر بودند توانایی تاثیر گذاشتن را داشتند اما نه روی کسی که هدفشان بود.

برای اینکه شنیده شوید ، نیازی به پرخاشگری ندارید. قاطعیت ،تن صحیح صدا و بیان کردن استدلال هایتان با اعتقاد راسخ، بهترین راه برای تفهیم عقایدتان است.

داشتن دیدگاه متفاوت

انسان در مقابل گوسفند(کنایه به همیشه پیروها).متعلق به کدام دسته اید؟ می دانم که دومی یک کلمه فرهنگ لغت استاندارد نیست ، اما شما این نکته را می گیرید ، درست است! فوندا عملکرد فوق العاده ای را ارائه داد که نشان می داد وقتی شانس یک به یازده بود ، نظر خود را متفاوت کرد. گوسفند نباشید ، بدون اینکه توانایی های تحلیلی خود را برای استفاده قرار دهید ، کورکورانه نظر دیگران را دنبال نکنید. بیشتر افراد از ترس تمسخر یا طرد نمی توانند نظرات خود را مطرح کنند. سعی کنید از رفتار گله خودداری کنید. شجاعت لازم را برای به دست آوردن پیام خود داشته باشید ، حتی اگر به معنای ایستادگی در برابر تمسخر دیگران باشد.

گذاشتن زمان برای تصمیم های مهم

وقتی اعضای هیئت منصفه جمع شدند ، یازده نفر از آنها فقط می خواستند خیلی سریع سروته موضوع را هم بیاورند. بنابراین آنها تصمیم گرفتند بدون ارائه بینشی در مورد موضوع ، کار ساده مقصر دانستن پسر بچه 18 را به رای بگذارند. آنها نمی خواستند روی زمان و تلاش های فکری سرمایه گذاری کنند. اگر یک تصمیم مهم است ، وقت زیادی را اختصاص دهید. در این فیلم ، زندگی یک پسر در معرض خطر بود. دریابید که چه عواملی وجود دارد و بر این اساس بحث ها را برنامه ریزی کرده و با مکالمات پیش بروید!

کافیست دیگران را آگاه کنید

شما نمی توانید نظرات خود را تحمیل کنید. آنها تصمیم خود را گرفته اند! فوندا این موضوع را فهمید ، به همین دلیل در هیچ لحظه سعی نکرد کسی را وادار به رأی گیری کند- گناهکار نیست. او از تکنیک های ظریف و سختی استفاده کرد تا دیگران را گول بزند. تلاش برای پذیرش نظرات شما توسط دیگران ، مستلزم برخورد با شبکه پیچیده ای از احساسات و تعاملات اجتماعی بی شماری است. . نشانه رهبری خوب یافتن راه هایی برای آگاه کردن دیگران با استفاده از تکنیک های ظریف به جای فشار آوردن به آنها است. داشتن یک بینش عاطفی همراه با توانایی استدلال همان چیزی است که باعث می شود یک فرد رهبری خوب باشد!

آخرین، اما نه کمترین چیزی که من از این فیلم آموختم این است که همیشه حرف دل خود را دنبال کنید. قلب شما(البته که قلب حرف نمیزند یا تصمیم نمیگرید منظور از قلب پاسخ احساسی و غریزی شما به یک اتفاق است) معمولاً درست می گوید! هنری فوندا با غرایز خود به جلسه دادگاه رفت که به وی اجازه داد دیدگاه های خود را با اعتقاد راسخ مطرح کند. همین کار را به روشی انجام دهید که بر دیدگاه هر کس دیگری نیز درباره این موضوع تأثیر بگذارد.

بنابراین ، نظر شما در مورد فیلم چیست؟ چیز دیگری برای اضافه کردن اینجا دارید؟ در بخش نظرات در زیر به اشتراک بگذارید.

برای تبدیل شدن به یک رهبر خوب ، باید راه هایی را برای آسان تر کردن زندگی کاری تیم خود بیابید. و این دقیقاً همان کاری است که سمت نو انجام می دهد. امتحان کنید و ببینید که چگونه برای شما و تیم تان کارساز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.