تاثیر صدا و موسیقی در رفتار مصرف کننده

صدا و موسیقی

ما در عصر غالب بصری زندگی می کنیم. رسانه های دیجیتال و اجتماعی به شور و شوق تغذیه تصاویر به عنوان وسیله اصلی ارتباط دامن زده اند. بازاریاب ها و تیم های خلاق از نظر بصری و محنواب تصویری سواد بالایی دارند. با این وجود ، در مقابل ، با وجود پتانسیل بسیار ارزشمند آن برای بازاریابان ، صدا ، اصوات و موسیقی تا حد زیادی دور مانده اند – و بنابراین به عنوان یک نیروی ثانویه در برندینگ و ارتباطات مورد غفلت قرار گرفته اند . همه چیز به سرعت در حال تغییر است . برخی معتقدند که کانال بصری در حال اشباع شدن است: بی شک موارد بسیارزیادی وجود دارد که می توانیم آنها را مشاهده کنیم! آنها احساس می کنند صدا پهنای باند بدون بهره را نشان می دهد ، یعنی یک عنصر ظرفیت توجه وجود دارد که به پتانسیل آن وزن اضافه می کند. و در میان رهبران اندیشه ، قدرت و فرصت صوتی در بازاریابی یک شناخت جدید و رو به رشد وجود دارد.

در این زمینه ، متخصصان طراحی صدا در Global ، گروه رسانه و سرگرمی ، از بسیاری از کیفیت های حسی منحصر به فرد در صدا قدردانی می کنند. از جمله توانایی خارق العاده آن برای تأثیر عمیق از نظر فیزیولوژیکی و روانشناختی ، مثلاً این غیر عادی است که چطور می تواند بلافاصله خلق و خوی ما را تغییر دهد ، خاطرات عمیق و دور را ایجاد کند ، باعث ایجاد لرز در ستون فقرات شود یا اشک ما را جاری کند. با الزام به ما برای “پر کردن تصاویر” با تخیل مان، یک توصیف صوتی کاملاً ایده آل نیز می تواند بسیار شخصی باشد ، و اغلب با شنونده ارتباط بهتری نسبت به تصویر واقعی تر با بیننده دارد.

رویکرد

NeuroStrata برای درک بهتر و به کارگیری دانش صوتی و قدرت عاطفی آن ، در پروژه های متعددی همکاری کرده است – به عنوان ابزاری نه فقط برای پیام کوتاه ، تیز ، بلکه برای القای و شکل دادن به الگوهای هیجان انگیزتر پاسخ مصرف کننده.

چندین سال است که گلوبال با استفاده از روش های علوم اعصاب کاربردی پیشگام است تا بینش دقیقاً در مورد نحوه شکل گیری الگوهای پاسخ را فقط با صدا بهبود بخشد. گلوبال به عنوان بخشی از یک برنامه تحقیقاتی گسترده تر در مورد علم درک صدا ، می خواست راهی را که لهجه های خاص چگونه احساس یا واکنش ما را شکل می دهد ، کشف کند. هدف این بود که درسهایی برای تنظیم دقیق و بهینه سازی تبلیغات و پیام رسانی با برندینگ یاد بگیریم.

این ده واقعیت در مورد مغز بازاریابی شما را متحول میکند، در این مقاله بیشتر بخوانید

یک تست “Audio Tinder” تصور شده است که در آن پاسخ های آزمایشی زمان پاسخ واضح در برابر انواع مختلف لهجه های منطقه ای انگلستان اندازه گیری شده است. این برنامه به طرز بازیگوشانه ای از برنامه محبوب دوستیابی نامگذاری شده است زیرا همان هدف را برای گرفتن برداشت های اول ، اما در مورد صدای ما ، و استفاده از یک روش مبتنی بر علوم اعصاب به اشتراک می گذارد. محتوای آنچه کسی می گوید معمولاً کمتر از نحوه بیان آن از اهمیت برخوردار است و بخش عمده ای از آن لهجه ای است که برای ارائه پیام استفاده می شود.

همان اسکریپت Audio Tinder ، صدای پخش 30 ثانیه ای و معرفی و پروفایل خود برای مخاطبان ، توسط هشت صداپیشه مختلف با لهجه های اسکاتلندی ، ولزی ، یورکشایر و لندن خوانده شد. یک نسخه زنانه و مردانه از هر لهجه و خط استفاده شد. یک پارادایم ارزیابی صوتی سفارشی با استفاده از CloudArmy’s platform آزمایشی مبتنی بر ابر ایجاد شده و سپس برای ضبط و ارزیابی پاسخ های غیرآگاهانه به لهجه های مختلف به کار گرفته شد. نمونه 1600 پاسخ دهنده انگلیسی بود و انجمن های مورد آزمایش مورد علاقه ، سرگرم کننده ، جالب ، شیک و قابل اعتماد بودند.

بنر tinder
بنر تبلیغاتی Audio Tinder

نتایج

نتایج تفاوت های کاملاً چشمگیر و آماری قابل توجهی در پاسخ های ناخودآگاه پاسخ دهندگان به لهجه های مختلف منطقه برجسته کرد. واریانس های مهم بین ویژگی های زن و مرد در هر لهجه منطقه ای تشخیص داده شد.

  • به طور ضمنی ، زنان لهجه مردانه لندنی را مطلوب ترین ارزیابی می کنند ، در حالی که برای مردان این لهجه یک زن اسکاتلندی است.
  • هم مرد و هم زن لهجه های اسکاتلندی را بسیار جالب در سرگرمی ارزیابی می کنند.
  • باز هم ، لهجه مرد اسکاتلندی در ایجاد جالب توجه در زنان بهتر است. در حالی که برای مردان این لهجه مردانه ولزی است.
  • هم مرد و هم زن لهجه مردانه لندنی را شیک ترین می دانند.
  • برای بیشتر افراد مورد اعتماد ، لهجه مردانه یورکشایر برای مردها و لهجه زن ولزی برای زنان بود.

هیچ چیز از نظر محتوای متن خود (بین جنسیت) کاملاً سازگار نیست – تفاوتهای ثبت شده در این الگوی آزمون ضمنی ، ناشی از پاسخ غیرآگاهانه ما به صدای / لهجه خاص است. داده ها به ما كمك می كنند كه ذهن ما چگونه به آسانی ادراك ما را با یك هجوم از انجمن ها رنگ آمیزی می كند تا به فرم و تجربه ارائه شده كمك كند.

نتیجه گیری

یافته های آزمون Audio Tinder ، همراه با بینش های اضافی از برنامه مطالعات مربوط به صدا ، برای تغییر نگرش تبلیغات و آژانس و شیوه های کار در استفاده از صدا استفاده می شود. جهانی اهمیت این موضوع را نشان می دهد كه چگونه تمركز بیشتر بر پخش صدا با دقت بیشتری در القای مارك مورد نظر و پاسخ های پیام رسانی ارائه می شود. این به نوبه خود منجر به افزایش اثربخشی تبلیغات می شود.

اکنون که ابزارهای بسیار چابک و مبتنی بر ابر ، مانند پلتفرم Impact Reactor CloudArmy ، برای تجزیه و تحلیل این ویژگی ها به صورت معنی دار ، سریع و مقرون به صرفه بصورت آنلاین در دسترس هستند ، فرصت برای بازاریابان استفاده از صدای بسیار فعالانه ، خلاقانه و بیشتر است دقت در مارک صوتی و بازاریابی.

این مطالعه خاص بر لهجه ها متمرکز شده است ، اما از دیگر ویژگی های بهینه سازی پخش صدا می توان به اعلامیه ، متمایز بودن ، همدلی ، میزان صدا و سرعت اشاره کرد. گرچه مطابقت پیام صدا با برند و تبلیغات همچنان به عنوان یک هنر باقی مانده است ، اما معرفی ابزارهای جدید ، چابک و با هدایت علم به ما کمک می کند تا تجربه و احساسات ، ارزش ها و مزایای بسیار خاصی را تجربه کنیم و بیاموزیم. برای گلوبال ، تبعات تبلیغ کنندگان آن و در واقع ایجاد محتوای اختصاصی آن این است که بررسی استراتژیک تر و زودتر بالادستی و آزمایش انتخاب صدا ، می تواند سودهای کلانی را پرداخت کند.

چشم انداز

در تبلیغات ، صدای بیش از حد به تنهایی می تواند اطلاعات چند حسی فوق العاده شدید ، حتی بافت ، طعم و بو را ایجاد کند. با عملکرد کمتر از سطح هوشیاری ، ممکن است کاملاً بی اطلاع باشیم که این عامل تحریک الگوی پاسخ است. نحوه پردازش صدا توسط مغز ما فوق العاده است. پیام های یکسانی که توسط صداهای مختلف ارائه می شود ، بلافاصله ارتباطات غنی اما متمایزی را به ذهن متبادر می کند ، که بدون اینکه ما حتی متوجه شویم ، تأثیر آن را بر نام تجاری تحت تأثیر قرار می دهند. علاوه بر اطمینان از برخورد آگهی به محل ، صدای مناسب به شما کمک می کند تا یک دارایی کاملاً متمایز ایجاد کنید ، باعث ایجاد ارتباطات حافظه با نام تجاری غنی تر و ضمنی ارتباطات در نقاط مختلف لمس را بهم بچسبانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.