سازگاری با مشتری،توانایی که در فروش معجزه میکند

اگرچه به نظر می رسد برون گراها برای دنیای فروش از تجهیزات بهتری برخوردار هستند ، شخصیت متفاوتی وجود دارد که به توانایی سازگاری مشهور است – و آنها در این زمینه موفق ترند.

وقتی صحبت از شخصیت فروشندگان بزرگ می شود ، یک باور غلط وجود دارد. به طور سنتی ، مردم تصور می کنند که فروشندگان کاملاً موفق برونگرا هستند. این به طور کلی در فیلم ها ، نمایش های تلویزیونی و رسانه ها اینگونه به تصویر کشیده شده است.

به “وال استریت” یا “گلنگری گلن راس” یا “اتاق سهام” فکر کنید. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که بهترین فروشندگان در واقع افراد جاه طلب هستند – کسانی که توانایی انعطاف پذیری دارند و توانایی انطباق با شرایط را دارند. این افراد معمولاً درآمد بیشتری کسب می کنند ، خط لوله های عمیق تری دارند و از موفقیت های بیشتری برخوردار می شوند.

سازگارتر بودن باعث موفقیت بیشتر می شود

آدام گرانت از دانشکده وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا مطالعه ای انجام داد که تعیین کرد شخصیت هر فروشنده در هر ساعت چقدر است. افراد منعطف در مقایسه با فروشندگانی که برون گرا بودند ، بیشترین درآمد را کسب کردند. منعطف ها موفق تر بوده زیرا توانایی سازگاری با مشتری را داشتند.

آنها می فهمند که کار با افراد مختلف غالباً به رویکردی متفاوت برای هر موقعیت احتیاج دارد. برون گراها غالباً بیش از حد ادعا می کنند و نیازها و منافع افرادی را که به آنها می فروشند نادیده می گیرند. از طرف دیگر ، منعطف ها با بحث و گفتگوهای خود مکث کرده و تعادل طبیعی را به نمایش می گذارند.

منعطف ها بیشتر تمایل دارند که بر روی گوش دادن تأکید کنند تا “صحبت با صدای بلند”. این زاویه رویکرد باعث می شود که مشتری به فروشنده نزدیک شود.

در اینجا پنج راه برای افزایش احتمال برنده شدن با سازگاری بیشتر وجود دارد:

حضور آنلاین حیاتی است

شاید این یک سیلی بدیهی به نظر برسد ، اما هرچه زودتر تکنیک های فروش مجازی را در روند روزمره خود بگنجانید ، بازدهی بیشتری خواهید داشت. این روشی است که توانایی سازگاری شما با مشتری و یک محیط فروش جدید را از هم متمایز می کند. فروشندگان سوپراستار تکنیک های فروش مجازی را در هر مرحله از فرآیندهای فروش خود ترکیب کرده اند.

برای اینکه بتوانید اصول ارتباط سازی را یاد بگیرید حتما این مقاله را بخوانید

این امر به آنها امکان می دهد سریعتر واجد شرایط شوند ، جلسات بیشتری برگزار کنند و با مشتریان بالقوه بیشتری ملاقات کنند. وقتی دنیا شروع به مهاجرت به ارتباطات بیشتر شخصی کند ، آنها این تکنیک ها را رها نخواهند کرد. در عوض ، آنها فقط کارآمدتر و موثرتر می شوند.

آفتاب پرست باشید!

مسئولیت انعطاف پذیری در شخصیت فردی که با او تعامل دارید بر عهده شماست نه او. هر شخصی که با او ارتباط برقرار می کنید شخصیت غالب دارد. شما هم همینطور. نوع خاص آنها را بشناسید و در مورد سازگاری ویژگیهای شخصیتی خود با مشتری پیش قدم باشید.سازگاری با مشتری باید اولویت اصلی شما باشد.

در اصل ، آفتاب پرست شوید. به عنوان مثال ، اگر شخصی که با او صحبت می کنید دوست دارد با گفتن داستانهایی درباره آخر هفته اش با شما ارتباط برقرار کند ، با گوش دادن به نیاز او برای انجام این کار سازگار شوید (همان مقدار که می خواهید به جلسه برسید). این انعطاف پذیری و سازگاری آنها را برنده می کند و شما را از سایر فروشندگان متمایز می کند.

روند فروش خود را متناسب کنید.

همه ما فرآیند فروش مشخصی داریم که هدف آن کمک به ما برای پیروزی بیشتر با پیروی از آن است. با این حال ، ما همچنین باید با روندهای خرید و تصمیم گیری مشتری های خود سازگار شویم که “سفر فرایند فروش” کلی را تشکیل می دهد.

اگر در پیگیری تنها روند درونی خود بیش از حد مصمم و سفت و سخت شویم ، سیگنال های احساسی را که ممکن است به ما بدهد از دست خواهیم داد. با این حال ، هنگامی که مکث می کنیم و با روش های تصمیم گیری خود سازگار می شویم ، راحت تر می توانیم فرآیندهای خود را انعطاف دهیم. در نتیجه ، ما پیروز خواهیم شد.

از خودآگاهی استفاده کنید.

ذهنیت خود را از نو سیم بندی کنید تا در مورد خودتان سازگارتر باشد. خودآگاهی به ما امکان می دهد تا کمبودهای خود را شناسایی کنیم. خودسازی می تواند به طور خاص بر روی این کمبودها تمرکز کند. یکی بدون دیگری کار نمی کند.

شما باید انعطاف پذیر باشید و از آنچه باید به عنوان یک شخص روی آن کار کنید آگاه باشید. به عنوان مثال ، اگر از نیاز خود به صلاحیت بهتر آگاهی دارید ، با گوش دادن بیشتر باید با این درک که خودسازی شما فقط سوالات بهتر نیست ، بلکه در انعطاف پذیری و توانایی انطباق با سایر سبک های ارتباطی نیز سازگار است.

موج سواری یاد بگیرید

من اخیراً مقاله ای خواندم در مورد اینکه چگونه ، در طول تاریخ ، همیشه با اوضاع آشفته یا نامطمئن روبرو خواهیم شد و اینکه همیشه گزینه هایی داریم. نویسنده برای نشان دادن نظر خود ، غلبه بر ناملایمات زندگی و موج سواری را مقایسه کرده است. امواج در اقیانوس همیشه می آیند. آنها هرگز متوقف نخواهند شد. یا می توانیم اجازه دهیم امواج به ما ضربه بزنند ، یا می توانیم موج سواری را انتخاب کنیم.

توانایی سازگاری با مشتری مهارتی بسیار حیاتی در فروش است که به شما کمک میکند با مشتری خود راحت تر و موثرتر ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.