تاثیر صفحات لمسی در رفتار خرید مشتری

اصل نورومارکتینگ:
خریداران آنلاین که از یک رابط لمسی(صفحه لمسی) برای مرور اطلاعات محصول استفاده میکنند،درگیری و عزم و اراده بیشتری را برای خرید نشان میدهند.

کاربرد:
محتوای صفحات وب خود را بر روی دستگاه های لمسی در برابر دستگاههای متصل به ماوس بخش بندی کنید ، تعامل را تقویت کنید و بار شناختی را کم نگه دارید.

زمانی که میخواهید یک جفت کفش بخرید از خودتان بپرسید که اولین کاری که باید انجام دهید چیست؟

احتمال به این شکل هستند: شما شروع به جستجوی رنگ مورد علاقه خود ، برند مورد علاقه خود خواهید کرد.چند مدل مورد نظر خود را انتخاب خواهید کرد ، شاید آنها را به صورت آنلاین سفارش دهید. یا ابتدا به فروشگاه بروید تا آنها را امتحان کنید و سپس ، شاید چند مورد دیگر را مرور کنید تا بهترین قیمت ها را پیدا کنید. و در آخر اینکه یک جفت کفش خریداری می کنید.

تحقیقات نشان میدهد که استفاده از دستگاه های با صفحات لمسی در رفتار خرید مشتری تاثیر مثبتی دارد.

برای 87٪ از خریداران ، فرایند خرید شامل تحقیق آنلاین قبل از انجام خرید در یک فروشگاه فیزیکی است.

برخی از خصوصیات معمول این فرایند خرید کدامها هستند؟

  • بیش از 79٪ از مصرف کنندگان آمریکایی حداقل یک دستگاه با رابط لمسی دارند (Commodore ، 2016)
  • برای 87٪ از دارندگان دستگاه لمسی ، فرایند خرید شامل مرور در آن دستگاه است (نیلسن ، 2014). دلایل اصلی این امر یافتن کمترین قیمت و مقایسه محصولات است (interactions ، 2014)
  • حداقل 10٪ تا 15٪ از فروش کالاهای خرده فروشی کالای فیزیکی به فضای وب اختصاص داده شده است (یعنی مشاهده محصولات آنلاین قبل از مراجعه به فروشگاه) (Crate، 2017).
  • 62٪ از استفاده کنندگان تلفن همراه زمانی که در فروشگاه هستند از تلفن خود برای تحقیق در مورد محصولات به صورت آنلاین استفاده می کنند (Criteo، 2017).
Samteno/users with touchscreen devices

اما دقیقاً تأثیر مرور در دستگاه لمسی به جای دسک تاپ چیست؟ چونگ ، کرامر و وونگ تحقیقاتی را برای بررسی درست آن انجام دادند.

آیا صفحات لمسی بر کمترل با ماوس برتری دارند؟

در سه آزمایش ، روانشناسان تأثیر لمس در برابر دستگاه های ماوس را بر مشارکت خریداران آنلاین ، تعامل و اهداف خرید ، تأثیر ، انتخاب محصول و زمان خرید آزمایش کردند.

همانطور که معلوم است ، خریداران آنلاین که از یک رابط لمسی برای مرور اطلاعات محصول استفاده می کنند ، احتمالاً تعامل بیشتر ، تأثیر مثبت و در صورت چنین شرایطی ، قصد خرید بیشتری را نیز نشان می دهند. این تأثیرات هنگام خرید برای اوقات فراغت افزایش می یابد (یعنی خرید هیدونیک. این بر خلاف خریداران سودمند است که خرید آنها کارآمد بوده و درمورد نیازهای واقعی است). مهمتر از این ، تأثیرات روی اهداف خرید هنگام بار شناختی کم است حتی بیشتر است ، به این معنی که پردازش اطلاعات خیلی دشوار نیست. استفاده از دستگاه های لمسی واقعاً می تواند اهداف خرید را افزایش دهد ، فقط باید آن را درست انجام دهید!

بنابراین چگونه می توان از این یافته ها استفاده کرد؟ برای مبتدیان ، بازدید کنندگان را در صفحه خود بخش بندی کنید! آیا آنها با دستگاههای لمسی درگیر هستند؟ سپس – اگر قبلاً این کار را نکرده اید – نسخه دیگری از وب سایت خود را به آنها ارائه دهید. به عنوان مثال ، نمایش محصولات هیدونیک را برای بازدید کنندگان دستگاه لمسی افزایش دهید. همچنین ، هنگامی که می خواهید مطمئن شوید که اطلاعات صحیح و مناسب را در زمان مناسب تهیه می کنید ، یک صفحه ویژه فروشگاهی در دسترس است. درمجموع ، وقتی صفحه شمابخش بندی می شود ، می توانید از توصیه های زیر برای بهینه سازی صفحه خود و افزایش خرید استفاده کنید.

درگیری و مشارکت بیشتر!

محققان دریافتند که رابط های لمسی در مقایسه با دستگاه های ماوس درگیری بیشتری دارند. وقتی می خواهید از این تعامل برای بالا بردن اهداف خرید استفاده کنید ، تأثیر مثبت باید زیاد باشد و بار شناختی نیز کم باشد. حتی اگر این تحقیق درگیری را دخیل نکند (آنها فقط آن را اندازه گیری کردند) ، تعامل و تأثیر مثبت هنوز هم میتواند دستکاری شود. توسط شما!

در مورد نحوه جذب بازدید کنندگان خود به صورت آنلاین فکر کنید. چگونه آنها اسکرول می کنند ، برای مشاهده یک محصول چه کاری انجام می دهند؟ آیا آنها به صورت دیجیتالی می توانند با محصول ارتباط برقرار کنند؟ و آیا مطمئن هستید که این به آنها ارتعاشات مثبتی می بخشد؟ خریدار خود را با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی تعاملی درگیر کنید: یک بازی بسازید ، بگذارید محصولات خود را طراحی کند (این دقیقاً همان کاری است که نایک با Air Max خود انجام داد) یا از آنها سؤالی بپرسید. اطمینان حاصل کنید که اینها دارای قاب مثبت هستند تا تأثیر مثبت از بین نرود.

آیا می دانید تقریباً 50٪ از خریداران موبایل 15 دقیقه قبل از مراجعه به فروشگاه از تلفن های همراه خود استفاده می کنند؟ این نکته لمسی فرصتی است برای یادآوری مصرف کنندگان هرگونه کالای فراموش شده ، خریدهای قبلی ، معاملات جدید یا حتی یک پیام خوش آمدید ساده ، خاص برای آنها.در مقاله قبلی به این نکته اشاره کرده بودیم.

چگونه از بار شناختی کم کنیم؟

محققان این مطالعه با کوتاه کردن و ساده کردن توضیحات محصول ، بار شناختی را دستکاری کردند. هنگام انجام این کار برای صفحه شخصی خود ، سعی کنید صفحه خود را تمیز نگه دارید و محتوا را آشکار نگه دارید (گاهی اوقات حتی کمی قابل پیش بینی). درهم و برهمی اشیاء را کاهش داده و تعداد کارهایی را که می توانید در صفحه انجام دهید کاهش دهید. به عنوان مثال ، وقتی در google.com هستید ، دقیقاً می دانید چه کاری انجام دهید. علاوه بر این ، سعی کنید اطلاعاتی را که خریدار باید به خاطر بسپارد ، کاهش دهد. باز هم ، دقیقاً همان کاری که گوگل انجام می دهد: بنفش کردن لینکی که ویزیت شده است. این کار را به درستی انجام دهید و خریداران خود را مستقیماً به دکمه بزرگ قرمز خرید برسانید!

در این مقاله سعی شد تاثیر صفحات لمسی در رفتار خرید مشتری نشان داده شود و امید است که شما بتوانید از این مقاله نهایت استفاده را در کسب و کار خود داشته باشید.

عمل خرید باید سرگرم کننده باشد

همانطور که محققان دریافتند ، افزایش اهداف خرید در دستگاه های لمسی هنگام خرید اوقات فراغت حتی بیشتر است. چگونه بدانیم مشتری شما در حال خرید برای اوقات فراغت است؟ البته بستگی به شرایط دارد ، اما می توانید خریدار خود را در وضعیت و مود خرید اوقات فراغت قرار دهید! به عنوان مثال با نشان دادن چگونگی استفاده از محصولات برای فعالیت های اوقات فراغت. فقط یک عکس تعطیلات خوب به عکس های محصول اضافه کنید و مصرف کننده شما با خوشحالی خرید خود را ادامه خواهد داد.

پس به یاد داشته باشید

  • محتوای صفحات وب خود را در دستگاه های لمسی و دستگاه های ماوسی بخش بندی کنید
  • مشتریان خود را با صفحه خود درگیر کنید ، آنها را خوشحال کنید!
  • اما آن را ساده نگه دارید! توضیحات کوتاه محصول در افزایش اثر در اهداف خرید مهم است
  • تحریک احساس خرید برای اوقات فراغت می تواند اهداف خرید مثبت کاربران لمسی را افزایش دهد

یک نکته بحث وجود دارد که من باید به عنوان یک علاقه من به علوم اعصاب مطرح کنم: مطالعه چانگ تعامل با استفاده از مقیاس درگیری کاربر را ارزیابی کرد ، که یک بررسی خود ارزیابی است. اما همانطور که می دانید ، بیان مردم همیشه با بیان آنها یکسان نیست و مطابق آنچه می گویند عمل نمی کنند. به همین دلیل EEG روشی بسیار بهتر برای ارزیابی تعامل است. آیا می خواهید بدانید که چگونه این کار می کند؟ در اینجا بخوانید:

7 روش تحقیق رایج در نورمارکتینگ که به شناخت بهتر رفتار مصرف کنننده می انجامد

پس با بیان این نکته متوجه شدیم که استفاده از صفحات لمسی در رفتار خرید مشتری نسبت به استفاده از دستگاه های ماوس دار تاثیر مثت تری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.