رنگ بسته بندی چه تاثیری در ادراک مشتری میگذارد؟

اصل نورومارکتینگ:
رنگ های بسته بندی تأثیر زیادی در درک ما از محصول دارند. بسته بندی رنگ روشن منجر به سلامتی ، اما انتظار بد طعم می شود.

کاربرد:
بیاموزید که چگونه بسته های غذایی خود را بدون ایجاد اثرات مخرب به طور موثر تولید و تبلیغ کنید.

تصور کنید برای خرید مقداری میوه و سبزیجات در سوپرمارکت محلی خود قدم بزنید. ما به طور خودکار آن گوجه فرنگی قرمز شدید را به خود جلب می کنیم زیرا نسبت به آنهایی که قرمز کم رنگ هستند بسیار آبدارتر و خوشمزه تر به نظر می رسد.

به نظر آشناست؟ احتمالاً چنین است ، زیرا از همان جوانی آموخته ایم که میوه ها و سبزیجات با رنگ های غنی تر ، رسیده و از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. این فقط در مورد میوه ها و سبزیجات نیست، بلکه در سایر بسته های غذایی نیز صدق می کند. به عنوان مثال ، وقتی می خواهیم چیزی سالم داشته باشیم ، ناخودآگاه در حال بررسی بسته های رنگ روشن هستیم. مغز ما رنگهای روشن را با گزینه های سالم مرتبط می کند. با این حال ، این نشانه مثبت سلامتی همیشه آنطور که انتظار داریم مثبت عمل نمی کند …به نظر آشناست؟ احتمالاً چنین است ، زیرا از همان جوانی آموخته ایم که میوه ها و سبزیجات با رنگ های غنی تر ، رسیده و از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. این فقط در مورد میوه ها و سبزیجات نیست، بلکه در سایر بسته های غذایی نیز صدق می کند. به عنوان مثال ، وقتی می خواهیم چیزی سالم داشته باشیم ، ناخودآگاه در حال بررسی بسته های رنگ روشن هستیم. مغز ما رنگهای روشن را با گزینه های سالم مرتبط می کند. با این حال ، این نشانه مثبت سلامتی همیشه آنطور که انتظار داریم مثبت عمل نمی کند …

بسته های کم رنگ و اثرات دو جانبه آنها بر مصرف کنندگان

بیشتر مردم سعی می کنند غذای سالم بخورند و این جایی است که بسیاری از برندها با نسخه های سبک و رژیمی محصولات خود پیش بینی می کنند. بسته بندی این محصولات اغلب بارها از نوع ناسالم آنها سبک تر است. این به این دلیل است که بسته بندی های سبک این تصور را در ما ایجاد می کنند که چیزی از وزن کمتری برخوردار است و بنابراین از سلامتی بیشتری برخوردار است. با این حال ، تحقیقات اخیر نشان داده است که بسته های رنگ روشن می توانند منجر به استنباط مخالف درباره یک محصول شوند و همچنین ممکن است منجر به نتیجه گیری منفی در مورد برداشت های چشایی شوند.

چگونه میتوان در مذاکرات فروش بالاترین قیمت را به دست آورد؟ در این مورد بیشتر بدانید

بسته های غذایی رژیمی غالباً دارای تناژ کمتری نسبت به نوع معمول آن هستند که مغز ما آنها را “با شدت کم” می خواند. و به عنوان انسان ، ما به طور خودکار رنگ با شدت کمتری را با طعم و مزه کمتری مرتبط می کنیم. به خصوص هنگامی که مصرف کنندگان قادر به امتحان محصول نیستند ، انتظارات منفی در طعم و مزه در انتخاب بدتر قدرت خود را دارند. در این حالت ، مصرف کننده بیشتر به عوامل خارجی مانند بسته بندی کالای خاص اعتماد خواهد کرد.

بعلاوه ، هدف مصرفی یک خریدار نقش مهمی دارد. اگر مصرف کننده از سلامت آگاه باشد ، به احتمال زیاد به جای اثرات منفی طعم ، بسته بندی رنگ روشن را سالم می داند. با این حال ، هنگامی که مصرف کنندگان تمایل به خرید کالای غذایی برای تولید مایعات خود دارند ، مانند چیپس یا نوشابه ، بسته بندی رنگ روشن انتظارات طعم منفی را برانگیخته و مشتری را به کنار گذاشتن محصول سوق می دهد.

رنگهای روشن:آیا باید استفاده کرد یا نه؟

رنگ بسته بندی عامل مهمی در تصمیم گیری مصرف کننده است زیرا از فاصله زیادی برجسته است. بنابراین چگونه بازاریابان واقعاً می توانند از این اصل بازاریابی عصبی بهره مند شوند؟

زخوب ، نحوه استفاده از رنگ های روشن در بسته بندی مواد غذایی بستگی زیادی به نوع کالایی دارد که می خواهید بفروشید. آیا شما محصولات غذایی را که برای مصرف مواد غذایی درست می شوند مانند چیپس یا نوشیدنی های غیر الکلی می فروشید؟ در این صورت باید با استفاده از رنگ روشن تر ، محتاط باشید. حتی ممکن است رنگ های تیره تری را در بسته های خود مانند Coca Cola Zero یا Pepsi Max در نظر بگیرید. سایه های تیره نشان داده است که استنباط های سالم و طعم را به طور مساوی برانگیخته است.

همچنین درصورتی که مصرف کنندگان قادر به استفاده از قبل از محصول نیستند ، ممکن است در استفاده از رنگ های روشن تجدیدنظر کنید. یا اگر واقعاً می خواهید از رنگ های روشن استفاده کنید ، می توانید از نمونه های غذا یا پخت و پز جلوی غذا در سوپرمارکت ها نیز استفاده کنید. با این حال ، آیا شما واقعاً یک نسخه رژیم غذایی از یک محصول معمولی دارید که از قبل با سلامتی همراه است ، مانند میله های میوه ای ، سپس به دنبال آن تنالیته های سبک تر بروید!

نکات نوروئی

  • رنگ های روشن نشانه سلامتی ، اما بد مزه بودن است.
  • از بسته بندی کم رنگ استفاده می کنید؟ پس مشتریان خود را قادر به آزمایش محصولات جدید رژیم غذایی کنید ، بنابراین از بین رفتن طعم و مزه را تجربه نمی کنند.
  • آیا محصول شما به طور معمول برای افراط مصرف می شود؟ از رنگ های تیره در بسته بندی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.