زندگی را آسان بگیرید

هر هفت روز در سال می تواند یک هفته عالی برای تمرکز کردن روی ساده سازی منابع شخصی باشد. ساده سازی امری مهم است، زیرا ناهنجاری ها و بهم ریختگی ها می توانند ذهن و حتی جسم ما را به خود مشغول کنند. زمانی که برای به دست آوردن خواسته های خود درگیر ناهنجاری های فیزیکی می شویم، این کار زمان و انرژی ما را به هدر می دهد. تمام این انرژی تخلیه شده به تنش موجود در منابع و نهایتا به استرس هایمان اضافه می شود. بنابراین، برای رسیدن به آرامش بیشتر، استرس کمتر و زندگی لذت بخش تر بهترین راه این است که کمی زندگی را آسان بگیرید.

 این ناهنجاری ها به صورت روانشناختی هم تخلیه می شوند. زمانی که از منابع در دسترس خود مطمئن نیستیم، بهم ریختگی های ذهنی مربوط به برنامه ریزی برای حرکت بعدی مان، احساس درماندگی، نیاز به اندیشیدن در مورد اولویت های لحظه به لحظه زندگی (به طور مثال: ایا باید وقت بیشتری رو صرف مدیتیشن بکنم، یا کثیفی هایی رو که این روزها باعث استرسم شده، تمیز کنم؟)، و دانستن اینکه کی می توانیم آرام شویم، همگی احساساتی هستند که منجر به پاسخ استرس بدن می شوند (که به آن خستگی تصمیم گیری گفته می شود.)

بهم ریختگی ها می توانند توانایی ما در تصمیم گیری با یک ذهن سالم را دچار مشکل کنند، و باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای ما خواهند شد. با توجه به موارد ذکر شده، باید به دنبال روش هایی باید که با تمرین کردن آنها بتوانید زندگی را آسان بگیرید.

زمانی که پاسخ جنگ و گریز ما تحریک می شود، بسیاری از بهم ریختگی های ذهنی ما از بسیاری از جهات تبدیل به ناهنجاری های فیزیکی می شوند. اگر ساده سازی بتواند مقداری از استرس مان را مهار کند، آیا ارزش آن را ندارد که کمی از وقت خود را صرف گلچین کردن برخی از بهم ریختگی ها و آشفتگی های خانه، برنامه و ذهن خود کنیم؟ اطلاعات، استراتژی ها، و راه حل های زیر می توانند این هفته (و در واقع هر هفته دیگری) به کار گرفته شوند، تا برنامه شلوغ، خانه های بهم ریخته، و نواحی بهم ریخته دیگر از سبک زندگی هر فردی را مرتب کنند. این هفته چیز جدیدی را امتحان کنید، و هر چیز غیر ضروری در زندگی را کنار بگذارید.

میانبرهایی برای اینکه بتوانید زندگی را آسان بگیرید

اگر به دنبال ساده سازی زندگی خود هستید، در این مرحله نیز قدمی بزرگ به سمت زندگی با استرس کمتر برداشته اید. اما خود عمل ساده کردن زندگی نیز باید ساده باشد. ایده های زیر برای “آسان کردن زندگی” تغییرات نسبتاً ساده ای را در شما ایجاد می کند، که نتایج قابل توجهی در آینده به همراه خواهد داشت.

سبک زندگی خود را ساده کنید

یکی از بهترین روش ها برای ساده کردن زندگی ایجاد سیستمهایی است که برخی از فعالیت های ذهنی ما را تحت پوشش قرار می دهند. چندین روش برای ساده کردن زندگی شما وجود دارد که در آن لازم نیست به طور مداوم در مورد آنچه باید انجام شود، فکر کنید، و حداقل از یک بعد اهداف و کارهای شما را پوشش می دهند. به عنوان مثال، ثبت نام در کلاس های ورزشی نیاز به تصمیم گیری و ایجاد انگیزه در شما را تا حدی کاهش می دهد. این کار اکنون در برنامه شما قرار گرفته، و حفظ یک عادت ورزشی آسان تر می شود. با افزودن کارهای مشابه دیگری به برنامه خود، می توانید زندگی خود را آسان بگیرید.

ذهن خود را سبک کنید

زندگی ساده
Pexels/ Simple Life

مدیتیشن ذهن آگاهی را می توان در هر زمان و هر مکانی انجام داد. این مدیتیشن به شما کمک می کند تا حداقل برای چند دقیقه در لحظه خود را از شر “بهم ریختگی های ذهنی” خلاص کنید. گرچه، یکی از مزایای بزرگ ذهن آگاهی این است که در واقع، تمرین منظم مزایای طولانی مدتی را نیز به همراه دارد. با گذشت زمان، حتی زمانی که در حال تمرین ذهن آگاهی نیستید، ، احساس استرس کمتری می کنید، و متوجه می شوید که نوانسته اید زندگی را آسان بگیرید.

استراتژی های برنامه زندگی برای کسانی که پرمشغله هستند

اگر به دنبال ساده کردن زندگی خود هستید، شاید لازم باشد تا برنامه خود را کنترل کنید. آیا واقعاً برای چیزهایی که برایتان در ارجحیت قرار دارند، وقت دارید؟ اگر اینگونه نیست، چند روش هدفمند برای کاهش تعهداتتان وجود دارد. بنابراین، شما آزادی عمل بیشتری برای انجام کارهایی که واقعاً می خواهید انجام دهید، دارید و به علاوه می توانید بر عادتهای مدیریت استرس نیز سرمایه گذاری کنید. با بررسی ارزش های خود می توانید مسیری روشن برای زندگی ساده تر پیدا کنید.

به منابع مدیریت استرس خود بیشتر اهمیت دهید

مدیریت استرس و ساده کردن زندگی پروژه هایی هستند که می توانند همیشه در حال انجام باشند. در واقع، تلاش برای اجرای آن ها پاداش های طولانی مدت را به همراه خواهد داشت. بنابراین، پس از اتمام این هفته، دست از تلاش برای مدیریت استرس خود و ساده کردن زندگی تان برندارید، و همواره به دنبال آموختن روش هایی برای عملکرد بهتر خود در این زمینه باشید، تا بتوانید زندگی خود را آسان بگیرید، و از آن لذت ببرید.

مقالات مرتبط: روش های مقابله با استرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.