نحوه انجام آزمایش محصول: تست قفسه در فروشگاه

اگر می خواهید تجربه فروشگاهی مشتریان را بهبود ببخشید ، ابتدا باید درک کنید که تجربه فروشگاهی آنها در حال حاضر چیست. با آزمایش نحوه پاسخگویی فرد به محیط های مختلف ، می توانید درک کنید که چه چیزی بیشتر از همه آنها را خشنود می کند و باعث می شود که به عنوان مشتری بازگردند.

قفسه نقطه مهمی است که مشتریان را در داخل فروشگاه درگیر میکند. اینجا جایی است که جذابیت قرارگیری و محصولات با هم ترکیب شده و می تواند منجر به خرید کالایی توسط مشتری شده – یا باعث شود مشتری بدون توجه به آن قدم بگذارد.

به منظور بهینه سازی تجربه در استفاده از فضای قفسه ، آزمایش امری حیاتی است. یافتن نقاط درد و جنبه های جذب می تواند به شما کمک کند آنچه را که موثر است انتخاب کنید و آنچه را که موثر نیست حذف کنید. با داشتن قفسه ای که مشتری را به خود جلب کند ، می توانید تجربه فروشگاهی بهتری را هم برای مصرف کنندگان و هم برای خرده فروشان ایجاد کنید.

دلایل انجام تست قفسه در فروشگاه

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید تنظیم قفسه را تغییر دهید و روشهای مختلفی برای انجام آزمایش وجود دارد. برای تنظیم قفسه ، سه دلیل اصلی برای آزمایش وجود دارد:

  • برای اطمینان از بهترین طراحی محصول که در قفسه خودنمایی می کند
  • بهترین موقعیت محصول
  • بهترین طراحی قفسه به خودی خود ، به منظور نزدیک کردن مصرف کنندگان.
Samtenogroup/Shelf Testing

سه روش برای تست قفسه در فروشگاه

در رابطه با آزمایش ، سه روش اصلی نیز وجود دارد. یا از طریق آزمایش در فروشگاه در دنیای واقعی ، روی صفحه در محیط آزمایشگاه یا از طریق واقعیت مجازی. به دو رویکرد اخیر معمولاً پلانوگرام (بجای تست قفسه) گفته می شود. جوانب مثبت و منفی هر یک از این رویکردها وجود دارد (برخی از آنها در زیر بیان شده است) – آنچه در نهایت انتخاب می کنید انجام دهید به اهداف و نیازهای تحقیق شما بستگی دارد.

  • تست دنیای واقعی در فروشگاه
  • روی صفحه در محیط آزمایشگاه
  • استفاده از واقعیت مجازی

معایب تست قفسه

رویکردهای سنتی در فروشگاه و آزمایش قفسه به این معنی است که از پاسخ دهندگان یک سری سوال (از طریق نظرسنجی یا مصاحبه) درباره تجربیاتشان پرسیده شده است. این رویکردی است که البته جواب می دهد – اما پاسخ هایی که به طور اجتناب ناپذیری مغرضانه هستند و در بسیاری از موارد غیرقابل سنجش هستند.

وقتی از مخاطب به صورت گذشته نگر در مورد تجربه راه اندازی قفسه سوال می شود ، ما به دقت حافظه و توانایی او در دادن یک پاسخ درست و فیلتر نشده اعتماد می کنیم. هر دوی این دشواری ها یافته های غیرقابل اطمینان ایجاد می کنند و در ترکیب ، تأثیر آنها می تواند خصوصاً برای اعتبار نتایج خسارت بار باشد.

مزایای رویکرد بیوسنسور

با استفاده از تکنیک های پیشرفته مانند حسگرهای زیستی(بیوسنسور) ، می توانیم درک عمیق و قابل اطمینان تری از چگونگی فکر مردم (برای آزمایش قفسه ، بلکه همچنین در هر سناریوی واقعی دیگر) نیز شروع کنیم.

حسگرهای زیستی ابزاری را برای کمی کردن داده های بی طرفانه فراهم می کنند ، و بینش جدید و منحصر به فردی از نحوه پاسخگویی فرد به سناریوی درون فروشگاهی مانند آزمایش قفسه ارائه می دهند. به عنوان مثال ردیابی چشم می تواند اطلاعاتی راجع به اینکه (یا حتی اگر) یک پاسخ دهنده واقعاً به قفسه نگاه کرده باشد را فراهم کند.

Google/Shelf Testing

قدرت واقعی حسگرهای زیستی در این محیط ترکیبی از ابزارهایی است که دیدی جامع از افکار ، احساسات و رفتار پاسخ دهنده ارائه می دهند. با استفاده از ردیابی چشم در کنار اندازه گیری های EEG (الکتروانسفالوگرافی) داده هایی در مورد پاسخ مغز در زمان واقعی به ویژگی های محیط فراهم می شود. معیارهای خودکار همچنین می توانند میزان انگیزه ، اشتغال و میزان بار شناختی یک پاسخ دهنده را تشخیص دهند.

قالبهای مختلف تخفیف چگونه بر روی نرخ تبدیل و هزینه تاثیر میگذارد؟ در این مقاله بیشتر میتوانید بخوانید

هر یک از این معیارها ، نمای داده ردیابی چشم را به روش های مختلف کامل می کند. اگر پاسخ دهنده زمان زیادی را صرف دیدن یک علامت یا محصول می کند ، به این دلیل جذاب است یا گیج کننده است؟ سطح بار کاری شناختی می تواند به شما بگوید که آیا فقط گیج شده اید ، در حالی که میزان مشارکت و انگیزه به شما می گوید که آیا پاسخ دهنده می خواهد بیشتر نزدیک شود.

هنگام آزمایش در برنامه نویسی ، احتمال افزودن سنسورهای بیشتر به تنظیمات آزمایشی حتی بیشتر است. استفاده از تجزیه و تحلیل بیان چهره می تواند یک روش عالی برای استنباط وضعیت احساسی شرکت کننده باشد ، و به شما در مورد چگونگی درک محصول یا سناریو می گوید. همچنین می توان اندازه گیری GSR (پاسخ گالوانیک پوست) را به منظور درک برانگیختگی فیزیولوژیکی شرکت کننده در سطح کمی ، اضافه کرد.

این روش تحقیق ضمنی می تواند در ترکیب با رویکرد سنتی پرسش و پاسخ استفاده شود ، به این معنی که آنچه یک مصرف کننده می گوید می تواند با شواهد سنجیده شود. اگر یکی از شرکت کنندگان به صورت شفاهی می گوید که چیز جالب یا خسته کننده ای پیدا کرده است ، اما همه شواهد زیست حسگر آنها خلاف این را نشان می دهد ، ممکن است وقت آن باشد که روی سخنان افراد کمتر حساب باز کرده و به داده ها گوش فرا دهیم.

تست قفسه
Google/Shelf Testing In-Store

چگونه تست قفسه محصول را انجام دهیم

بنابراین چگونه همه کار می کند؟ چگونه می توان تنظیم قفسه را به روش بهینه آزمایش کرد؟ اول ، موارد ضروری وجود دارد که باید آنها را پوشش دهید. ردیابی چشم ضروری است. شما باید بدانید که آنها به چه چیزی و در چه زمانی نگاه می کنند (اینکه آیا این کار از طریق ردیاب چشم موبایل یا ثابت به این بستگی دارد که آزمایش در فروشگاه انجام می شود یا از طریق برنامه نویسی روی صفحه انجام می شود).

همگام سازی این داده های ردیابی چشم با سایر اندازه گیری ها بهترین روش برای به حداکثر رساندن قدرت یافته های شما است. استفاده از EEG در کنار ردیابی چشم یک روش سریع و بدون مانع برای دیدن بهتر واکنشهای شناختی پاسخ دهنده است.

برای شروع فرآیند ، ابتدا باید پاسخ دهندگان را استخدام کنید – نحوه انجام این کار به روش شما بستگی دارد (ممکن است بخواهید افرادی را که در فروشگاه هستند و مشتری های نمایندگی هستند استخدام کنید)

هنگامی که پاسخگویان خود را پیدا کردید ، باید آنها را به سنسورها متصل کنید قبل از اینکه فروشگاه را برای قفسه مورد نظر مرور کنند. تنظیم ردیابی چشم (عینک یا ثابت) ، به سادگی با کالیبراسیون سریع پیکربندی می شود. برای EEG ، شما باید از ژل الکتریکی رسانا استفاده کنید ، یا از یک هدست الکترود خشک استفاده کنید. تنظیم تجزیه و تحلیل بیان صورت یا GSR یک فرایند ساده است ، به ترتیب فقط به وب کم و اتصال الکترود نیاز دارید.

تست قفسه
Google/Shelf Testing

از پاسخ دهندگان به طور معمول خواسته می شود یک کار خاص و غیر خاص را انجام دهند. در مورد اول ، از آنها خواسته می شود کالای خاصی را پیدا کنند (جایی که باید مارک و کالای مشخصی پیدا شود) ، و در کالای دوم از آنها خواسته می شود کالایی را با عبارات کلی تری پیدا کنند (به عنوان مثال “پیدا کردن و انتخاب هر میوه ارگانیک “).

می توان از وظیفه غیر اختصاصی به عنوان یک خط مبنا استفاده کرد ، تا ببینید که (در صورت وجود) یک پاسخ دهنده چگونه در یک محیط طبیعی تر واکنش نشان می دهد یا متوجه یک محصول می شود. آنها در آن لحظه به دنبال یک شی تعیین شده نیستند تا پاسخ آنها هیچ تعصبی را نشان ندهد.

هنگامی که تجهیزات متصل و در حال اجرا هستند ، داده ها می توانند در iMotions همزمان و هم زمان شوند. پاسخ دهندگان می توانند به طبقه مغازه (در دنیای واقعی یا مجازی) بروند ، و محقق می تواند هنگام مرور قفسه ها ، واقعیت را دیده و تجربه کند.

تست قفسه
Google/Shelf Testing

جمع آوری داده ها برای کمک به جلب توجه مشتری شما

با جمع آوری داده ها ، چند کار وجود دارد که باید قبل از نتیجه گیری انجام شود. اول از همه باید کیفیت داده ها بررسی شود. این کار را می توان مستقیماً در iMotions انجام داد ، بلافاصله درصد داده های قابل استفاده نمایش داده می شود. پس از بررسی ، می توان اطلاعات را مستقیماً در iMotions مشاهده کرد ، یا برای تجزیه و تحلیل بیشتر صادر کرد.

در iMotions ، می توانید اطلاعات ردیابی چشم را در کنار داده های اندازه گیری های دیگر خود ، مانند EEG یا GSR مشاهده کنید. با اینکه می توانید به سرعت ببیند که مخاطب به چه چیزی نگاه می کند و چگونه احساس او را احساس می کند ، می توانید از نحوه درک راه اندازی ایده بگیرید.

برای فهم سریع نحوه مشاهده قفسه محصول ، داده های ردیابی چشم را می توان به معیارهای مختلف تبدیل کرد – مانند زمان ثابت سازی اول (TTFF) یا مدت زمان ثابت سازی بصری ، از جمله. این معیارها نشان می دهد که یک شرکت کننده چگونه جهان را می بیند – از کدام ویژگی ها بارزترین ، کدام ها کمترین جذابیت را دارند. استفاده از این اطلاعات شما را در درک چگونگی عملکرد تنظیم قفسه راهنمایی می کند.

TTFF از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا به معنای واقعی کلمه چگونگی چشم نوازی یک محصول یا مولفه تنظیم قفسه را نشان می دهد. مدت زمان ثابت سازی نیز می تواند آشکار باشد ، و برای تعیین وضعیت شناختی پاسخ دهنده بهتر است با معیارهایی مانند EEG ترکیب شود.

ویژگی منحصر به فرد پلت فرم iMotions توانایی انجام نقشه برداری از نگاه بر روی یک قفسه است. این نرم افزار قادر است موقعیت پاسخ دهنده به قفسه را به طور خودکار ردیابی کند ، به این معنی که شما می توانید نحوه مشاهده پاسخ دهنده قفسه را مشاهده کنید ، حتی اگر دور از خانه ایستاده باشند یا از کنار آن بگذرند. تصویر زیر نشان می دهد که چگونه این در مرحله تجزیه و تحلیل ظاهر می شود.

تست قفسه
Google/Shelf Testing

نقشه های حرارتی همچنین می توانند بر روی تصویر قفسه ایجاد شوند ، که به شما اجازه می دهد مقایسه سریعتر بین شرکت کنندگان در نحوه مشاهده قفسه ها ، حتی اگر دقیقاً از همان زاویه به تنظیمات نگاه نکنند ،را فراهم میکند.

تست قفسه با ردیابی چشم
Google/Eye Tracking

در مورد EEG ، سطح تعامل ، حواس پرتی و سایر معیارها به طور خودکار محاسبه می شوند ، و یک بینش سریع از وضعیت شناختی کلی پاسخ دهنده ارائه می دهند. با ترکیب همه اندازه گیری های مختلف می توان به شما گفت که چه سناریویی بهترین عملکرد را داشته است ، نه تنها با دانستن اینکه آنها چه مدت نگاه کرده اند ، بلکه همچنین از چگونگی ایجاد احساس و تفکر در آنها استفاده کرده است.

نتیجه گیری

با تجزیه و تحلیل این معیارها ، و تنظیمات قفسه های مختلف آزمایش شده ، می توانید تعریف کنید که چه چیزی مفید است – یا کار نمی کند. با تصحیح چیدمان و طراحی می توان کارایی و لذت سیستم را به حداکثر رساند – بیشترین تأثیر ممکن را بر روی مصرف کننده می گذارد.

به طور کلی ، ترکیبی از حسگرهای زیستی به عنوان یک روش تحقیق ، جایی است که می توان بینش واقعی و ارزشمندی یافت. قدرت یافته ها تضمین می کند که آزمایش در فروشگاه لازم نیست نبردی بی پایان باشد – نتیجه گیری های قوی در پایان زمان انجام می شود.

امیدوارم از مطالعه نحوه انجام تست قفسه فروشگاهی لذت برده باشید – اگر دوست دارید درباره حسگرهای زیستی اطلاعات بیشتری کسب کنید ، با راهنمای رایگان ردیابی چشم ما شروع کنید که می توانید در زیر بارگیری کنید

دانلود جزوه راهنمای استفاده از نرم افزار EEG

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.