راز عملکرد موثرکد QR برای دعوت به اقدام در تبلیغ

اصل نورومارکتینگ:
تبلیغات در فضای باز می تواند مصرف کنندگان بالقوه را از حالت آفلاین به محیط آنلاین شما بکشاند.

کاربرد:
ترفندهای مناسب را با توجه به شرایط خود اعمال کنید و تعامل با تبلیغ خود را ارتقا دهید!

تصور کنید که در اتوبوس هستید ، در راه کار هستید. خسته شده اید ، منتظر رسیدن به مقصد هستید. وقتی به بالا نگاه می کنید ، چشمتان به چند تبلیغی است که در اتوبوس قرار گرفته اند. آنها شامل متن و لوگو هستند و برای جلب توجه شما خودنمایی میکنند. یکی را مشاهده می کنید که شامل یک کد QR است. حالا به این فکر کنید – چه چیزی باعث می شود شما بخواهید تلفن خود را بگیرید و کد QR را اسکن کنید؟

دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. با این حال ، از منظر بازاریاب به این موضوع فکر کنید. چگونه می توان کاری کرد که افراد کد QR شما را اسکن کرده و به محیط آنلاین شما بکشند؟ و بر این اساس ، آنها را وادار به تعامل با وب سایت خود کنید؟ بیایید کمی کنکاش کنیم!

کدهای QR همه جا هستند. در ایستگاه های اتوبوس ، ایستگاه های قطار ، در اتوبوس یا قطار ، مجله و پوستر. از آنها برای جلب افراد از محیط آفلاین به محیط های آنلاین استفاده می شود. پس از اسکن کد ، افراد به یک بستر آنلاین دسترسی پیدا می کنند. آنها می توانند در صفحه حرکت کرده و احتمالاً برای معامله ، خبرنامه یا خرید ثبت نام کنند. این یک روند تعامل سه مرحله ای است.

محققان چینی یک مطالعه میدانی را برای شناسایی بهترین شرایط برای تبلیغات در فضای باز انجام دادند. آنها برخی از یافته های جالب را گزارش کردند که می تواند به بهبود مبارزات شما و ارتقای معامله شما کمک کند!

Google/QR Code

شعار خود را بصورت مثبت تداعی کنید

در مرحله اول ، از اینکه شعارتان یا دعوت به اقدامتان را بصورت مثبت طراحی کرده اید اطمینان حاصل کنید . به عنوان مثال ، همراه با کد QR خود ، “اسکن کرده و برنده جایزه شوید” را بنویسید. این احتمالاً باعث می شود افراد با تبلیغ شما تعامل داشته باشند تا قاب منفی ، مانند “اسکن کنید در غیر اینصورت پیشمان میشوید”. در حالی که مشخص شده است که قاب بندی منفی در بسیاری از سطوح مختلف قانع کردن بسیار موثر است ، فعال سازی کد QR یکی از آنها نیست. چرا؟ خوب ، این کار باعث میشود که مخاطبین شما حس کنند چیزی را از دست میدهند اگر با تبلیغ درگیر نشوند. این می تواند احساس تلخی نسبت به تبلیغ شما ایجاد کند – و در نتیجه باعث نمی شود که درگیر شوند.

چگونه میتوان با مطالعه دقیقتر قشر پیش پیشانی رفتار مصرف کننده را پیش بینی کرد؟در این مقاله بیشتر بخوانید

بنابراین ، به جای ضررهای احتمالی در شعار خود ، بر سودها تأکید کنید. دعوت به عمل خود را کوتاه کنید و از زبان فعال استفاده کنید. این امر منجر به اسکن بیشتر کد QR شما توسط مصرف کنندگان بالقوه می شود. علاوه بر این ، باعث می شود آنها بیشتر با وب سایت شما درگیر شوند.

با خاص بودن هنگام توصیف جایزه ، کنجکاوی را ایجاد کنید

انسان ها موجوداتی کنجکاو هستند. پس چرا با تبلیغ خود در این مورد از این حس کنجکاوی استفاده نمیکنید؟ با درج عنصر تعجب در تبلیغ خود ، حس کنجکاوی را برانگیزید. مشخصات دقیق معامله خود را بلافاصله ضمیمه نکنید – بلکه مخاطبان خود را وادار کنید که کد QR را اسکن کنند تا از این موضوع مطلع شوند! به عنوان مثال ، بگویید “شگفت زده خواهید شد!”. به این ترتیب ، کنجکاوی انگیزه بزرگی برای برداشتن اولین قدم داوطلب بودن خواهد بود. این امر باعث می شود افراد بیشتری کد QR شما را اسکن کرده و کلیک های بیشتری را در وب سایت شما انجام دهند.

یک پاداش: اگر مصرف کنندگان اولین قدم را بردارند ، به دلیل اصل تعهد و سازگاری ، احتمالاً روند تعامل آنها به پایان می رسد. این اصل بیان می کند که مردم تمایل زیادی دارند که آنچه را که شروع می کنند به پایان برسانند. حس خوبی نیست که کاری را که شروع کرده ایم نیمه تمام رها کنیم.

مزیت دیگر: اختصاصی تر کردن مشخصات معامله شما فقط با نشان دادن آن به افرادی که درگیر می شوند است ، این کار ارزش ادراکی شما را افزایش می دهد. برد – برد!

تبلیغ مک دونالد با استفاده از کد QR
Google/QR Code Ads

با تنظیم قاب خود با سناریو ، تعامل بیشتری را ارتقا دهید

هنگامی که مصرف کنندگان بالقوه شما کد QR را اسکن کرده و وارد پلت فرم آنلاین شما می شوند ، می خواهید که آنها حتی بیشتر درگیر شوند. اینجاست که مشخصات معامله شما نمایان می شود.

آیا با حذف جزئیات معامله در تبلیغات بیرونی خود ، تصمیم گرفتید حس کنجکاوی ایجاد کنید؟ معامله خود را به عنوان تخفیف در صفحه وب تعیین شده خود تنظیم کنید. به عنوان مثال “یک برگر و یک نوشیدنی بزرگ با 5 دلار تخفیف بخرید”. اما چرا؟ خوب ، کنجکاو بودن انگیزه را برای یافتن مشخصات افزایش می دهد. طبق نظریه فرایند دوگانه ، افراد با انگیزه بالا احتمالاً از مسیر اصلی برای پردازش اطلاعات استفاده می کنند. در این صورت ، تخفیف ها بیشتر قانع کننده هستند! اینها رمز موفقیت کمپین شما خواهد بود.

در مورد سناریوی دیگر – وقتی واقعاً می خواهید در تبلیغات بیرونی(محیطی) خود مشخص باشید ، اما چطور؟ وقتی می خواهید درمورد مخاطب خود درگیری یا اشتیاقی ایجاد کنید مشخص کنید چه چیزی دریافت می کند؟ در این حالت ، قراردادن معامله خود به عنوان هدیه یا پاداش موثرترین است. به عنوان مثال “یک برگر بخرید و یک نوشیدنی بزرگ به صورت رایگان دریافت کنید”. این تعامل را ارتقا می بخشد!

بنابراین ، قاب مناسب را با سطح تعجب مناسب ترکیب کنید. آیا می خواهید حس کنجکاوی مخاطب خود را برانگیزانید؟ معامله خود را به عنوان تخفیف تنظیم کنید. سبک شما نیست؟ آیا می خواهید در تبلیغات بیرونی خود پیش قدم و خاص باشید؟ چارچوب معامله را به عنوان هدیه یا پاداش طراحی کنید!

نکات نوروئی

  • شعارهایی که قاب مثبت دارند ، بیش از شعارهایی که قاب منفی دارند ، منجر به تعامل بیشتر با یک تبلیغ در فضای باز می شوند. این به معنای اسکن کد QR بیشتر ، تعامل با سیستم عامل آنلاین و نهایی کردن معامله است.
  • خاص بودن در مورد تبلیغ در یک کمپین در فضای باز باعث کنجکاوی افراد می شود. این امر منجر به اسکن کد QR بیشتر و تعامل با سیستم عامل آنلاین خواهد شد.
  • شرح انگیزه را برای سناریو تنظیم کنید. اگر معامله در تبلیغات بیرونی نامشخص باشد ، ارائه آن به عنوان تخفیف در بستر آنلاین بسیار موثر است. اگر مشخصات درج شده در آگهی وجود داشته باشد ، تنظیم معامله به عنوان هدیه یا پاداش بیشترین تأثیر را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.