برای اثر بخشی تبلیغ،مخاطب چند بار باید در معرض تبلیغات باشد؟

اصل نورومارکتینگ:
در یک شرایط آزمایشی میزان ماکزیمم توجه برای ثبت نام یک برند در ناخوداگاه مشتری دقیقا به عدد 10 رسید،و قبل از قرار گرفتن در مرحله هشتم این میزان برای انتقال برند به سطح ناخوداگاه کافی به نظر نمیرسد.همچنین در این آزمایش میزان درگیری کم و زیاد با برند نیز در نظر گرفته میشود.

کاربرد:
تکرار تبلیغات برای پاسخ به مصرف کننده ضروری است. حداقل به بیش از 10 بار قرار گرفتن در معرض تبلیغ برای دستیابی به حداکثر نگرش مصرف کننده مورد نیاز است. درمورد تعداد مطلوب قرار گرفتن در معرض تبلیغات در موقعیت های خاص ، محصولات و برندها مطالعه کنید.

آیا تا بحال برای شما این موقعیت پیش آمده که با دیدن یک آگهی تبلیغاتی به خود بگویید”وای نه باز هم شروع شد! یا شاید تبلیغی را دیده اید که به شما یاداوری کند که قصد خرید محصولی را داشته اید؟ زمان بندی و فرکانس مناسب می تواند باعث شود مصرف کننده شما عاشق محصول یا برندتان باشد ، در حالی که قرار دادن آگهی بیش از حد یا به اشتباه می تواند تأثیر نزولی بزرگی داشته باشد.

شاید فکر کنید؛ بله، بله، ما این را می دانیم، اما چگونه می توانیم فرکانس تبلیغات خود را با شرایط خاصمان تطبیق دهیم؟ خوب ، محققان اشمیت و آیزند (2015) یک بررسی فزاینده و گسترده ای در مورد فرکانس مؤثر در تبلیغات انجام دادند. یافته های آنها بینش جدیدی در مورد فرکانس موثر و تعداد قرار گرفتن در معرض تبلیغات ارائه می دهد که منجر به پاسخ بهینه مصرف کننده در مورد نگرش ها و فراخوان می شود.

نظریه حمایت از دیدگاه تکرارگران

اشمیت و آیزند ، در حمایت از دیدگاه تکرارگران ، دریافتند که در یک شرایط آزمایشی حداکثر نگرش تقریباً در معرض ده قرار دارد ، در حالی که فراخوان به صورت خطی افزایش می یابد و قبل از قرار گرفتن در معرض هشتم از سطح خود پایین نمی آید. سطح مطلوب احتمالاً در یک تجربه آزمایشی با تکرارهای کمتری در مقایسه با میزان قرار گرفتن در معرض مورد نیاز در یک زمینه درست بدست آمده است.

بنابراین ، مطالعه با کمک به بحث در مورد فرکانس مؤثر و ارائه پشتیبانی از دیدگاه تکرار کنندگان ، پیامدهای مهمی برای محققان ارائه می دهد. هرچند مهمتر ، دیدگاه تکرار کنندگان برای پزشکان که سعی در بهینه سازی فرکانس تبلیغات دارند ، پیامدهایی دارد.

ایجاد بینش باعث تغییر توجه به سمت برندتان میشود

زبنابراین ، یافته های آنها در مورد موثرترین سطح قرار گرفتن در معرض یک محرک برای ساخت و ایجاد حداکثر نگرش بیان میکند که ؛ تکرار برای پاسخ بهینه مصرف کننده ضروری است. این مطالعه بیشتر توضیح می دهد که در چه شرایطی تکرار تبلیغات بهتر عمل می کند ، بنابراین اجازه بیایید نگاهی عمیقتر بیندازیم.

یکی از تأثیرات آنها این است که تعداد کمی از تکرارها منجر به تأثیرات ناچیز در کوتاه مدت می شود (یعنی افزایش فروش کوتاه مدت). اما برای به حداکثر رساندن تأثیرات بر نگرش ، باید حداکثر 10 سطح مواجهه انتخاب شود. این امر به این دلیل است که مصرف کنندگان باید اطلاعات را پردازش کرده و یاد بگیرند ، شما باید در مغز آنها وارد شوید تا واقعاً تغییراتی در نگرش ایجاد کنید. قرار گرفتن در معرض متعدد از یک پیام روشن می تواند باعث انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت شود ، که به نوبه خود بر نگرش مصرف کننده تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال ، تکرار تبلیغات بیشتر در شرایط سطح درگیری کم(شرایطی که در آن مصرف کننده نیازی به فکر کردن قبل از مرحله پرداخت ندارد) نیاز است. کالاهای مصرفی سریع مانند مواد غذایی ، صابون ، مواد شوینده ، شیشه و غیره از نفوذ تبلیغات سنگین بهره می برند. مردم درگیر نمی شوند و اهمیت زیادی نمی دهند ، بنابراین قرار گرفتن سطح بالا در معرض محرکهای تبلیغی به متقاعد کردن آنها کمک می کند. “من واقعاً اهمیتی نمی دهم ، اما صبر کنید ، این از آن آگهی هایی است که من همیشه می بینم ، خوب ، بگذارید امتحان کنم.” برند و محصول شما با هم آشنا هستند ، این روند ممکن است هم آگاهانه و هم ناخودآگاه رخ دهد.

از طرف دیگر؛ در موقعیتهایی با میزان درگیر شدن زیاد ، فقط تعداد کمی از مواجهه لازم است تا کاملاً با محرک آشنا شوید و کسالت رخ می دهد. بنابراین ، اثر منفی تکرار تبلیغات به زودی از اثر مثبت پیشی می گیرد. بنابراین ، اگر مصرف کنندگان به شدت در خرید آینده خود مشارکت داشته باشند ، برای تأثیرگذاری مجبورند فقط چند بار در معرض دید آنها قرار بگیرند. برای بازاریابانی که محصولات منحصر به فرد با کیفیت بالا ، قیمت بالا می فروشند ، فقط چند قرار گرفتن در معرض تبلیغات به اندازه کافی موثر است.

بهبود با قرار گرفتن در معرض فضا

عامل مهم دیگر برای تقویت اثرات تکرار ، قرار گرفتن در معرض محرکهای فاصله ای(یعنی اینکه تبلیغات را در فواصلی معین قرار دهیم) است. قرار گرفتن در معرض فاصله اثرات تکرار بر نگرش به برند را بهبود می بخشد. به دلیل مسافت بین قرار گرفتن در معرض ، افراد فرصت دارند تا اطلاعات را پردازش کرده و با اطلاعات ذخیره شده در حافظه خود ارتباط برقرار کنند که به نوبه خود باعث افزایش فراخوان می شود.

تاثیر داده های ورودی احساسی در یک تبلیغ را اینجا بخوانید

علاوه بر نگرش ، تغییر در فراخوان مهم است. این بدان معناست که شما در ذهن مصرف کننده خود هستید ، بنابراین ببینیم چگونه می توانیم به آنجا برسیم ؟!

چگونه میتوانید برندتان را ملکه ذهن کنید؛بازخوانی

برای اثرات بازخوانی، حتی میزان قرار گرفتن در معرض بیشتر نیز مورد نیاز است. تبلیغات جاسازی شده و قرار گرفتن در معرض انبوه باعث افزایش اثر تکرار در بازخوانی می شود. بسیاری از مبارزات تبلیغاتی ، مانند کوکاکولا ، در حال انجام کاری عالی هستند ، کمپینهای بسیاری شادی و لذت برندشان را با فاصله گذاشتن بین کمپینها برجسته میکنند. مثال خوب کامیون کریسمس کوکا کولا است ، ما هر کریسمس دوباره در معرض این کامیون قرار می گیریم ، به روز و با تغییرات جزئی ، اما این باعث فراخوانی حافظه ما می شود. کامیون برای ما شناخته شده است ، یک مفهوم واقعی است و حس خوب کریسمس را به یاد می آورد. این کامیون کریسمس و احساس خوب اکنون در مغز ما به برند کوکاکولا پیوند خورده است.

کامیون کوکا کولا و نقش فاصله گذاری بین تبلیغات
Google/The CocaCola Christmas Truck

تبلیغات تعبیه شده کوکا و کولا و قرار گرفتن در معرض انبوه در طول سالها ، اطمینان حاصل کرده است که کامیون کریسمس Coca-Cola با احساس کریسمس واقعی که به نوبه خود به مغز ما وصل شده است ، مرتبط است.

متأسفانه ، تأثیرات تکرار تبلیغات به دلیل نگرش به برند به مرور زمان نگرش به سمت برند و بازخوانی را کاهش میدهد. اهمیت کمپین های پیشرفته با قرار گرفتن در معرض کافی و فاصله مناسب را برجسته می کند. این برای تأثیرات حداکثر برای نگرش و فراخوان نسبت به محصول یا برند شما است.

نکات نوروئی:

خب اطلاعات بسیاری بازگو شد اما نکاتی که شما باید به آنها توجه کنید از قرار زیر است:

  • موثرترین روش برای موثر کردن تبلیغات ، تکرار است ، برای دستیابی به حداکثر نگرش مصرف کننده ، حداقل بیش از 10 مورد در معرض دید مورد نیاز است.
  • کالاهای مصرفی زود مصرف از نفوذ تبلیغات سنگین سود می برد. در مقابل؛ برای محصولات اختصاصی؛ فقط چند قرار گرفتن در معرض مؤثر است.
  • آیا می خواهید نگرش برند را تقویت کنید؟ درگیری کم و قرار گرفتن در معرض فاصله باعث افزایش اثرات تکرار در نگرش به برند می شود.
  • آیا می خواهیدبرندتان ملکه ذهن مشتری شود؟ تبلیغات جاسازی شده و قرار گرفتن در معرض انبوه ، همراه با فاصله بین این مواجهه ها ، تأثیرات تکرار در فراخوان را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.