مغزتان را به چالش بکشید

تمرین یک فعالیت جدید و چالش برانگیز شرط خوبی برای ایجاد و حفظ مهارت های شناختی مغزتان است.مغز شما با افزایش سن توانایی یادگیری و رشد را دارد – روندی به نام انعطاف پذیری مغز – اما برای انجام این کار ، شما باید آن را به طور منظم آموزش دهید.

دکتر جان نوری موریس ، مدیر تحقیقات سیاسی و اجتماعی سلامت در انستیتوی پیری هاروارد می گوید: “سرانجام ، مهارت های شناختی شما از بین می رود و تفکر و حافظه چالش برانگیز تر خواهد بود ، بنابراین شما نیاز به ایجاد ذخیره خود دارید.” پژوهش. “به آغوش کشیدن یک فعالیت جدید که شما را به فکر کردن و یادگیری مجبور می کند و به تمرین مداوم نیز نیاز دارد می تواند یکی از بهترین راه ها برای سالم نگه داشتن مغز باشد.”

بازی جسمی و روحی

فعالیت ذهنی
Google/Brain activity

تحقیقات نشان داده است که ورزش بدنی منظم یکی از راه های بهبود عملکردهای شناختی مانند فراخوانی حافظه ، حل مسئله ، تمرکز و توجه به جزئیات است.با این حال ، مشخص نیست که جنبه جسمی به تنهایی مغز شما را تقویت می کند یا ترکیبی از عوامل دیگر – مانند فعالیتهایی که باعث چالش ذهنی میشود، تناوب انجام این کار و تمایل به پیشرفت – نیز کمک می کند.

مثلاً شنا کنید. ورزش شنا مزایای آشکار قلبی و عروقی و عضله سازی دارد ، اما شامل تفکر مداوم ، پردازش و یادگیری نیز می شود. شما باید نسبت به ریتم تنفس خود و نحوه اجرای صحیح حرکتها و ضربات دست و پا توجه داشته باشید. همچنین می توانید مهارت خود را از نظر استقامت و سرعت اندازه گیری کنید و این باعث می شود مهارت های خود را برای شناگر بهتری بودن تمرین کنید.

این مقاله جذاب را هم از دست ندهید:یاداوری سریعتر برای مغز!راهکاری فرار از فراموشی

یک فعالیت آموزشی مغز همیشه نباید مرتبط با ورزش باشد. تحقیقات زیادی نشان داده است که فعالیتهای خلاق مانند نقاشی و سایر اشکال هنری ، یادگیری یک ساز ، خاطره نویسی یا بیوگرافی و یادگیری یک زبان نیز می توانند عملکرد شناختی را بهبود بخشند. یک مطالعه در سال 2014 در Gerontologist بیش از 31 مطالعه را مورد بررسی قرار داد که در مورد چگونگی تأثیر این تلاشهای خاص بر مهارتهای ذهنی افراد سالخورده بود و دریافتند که همه آنها چندین جنبه از حافظه مانند یادآوری دستورالعمل ها و سرعت پردازش را بهبود بخشیده اند.

مغزتان را آماده کنید

این نکات می توانند تلاش جدید در جهت آموزش مغز شما را پشتیبانی کند:

  • یک فعالیت جدید را شروع کنید
    وقت و توجه خود را تنها به یک فعالیت اضافی دیگر اختصاص دهید ، بنابراین وسوسه نشوید که کار موردعلاقه دیگرتان را نیز انجام دهید.
  • در یک کلاس آموزشی ثبت نام کنید
    کلاس ها یک روش مناسب برای یادگیری اصول فعالیت های جدید هستند ، به خصوص فعالیت هایی که به مهارت های خاصی نیاز دارند ، مانند نقاشی یا موسیقی.
  • تمرین زمانبندی را فراموش نکنید
    در ابتدا به میزان زمانی که تمرین می کنید توجه نکنید بلکه به دنبال ثبات باشید. چه زمانی را می توانید اختصاص دهید ، اما به تعهد خود محکم باشید. برنامه ریزی کنید و آن را انجام دهید.

فعالیت درست را انجام دهید

مهم نیست که چه فعالیت جدیدی را انتخاب می کنید ، مطابق گفته دکتر موریس ، اطمینان حاصل کنید که از سه دستورالعمل پیروی می کند تا بتوانید آموزش مغز را به حداکثر برسانید.

  • چالش برانگیز
    برای اینکه بتوانید مغزتان را رشد دهید باید مغزتان را همیشه به چالش بکشید. به همین دلیل انتخاب یک فعالیت جدید بسیار سودمند است. این کار مغز شما را برای یادگیری چیزهای جدید درگیر می کند و این فرصت را برای بهبود فراهم می کند.
    آیا برای یک تلاش جدید آماده نیستید؟ استانداردها و انتظارات خود را برای یک فعالیت موجود بالا ببرید. به عنوان مثال ، اگر شما یک گلف باز هستید که گهگاهی این ورزش را انجام میدهید ، متعهد شوید که توانایی خود را افزایش دهید و هدف خود را برای کاهش اشکال یا ایراد ضربه هایتان و یا شوت زدن برای بدست اوردن یک امتیاز خاص قرار دهید. دکتر موریس می گوید: “شما چالش یادگیری چیز جدید را ندارید ، بلکه چالش شما افزایش مجموعه مهارت و دانشتان است. “
  • پیچیده
    یک فعالیت پیچیده نه تنها مسابقه ای از هیجان را تحت تأثیر قرار می دهد ، بلکه مغز شما را مجبور می کند تا روی فرآیندهای خاص تفکر مانند حل مسئله و تفکر خلاق کار کند. یک مطالعه در سال 2013 در علوم روانشناسی نشان داد که بزرگسالان مسن تر 60 تا 90 ساله که فعالیت های جدید و پیچیده ای را به طور متوسط 16 ساعت در هفته به مدت سه ماه انجام داده اند ، مانند عکاسی دیجیتال یا لحافدوزی ، در تست های حافظه کاری و طولانی مدت نسبت به کسانی که فعالیتهای آشنای بیشتری انجام داده بودند مانند خواندن و انجام معماهای کلمات متقاطع،بهتر عمل کردند.
  • نیاز به تمرین
    تمرین باعث می شود فعالیتی که انجام میدادید دائمی شود ، و این به عملکرد بهتر مغز نیز می انجامد. دکتر موریس می گوید: “اگر در آن کار نکنید ، نمی توانید حافظه را بهبود بخشید.” “هرچه وقت بیشتری برای درگیر شدن مغز اختصاص دهید ، فواید آن بیشتر می شود.”
    فعالیت شما باید به یک سطح تمرین مداوم نیاز داشته باشد ، اما هدف این نیست که در جهت پیشرفت های گسترده تلاش کنید. دکتر موریس می گوید: “این تکرار مداوم کار برای بهبود است و نه تلاش برای تسلط ، که می تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.