تاثیر جادویی لبخند در تبلیغ محصول

اصل نورومارکتینگ:
تصاویر مدلهای خندان ، شادی مصرف کننده و ارزیابی مثبت محصول را افزایش می دهد.

کاربرد:
برای افزایش جذابیت ، به پیام خود لبخندهای واقعی اضافه کنید. احساسات منفی را فقط با احتیاط فراوان نشان دهید.

تبلیغ کنندگان می دانند که لبخند می تواند تا حد زیادی کمک کند

هنگام تبلیغ کالایی برای مشتریان بالقوه خود ، با اینکه احتمالا محصولتان آنجا نیست اما با این حال مصرف کنندگان میتوانند چهره ای را روی تبلیغ قرار دهند. بیشتر اوقات ، این صورت لبخند خواهد زد.

به استثنای صنعت مد ، چهره های خندان هرگز در زمینه بازاریابی کمیاب نبوده اند. از مدیر یک مارکت عروسی – روشن کردن یک کالکشن جدید – تا جورج کلونی ، که در یک پوستر از قهوه خود لبخند می زد. به نظر می رسد اجماع ناگفته ای در بین بازاریابان وجود دارد که لبخند عبارتی کاملاً اقناع کننده برای استفاده در بازاریابی بصری است.

چگونه بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ میتواند توسط دستگاه های بیومتریک موفقیت یک تبلیغ را پیش بینی کند

و البته ، به نظر می رسد که منطقی ترین چیز نیست ، نه. آیا دوست ندارید افراد مرتبط با محصول شما حداقل به نظر برسند که از خود لذت می برند؟

پس چه علمی پشت آن است؟ آیا افراد به امید خوشحال شدن همانند مدل موجود در تصویر ، ناخودآگاه به لبخند پاسخ می دهند؟ لبخند در تبلیغات تاکنون صرفاً بصری استفاده شده است ، اما تأثیرات لبخند در تبلیغات چاپی اخیراً توسط علم پشتیبانی شده است.

چرا یک لبخند منجر به فروش میشود و تبلیغ را موثرتر میکند؟

برگ ، سودرلوند و لیندستروم اخیراً این عنوان را جذابیت لبخند برچسب زده اند و از لبخند به عنوان بیانگر صورت غالب در مدل انسانی در بازاریابی بصری یاد می کنند.

آنچه آنها دریافتند این بود که ، بله ، واقعاً ، لبخند موثراست. آنها نشان می دهند که چهره های خندان در تبلیغات باعث شادی بیشتر مشتری و همچنین علاقه بیشتر به محصول می شوند.

اصلاً تعجب آور نیست. با این حال ، نکته جالب در دلیل کارکرد آن نهفته است.

Google/Smiling woman

آنها دریافتند که جذابیت لبخند از طریق سرایت عاطفی به هدف خود می رسد و میتواند تاثیر تبلیغ نشان داده شده را بیشتر کند. این کار ساده انجام می شود ، زیرا وقتی می بینیم دیگران لبخند می زنند ، احساس بهتری داریم. چرا؟ چون این فقط روشی است که سیم کشی می شویم. در انسانهای سالم ، هر زمان که در معرض هر گونه حالت چهره قابل شناسایی قرار می گیریم ، نورون های آینه کار خود را انجام می دهند و باعث می شوند احساساتی یکسان با احساسات نمایش داده شده را تجربه کنیم. بنابراین وقتی به صورت خندان ، هرچند ظریف نگاه می کنید ، چیزی در شما نیز به طور خودکار روشن می شود.

تأثیر مثبت و خرید

البته روشهای زیادی برای ایجاد روحیه خوب در مشتریان وجود دارد (به عنوان مثال موسیقی ، بازاریابی رایحه). اتفاقاً سرایت عاطفی یکی از آنهاست.

آنچه که ما اکنون از تحقیقات قبلی می دانیم این است که وقتی افراد احساس خوبی دارند ، بر پردازش اطلاعات و تصمیم گیری آنها به عنوان مصرف کننده نیز تأثیر می گذارد. در این حالت ، منجر به نگرش مثبت تری نسبت به محصول می شود. به عبارت دیگر ، تأثیر مثبتی که با لبخند برانگیخته می شود ، به برند تبلیغاتی می رسدلب

بازاریابان به دلیل ایجاد توهم جهانی مشهور بوده اند که در آن یک محصول می تواند باعث خوشحالی فرد شود. این بینش جدید پرتوی متفاوت از آنچه لبخند در واقع به بیننده می زند را روشن می کند. در واقع ، این لبخند است که لبخند را به جای محصول ، روی لب شما می نشاند.

چگونه می توان از درخواست لبخند استفاده کرد – بدون اینکه مصنوعی باشد!

لبخند واقعی باعث جذابیت بیشتر برند شما می شود. اما چگونه بدون اینکه مصنوعی به نظر برسد میشود جذاب ظاهر شد؟

اول از همه ، این به استخدام بازیگرانی کمک می کند که توانایی اجرای یک لبخند واقعی را دارند. یعنی لبخندی که عضلات اطراف چشم را نیز منقبض می کند. ثانیا ، تبادل خندان بین دو شخصیت بسیار معتبرتر از شخصی است که مستقیماً بیننده را هدف قرار می دهد. و اگر می خواهید کمی خلاقیت بیشتری به خرج دهید ، می توانید پیشنهادهایی از لبخندها – نمادها یا اشکالی که مغز ما به عنوان لبخند پردازش می کند – را بدون استفاده از مدل ارائه دهید.

لبخند و تبلیغ
Google/Smiling ads

شاید این جذابیت لبخند باشد که تا حد زیادی عامل موفقیت در مبارزات شادی کوکا کولا بوده است؟ حتماً شما با لبخند گوش و گوش خنده و همچنین بسیاری از نمادها که به لبخند انسان در تبلیغات این برند شباهت دارد ، آشنا هستید. شاید این برند با استفاده مکرر از جذابیت لبخند ، توانست کافئین شکر گازدار را برابر با خوشبختی کند.

هنگام نمایش احساسات منفی مراقب باشید

البته ، دنیای واقعی همه چیز در مورد لبخند نیست. به عنوان یک متخصص بازاریابی یا ارتباطات ، ممکن است مجبور باشید با هر احساسی در طیف کاملی از احساسات انسانی کنار بیایید. اما نتایج این مطالعه باید ما را هنگام نمایش احساسات منفی محتاط کند. باید توجه داشته باشیم که نورون های آینه ای همیشه در کار هستند.

بیایید به عنوان مثال غم و اندوه را بررسی کنیم. اگر لبخند مشتری را خوشحال می کند ، آیا چهره غمگین مشتری را ناراحت می کند؟ گرچه ممکن است غمگینی در بعضی موارد مرتبط باشد (مثلاً برای یک کار خیرخواهانه) ، اما به طور معمول احساسی نیست که افراد را فعال می کند. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد درخواست های خرد وام در صورت مواجهه با چهره های شاد ، موفقیت بیشتری داشته است.

شاید شما از نمایش چهره های شاد در یک کمپین در مورد علتی که در آن شادی هنوز کمی قابل دسترسی است احساس ناراحتی کنید. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است به واقعیت نزدیک باشید ، و با این حال نمی خواهید گروه هدف خود را با ناراحتی فلج کنید. این مسئله می تواند با افزودن جذابیت لبخند به صورت استراتژیک ، درست در لحظه های “دعوت به عمل” ، حل شود. این کار می تواند به عنوان مثال در نزدیکی دکمه اهدا در وب سایت یا در انتهای تبلیغات انجام شود. شما می خواهید گروه هدف شما درد واقعی اوضاع را درک کنند ، اما با این وجود از انجام کمک مالی احساس خوبی دارید.

بنابراین درباره صنعت مد چه می توان گفت؟

حالت های چهره مدل های مد معمولاً بسیار کمتر شاد هستند. از یک نگاه بی علاقه تا یک نگاه شدید ، تأمل برانگیز یا متکبر ، از هرجای دیگر. من می خواهم تصور کنم که همه نگاه های غیر خندان فی نفسه مضر هستند. همچنین یک مدل ممکن است احساسی را نشان دهد که نشان دهنده صفات یا حتی سبک زندگی است که گروه هدف آرزوی داشتن آن را دارد و به طور غیر مستقیم باعث خوشحالی مشتری می شود.

در حالی که لبخند ساده ترین راه برای ایجاد خوشبختی است ، اما نمی توانیم رد کنیم که عبارات غیر خندان پتانسیل ایجاد شادی مصرف کننده را نیز دارند.

آیا جذابیت لبخند همیشه کار خواهد کرد؟

هنگامی که مصرف کننده باید در مورد یک محصول با مشارکت بالا تصمیم کاملا آگاهانه اتخاذ کند ، لبخند به تنهایی نمی تواند آن را قطع کند. بنابراین ، انتظار می رود جذابیت لبخند در مورد محصولاتی که درگیری کمتری ایجاد میکند موثرتر باشد. با این حال ، در هر صورت ، ممکن است به نگرش کلی مثبت تری نسبت به برند یا شرکت کمک کند.

نکات نوروئی:

  • چهره خندان ابزاری قدرتمند و فوق العاده ساده برای افزایش لذت مشتری و افزایش جذابیت برند است.
  • هر احساسی که می بینیم از طریق جادوی نورون های آینه ای مسری است.
  • احساسات منفی نیز مسری هستند. تبلیغ کنندگان باید هنگام نمایش آنها در تبلیغات خود بسیار احتیاط کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.