شرکت لبارا طراحی پوستر خود را با نورومارکتینگ متحول کرد

ارائه دهنده خدمات ارتباط از راه دور لبارا می خواهد ارتباط جوامع مهاجر را با خانواده و دوستانشان در سراسر جهان آسان کند. Lebara یکی از سریعترین شرکتهای تولید کننده موبایل در اروپا است که بیش از 62 ملیت در سراسر جهان را در شش کشور به کار گرفته است. تا همین اواخر ، مشتریان لبارا با استفاده از یک طرح پیش پرداخت برای تلفن ، پیام کوتاه و داده تلفن همراه در سطح جهانی در ارتباط بودند. اخیراً ، این شرکت را به بازار اشتراک فقط سیم کارت گسترش داده است. برای به دست آوردن بالاترین نرخ تبدیل برای اشتراک های فقط سیم کارت ، طراحی موثرترین پوستر فقط سیم کارت مهم است. بنابراین ، لبارا به دنبال راه هایی برای بهینه سازی طراحی پوستر موجود بر اساس تئوری روانشناسی مربوطه و پیش بینی موفقیت پوستر با استفاده از تحقیقات ضمنی بود.

رویکرد

با به دست آوردن انتخاب های مشتری توسط سیستم ناخودآگاه و تعیین کننده 1 ، Braynz نتایج آزمون قابل اعتماد را بدست می آورد و پیش بینی می کند که کدام پوسترها بالاترین نرخ تبدیل را دارند. برای پاسخ به سوال لبارا ، از یک کار باینری استفاده شد که طی آن افراد در مدت زمان محدودی بطور مکرر پوسترهای دلخواه خود را از بین دو گزینه انتخاب می کردند. این کار باعث شد تا Braynz بینش ارزشمندی در تصمیم گیری مبتنی بر اولویت مشتری داشته باشد در حالی که از بحث مبتنی بر نظر در مورد طراحی پوستر اجتناب کند.

300 نفر بین پوستر اصلی کمپین Lebara و 20 پوستر جدیدی که توسط Braynz براساس اصول مربوطه بهینه سازی شده بودند ، تصمیم گرفتند که در پنج گروه زیر دسته بندی شده است: توجه ، درک ، ارزش عاطفی ، فعال سازی رفتاری و تکنیک های اقناع. مورد آخر شامل تئوری دستگیره بود. اولویت ضمنی پوستر افراد با محاسبه درصد گرفته شده و میانگین زمان واکنش برای هر پوستر اندازه گیری شد و پس از آن پوسترها از 1 تا 21 رتبه بندی شدند.

ارزش ویژه برند چگونه به یک محرک قوی در تصمیم گیریهای مشتری تبدیل میشود؟ در این مقاله بیشتر بخوانید

وظیفه انتخاب باینری در بستر تحقیق ضمنی Braynz انجام شد. این بستر آنلاین برای موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و دسکتاپ مناسب است ، بنابراین این کار به راحتی توسط تعداد زیادی از پاسخ دهندگان در مدت زمان کوتاه انجام می شود. مطالعات انجام شده بر روی بستر تحقیقاتی Braynz برای شرکت در آنها سریع و سرگرم کننده است. نتایج را می توان بدون تضعیف کیفیت یا قابلیت اطمینان سریع ارائه داد. علاوه بر تعدادی از انواع مختلف در وظیفه انتخاب باینری ، این پلتفرم سایر الگوی های آزمایشی مبتنی بر زمان واکنش مانند وظیفه انجمن ضمنی گرینوالد و کارهای اولیه مفهومی را نیز در اختیار دارد.

نتایج

همانطور که انتظار می رفت زیرا دستورالعمل های مبتنی بر علم در مرحله طراحی دنبال شدند ، تقریباً همه پوسترهای طراحی شده توسط Braynz در آزمون از نمره اصلی بهتر است. سه بهترین پوستر طراحی شده توسط Braynz درصدی از 76٪ ، 75٪ و 72٪ را ضبط کرده اند (شکل 1) ، این بدان معنی است که به ترتیب در 76٪ ، 75٪ و 72٪ از زمان ارائه شده ، این پوسترها به عنوان جذاب ترین و فعالترین انتخاب شدند.در مقابل ، پوستر اصلی با نمره 40٪ در رتبه 19 از 21 قرار گرفت که کمتر از سطح شانس است (شکل 2).

تبلیغات شرکت Lebara
شکل 1 (سمت چپ): 3 پوستر برتر (درصد به ترتیب 76٪ ، 75٪ و 72٪ برنده شده است)
شکل 2 (سمت راست): پوستر اصلی Lebara

در طراحی پوسترهای رتبه اول و سوم ، نظریه دستگیره استفاده شد. این تئوری بیان می کند که انواع مختلف گرفتن احساسات و واکنش های مختلف مغزی را بروز می دهد و تحویل یک مورد باعث می شود که بخواهیم آن را ببریم. استفاده از این تئوری در دستگیره ، محصول را جذابتر نشان می دهد ، که به نوبه خود منجر به نرخ تبدیل بالاتر می شود (Kühn et al. 2016؛ شکل 3). علاوه بر این ، پوسترهای رتبه اول و دوم در هنگام طراحی با افزایش تسلط ادراکی بهبود یافتند. هدف این بود که پیام ساده باشد ، به عنوان مثال علائم یورو و اطلاعات مربوط به پرداخت ماهانه حذف شدند.

طرز گرفتن چیزی
شکل 3: دستهایی با شکل گرفتن محکم ، ظریف و دست باز

علاوه بر این ، سه نظریه مختلف در پوستری که در رتبه دوم قرار داشت گنجانده شد. از یک عکس جذاب برای ایجاد واکنش احساسی مثبت در مغز استفاده شد که به طور بالقوه منجر به کسب رتبه بالا شد. علاوه بر این ، تئوری در مورد نگاه خیره استفاده شد. دستها به سمت پیام قرار دارند. بنابراین مشتری به طور خودکار به پیام اصلی این پوستر نگاه می کند. سرانجام ، از لنگر انداختن در سه بالون Lebara استفاده شد ، که باعث شد مقدار کل داده زیاد باشد و قیمت آن نیز اندک به نظر برسد.

نتیجه گیری

برای نتیجه گیری ، پوسترهایی که توسط Braynz براساس تئوری روانشناختی مرتبط طراحی شده اند ، از نظر اولویت ضمنی ، امتیازات کلی بیشتری نسبت به پوستر اصلی دارند. به طور بالقوه می توان نتایج را با افزودن احساسات به پوسترها ، با استفاده از عکس های تقویت کننده پیام مرتبط توضیح داد. علاوه بر این ، تمایل و دستیابی به هدف با استفاده از حرکات دست و بدن برای تقویت مغز افزایش می یابد. سرانجام ، ما پوسترها را ساده و تسلط ادراکی به پوسترهای تازه ایجاد شده را حفظ کردیم.

افکار نهایی

مطالعه حاضر ترکیبی از کاربرد اصول روانشناختی برای بهبود طراحی پوستر و تحقیقات ضمنی را نشان می دهد ، که منجر به بینش های جالبی می شود که ارزش تجاری برای لبارا دارند. با شروع پروژه ، از Braynz خواسته شد تا طراحی موجود پوستر Lebara را بهینه کند ، در حالی که طراحی پوسترها از ابتدا می توانست نتایج امیدوار کننده تری را به همراه داشته باشد. علاوه بر این ، آزمایش پوسترهای تازه طراحی شده در محیط خرید واقعی و همبستگی این نتایج با نتایج فعلی ، مرحله بعدی جالب توجه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.