وقتی فضای خلوت تر باعث افزایش میزان خرید میشود

اصل نورومارکتینگ:
داشتن فضای کمتر به معنی وضعیت اجتماعی پائین و در نتیجه ارزش درک شده کمتر است.

کاربرد:
محصولات گران قیمت و لوکس همیشه باید “اتاق تنفس” کافی داشته باشند ، به این معنی که افراد باید حتی اگر در عکس ها آنها را نشان دهید فضای کافی داشته باشند.

به عنوان یک حیوان اجتماعی ، انسان غالباً به سایر انسانها و نحوه تعامل آنها با یکدیگر نگاه می کند.

شاید از آزمایش اجتماعی بدنام زیر شنیده باشید. هنگامی که یک یک فرد جنتلمن با کت و شلواری شیک در خیابان گیر افتاد ، رهگذران در عرض چند ثانیه از کمک به او دریغ نمی کردند. حال این تاجر خوش تیپ را با یک مرد ‘بی خانمان و ژولیده پولیده ای جایگزین کنید و مدت زمان انتظار برای این مداخله اجتماعی به بیش از یک ساعت افزایش یابد.

وضعیت اجتماعی نیروی هدایتگر عمیقی است غالبا بدون اینکه حتی ما از تغییر قدرت آن آگاه باشیم.

تحقیقات جدید نشان داده است که این نوع استنباط از وضعیت اجتماعی شخصی می تواند مبلغی را که شخص حاضر است برای یک محصول بپردازد ، افزایش دهد. بیایید عمیق تر شویم.

Google/The space effect

چرا فضا و طبقه اجتماعی در ذهن ما در هم تنیده اند

ثروتمندان املاک زیادی دارند و افراد فقیر در خانه های کوچک زندگی می کنند. بنابراین ، به عنوان یک قاعده کلی ، افراد ثروتمند فضای بیشتری نسبت به افراد فقیر دارند. این اصل با اینکه کمی تحریک آمیز به نظر می رسد ، عمیقاً در درک ما از وضعیت اجتماعی نقش بسته است. به این معنا که؛ فضایی بسیار شلوغ با وضعیت اجتماعی پائین همراه است ، در حالی که یک محیط بزرگ و با فضای تنفس بیشتر با وضعیت والایی همراه است.

چگونه از مشتریان قبلی خود درخواست لطف کنیم که قبول کنند؟ در این مقاله بخوانید

با وجود تصاویر وحشتناک بسیاری از مصرف گرایی ،گویی مغز ما در مورد این فضاها با تداعی وضعیتهای اجتماعی پایین سیم کشی شده است. جمعه سیاه یکی از مقصرین این داستان است. افرادی که در مقابل فروشگاه ها دست و پنجه نرم می کنند ، اولین کسانی هستند که با تخفیف خاص ، کالای خاصی را دریافت می کنند. اگر مجبور بودید حدس بزنید كدام افراد در آنجا خرید می كنند ، شرط بندی خود را به جای گشت زنی بر روی داوطلبان قرار می دهید.

افراد کمتر،قیمت بالاتر

وضعیت اجتماعی غالباً مشخص شده است که در مبلغی که مردم مایل به پرداخت یک محصول هستند ، تأثیر می گذارد. محصولی که با افرادی با جایگاه اجتماعی بالا در ارتباط است ، قادر به تقاضای قیمت های بالاتر در مقایسه با همان کالای مشابه با یک وضعیت اجتماعی پایین تر است. این سؤال بسیار جالبی را ایجاد می کند: آیا یک فضای خرید با تعداد کمتر مردم در هر متر مربع قادر به افزایش فروش اقلام گران تر است؟

دانشمندان دانشکده بازرگانی ویسکانسین تصمیم گرفتند که بررسی کنند آیا فضای خرید کمتر شلوغ باعث افزایش خریدهای لوکس خواهد شد یا خیر. پس از انجام یک مورد قابل توجه از هشت مطالعه ، آنها نتیجه گرفته اند: مطمئناً چنین است.

نه تنها مردم در فروشگاه های کمتر شلوغ به کالاهای گران قیمت توجه بیشتری می کنند بلکه آنها نیز مایل هستند تا مقدار بیشتری پول نقد را صرف خرید کنند. ظاهراً تجملات و شلوغی با هم ترکیب نمی شوند.یعنی اگر فروشنده کالاهای لوکس هستید باید سعی کنید فضای خرید آرامتری برای مشتری خود فراهم کنید.

کاربردها در فروشگاه های واقعی و آنلاین

آیا فروشگاه شما اقلام با کیفیت بالا را می فروشد؟ از فضای کافی برای ایجاد تنفس مشتری استفاده کنید. فضای اضافی بر جذابیت محصولات نفیس شما می افزاید. برخی از مغازه ها فقط با اجازه دادن به افراد دعوت شده ، این مرحله را به سطح بعدی می رسانند و تصویر منحصر به فرد فروشگاه را بیشتر می کنند.

برعکس ، برای مغازه هایی که قصد دارند کمترین قیمت و بهترین معاملات را داشته باشند ، چگالی بالا حتی ممکن است مفید باشد. ارتباط مناطق شلوغ و ارزان قیمت ممکن است ارزش معاملات فروشگاه را تقویت کند.یعنی هرقدر که محصول شما قیمت کمتری داشته باشد فضای شلوغ تر احتمال خرید مشتری را بیشتر میکند.

اما در مورد فضاهای آنلاین چه؟ بیشتر مسافران این قسمت از سایت Booking.com را میشناسند: “5 نفر دیگر هم اکنون این هتل را مشاهده می کنند.” با توجه به این تحقیقات جدید ، به دلیل اینکه تعداد افرادی که به هتل مراجعه می کنند ، اتاقهای هتل با قیمت بالاتر ارزش کمتری خواهند داشت. آیا آزمایش این مسئله صادق است یا خیر؟

Google/Booking.com

وقتی طراحی وب را در نظر می گیریم ، مقدار فضای سفید استفاده شده نیز می تواند یک عامل تعیین کننده در انتقال یک تصویر لوکس باشد. فضای بیشتر با تنفس می تواند مطلوبیت وسایل لوکس را افزایش دهد ، در حالی که یک فروشگاه آنلاین شلوغ ممکن است برای همتایان مقرون به صرفه تر باشد. در واقع ، بسیاری از سایت های مستقر در قیمت ارزان قیمت طیف امروزه ، هنوز هم پذیرای طراحی های نسبتاً متراکم در اوایل دهه 2000 هستند – شاید با دلیل بسیار مناسب.

و حتی در هنگام تغییر مجدد خانه خود می توانید از اصول تراکم استفاده کنید تا اتاق نشیمن خود را به بهترین وجه مثبت تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.