چگونه پیش خدمت جذاب روی تجربه طعم غذا تاثیر میگذارند

اصل نورومارکتینگ:
انتظارات ناشی از یک پیش خدمت جذاب روی تجربه طعم غذا تاثیر میگذارند

کاربرد:
غذای خوب باید توسط یک پیش خدمت جذاب سرو شود ، ترجیحاً هنگام هدف قرار دادن مردهایی با توانایی شناختی ضعیف.

از مجموعه کافی شاپهای ماریلو گرفته تا هوترس-تمامی مفاهیم رستوران داری و کافی شاپ بنظر میرسد توسط ارائه خدمات در پوسته و ظاهری فوق العاده جذاب تسخیر شده و جزیی از دی ان ای این برندها شده است.

اما آیا واقعا این ایده در عمل جواب میدهد؟اینکه سفارش ما توسط یک شخص جذاب که هوش از سرمان میبرد سرو شده و روی میزمان چیده شود؟

یک برنامه تحقیقاتی روانشناختی اخیر – تعداد قابل توجهی از 5 مطالعه را شامل می شود – به این سوال بسیار مهم پاسخ داده است. محققان تحقیق كردند كه جذابیتهای پیشخدمتها به چه طریقی توقعات و لذت های طعم را تحت تاثیر قرار میدهد.

نتایج این تحقیقات ممکن است شما را سوپرایز کند.

زیبایی تجربه طعم و مزه غذای ما را تحت تاثیر قرار میدهد اما نه همیشه در مطلوبترین روش

روانشناسان دریافتند که پیشخدمتهای جذاب تجربه سلیقه ما را تغییر می دهند ، اما نه همیشه در جهت دلخواه.

بر اساس استاندارد “آنچه زیباست ، پیشفرضی دلنشین است” ، انتظار می رود که کارکنان جذاب به سادگی باعث بهتر شدن طعم غذا شوند. با این حال ، این چیزی نیست که محققان دریافتند.

جالب است که ، هر مطالعه منجر به نتیجه گیری یکسان شد: یک پیشخدمت جذاب به سادگی باعث می شود هر آنچه در دهان ماست ، طعم شدیدتری پیدا کند. به عبارت دیگر ، غذای خوب خوشمزه می شود ، در حالی که یک وعده غذایی متوسط به نوعی بدتر از حالت تهوع تبدیل می شود.

دلالت ها روشن است. اگر رستوران به پرسنل فوق العاده جذاب خود افتخار می کند ، سرآشپز باید تمام تلاش خود را برای انجام عدالت با یک غذای مناسب و خوشمزه انجام دهد. اگر اینگونه نباشد ، پیشخدمت خوش ذوق صرفاً طعم تلخ ناقص بودن را جبران می کند. غذای ساده مزه دار بهتر است توسط یک پیشخدمت ساده و معمولی سرو شود.

روانشناسی پشت اثر هوترس

اثر هوترز از اصل روانشناختی باستان منصرف شدن انتظار ناشی می شود. ما به جای تکیه بر ارزش عینی یک تجربه ، از انتظارات خود به عنوان معیاری برای سنجش تجربه استفاده می کنیم. وقتی یک تجربه خاص انتظارات ما را برآورده نمی کند ، ما تمایل داریم که در انتهای دیگر طیف به نتیجه برسیم.

چرا بهترین ایده های خودمان را نمیبینیم و متوجهشان نیستیم؟در این نوشته بیشتر بخوانید

در این حالت ، پیشخدمت جذاب به عنوان یک لنگر انتظار پیش بینی می شود ، نشان می دهد که غذای خوب به زودی به سفره می رسد. اگر به نوبه خود طعم این انتظارات کم شود ، تجربه غذاخوری متعاقب آن بدتر می شود.

اما نگران نباشید هر کسی هم به این سادگی تاثیر نمی پذیرد

نترسید که کارکنان جذاب لذت بازدید از رستوران بعدی شما را خراب کنند. احتمال اینکه شما به راحتی تحت تأثیر قرار نگیرید ، شانس دارید.

اول از همه ، این اثر فقط در مردان رخ داده است. به نظر می رسید زنان از جذابیت کارکنان مصون هستند. ثانیا ، افرادی که به طور کلی با انگیزه و توانایی درگیر کردن در تفکر عمیق – از نظر علمی به عنوان “نیاز زیاد به شناخت” افراد شناخته شده اند – نیز دست نخورده باقی مانده اند. به بیان دیگر ، این اثر در محیطی پر از عروق بی ذهن تستوسترونی حاصل می شود. بله ، هوترس در تمام مدت درست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.