چرا تبلیغات آرمانی بیشتر اوقات شکست میخورد؟

اصل نورومارکتینگ:
انسانها مرتباً خود را با اقدامات و وضعیت اجتماعی افراد دیگر ، بهتر یا بدتر مقایسه می کنند. افراد تمایل دارند که نگرش منفی نسبت به دیگران ایجاد کنند که به طور گسترده ای از آنها پیشی بگیرد ، اما نگرش مثبت نسبت به افرادی که فقط کمی بهتر هستند.

کاربرد:
هنگام ایجاد تبلیغات آرمانی ، سعی کنید تصویری را بیش از حد پرفکت انتخاب نکنید که مخاطب نتواند تحمل کند.

همه ما قبلاً آن را شنیده ایم: “این اتومبیل را بخرید و زندگی لوکس خود را که همیشه می خواستید داشته باشید”. معمولاً تبلیغات یک شرایط آرمانی را ترسیم می کند. دنیایی آرمان گرا. این شکل از بازاریابی ، که در آن محصول خاصی کلید زندگی که همیشه میخواستید ارائه میدهد، به عنوان بازاریابی آرمانی شناخته می شود.

این شکل از تبلیغات مبتنی بر اصل نظریه انسجام شناختی است ، که ادعا می کند تناسب بین خودپنداره شخص و یک برند یا کالای تقویت کننده هویت یا یک محصول باعث جذابیت بیشتر می شود.

یک نمونه ازاین تبلیغ Red Bull است ، برندی که دوست دارد ستاره های زیادی را در تبلیغات خود به تصویر بکشد. تبلیغات باعث می شود که متوجه شوید که به شهرت یکی از بت واره های خود(مانند سلبریتی ها و یا فوتبالیستها) دست نیافته اید – اما با نوشیدن همان نوشیدنی آرمانی خود ، یک قدم به شهرت او نزدیک هستید.

سؤال جالب باقی مانده است: آیا تبلیغات آرمانی تحت هر شرایطی اثرات مطلوبی را برای برند تبلیغاتی ایجاد می کند؟ بیایید کمی عمیقتر شویم آیا این کار در مورد یک زن میانسال کارساز است که خود را با مدل جوان و پوست بی عیب و نقصی که از نزدیک با محصولات زیبایی ارتباط دارد ، مقایسه می کند؟

نور آفتاب چه تاثیری در خرید مشتری دارد؟ایا باعث افزایش میزان خرید میشود؟ در این مقاله بخوانید.

علم پاسخ این سوال را کشف کرده است: متأسفانه نه!

موانع تبلیغات آرمانی

تحقیقات جدید نشان می دهد که موفقیت تبلیغات آرمانی بستگی به شکاف موجود بین چهره بیننده و فرد ایده آل دارد. اگر مخاطب هدف احساس کند که تفاوت غیر واقعی است (یعنی زنان میانسال و مدل بی عیب و نقص بیش از حد متفاوت نیست) آگهی بلافاصله احساسات منفی ناشی از عزت نفس ازدست رفته را برمی انگیزد، که به برند تبلیغاتی آسیب میزند.

متأسفانه برای تبلیغات آرمانی ، بسیاری از تبلیغات امروز تصویری را به تصویر می کشند که چیزی بیش از یک جهش بزرگ از واقعیت است. مطمئناً تبلیغات آرمانی میتواند زمانی که افراد را نشان می دهد که فقط کمی بهتر از مخاطبین هدف هستند ، به تصویر می کشد کارسازتر باشد. یک دختر جذاب میتواند فروشی بسیار بیشتر از یک ستاره هالیوود داشته باشد.

اگر تبلیغات دانش مربوط به یک گروه مشهور یا سلبریتی را که به دفعات مناسب تر از مصرف کننده است ، استخراج کند ، مصرف کننده یک کاهش عزت نفس جمعی را تجربه میکند و منجر به کاهش نگرش نسبت به محصول تبلیغ شده می شود و از این طریق آنها را بیگانه می کند.

چگونه تبلیغات آرمانی را برای برند تجاری خود به کار ببرید؟

در صورت استفاده صحیح و در متن مناسب ، تبلیغات آرمانی می تواند بسیار قدرتمند باشد. تحقیقات نشان می دهد که موفقیت به این دو عامل بستگی دارد:

  • بسیار مهم است که بین تماشاگر و گروه آرمانی تبلیغ شده شباهت هایی – حداقل تا حدی – وجود داشته باشد ، در غیر این صورت ممکن است منجر به ایجاد مصرف کنندگان بیگانه شود.
  • مفهوم مهم است. همانطور که معلوم است ، تبلیغات آرمانی به شدت در عزت نفس مصرف کننده تأثیر می گذارد. بنابراین ، در صورت امکان ، رسانه خود را به سمت برنامه نویسی متمرکز کنید که تمایل به ایجاد احساسات مثبت در مخاطب هدف شما دارند.

بازاریابی آرمانی ابزاری قدرتمند است. اما از عوارض آن مراقب باشید – هنگام اضافه شدن ، ممکن است تصویر ایده آل شما به برند شما آسیب برساند و مصرف کنندگان را بیگانه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.