اهداف فروش را با مدیریت بیشتر استرس برآورده کنید

احساس استرس یک واکنش جسمی و عاطفی به یک موقعیت خاص است. خیلی اوقات بدون اینکه قربانی دلیل آن را بفهمد ، می تواند درگیر این موقعیت شود. درک عواملی که می توانند باعث واکنش استرس در فرد شوند ، اغلب اولین قدم در توانایی مدیریت آن است.

عوامل استرس زای معمول در فروش می تواند شامل محیط سمی محل کار ، اضافه کار ، مدیریت ضعیف و اهداف غیر قابل دستیابی باشد. فروشندگان باید یاد بگیرند که چگونه بزرگترین عامل استرس خود را شناسایی کنند و برای کنترل آنها را مدیریت کنند.

شکستن موانع روانشناختی برای رسیدن به اهداف فروش

فروش یک محیط پر فشار است که مملو از ضرب العجلهای ثابت ، ترد شدن و عدم اطمینان است. مربی فروش مناسب می تواند به نمایندگان و مدیران شما کمک کند تا موانع روانشناختی مشترک مانند ترس از شکست و عدم کنترل را شناسایی و با آنها مبارزه کنید.

هر دوی این مثال ها ناشی از نگرانی های عمیق در مورد عدم دستیابی و عملکرد کم است. در حالی که برخی از مدیران معتقدند كه چنین ترسهایی می تواند كارمندان را به كار بیشتر ترغیب كند ، اما برعكس این امر بیشتر اتفاق می افتد زیرا محیط خشن منجر به آسیب پذیری و خودباوری می شود كه متعاقباً باعث ایجاد موانع روانی در برابر كارایی بالا می شود. اعضای تیم فروش شما – به ویژه مدیران – باید اولویت های خود را دوباره بر روی اهداف کوتاه مدت متمرکز کنند و بر روند مورد نیاز برای دستیابی به نتایج بیش از نتایج خود تأکید کنند.

نکاتی از یک مهندس برای از بین بردن استرس و رسیدن به اهداف فروش

مهندسی برای پیمایش فرآیندها و موانع نیاز به تفکر منطقی و ساختاری دارد. از طرف دیگر ، فروش به صفاتی از جمله توانایی ایجاد روابط ، ایجاد شبکه ای از تماس ها و کار در یک شرایط رقابتی نیاز دارد. با این حال ، این مهارت ها و ویژگی ها لزوماً به مدیریت موثراسترس کمک نمی کنند. استفاده از روش سیستمی که مهندسان در فروش فکر می کنند می تواند به از بین بردن فشار روانی کمک کند ، به متخصصین فروش این امکان را می دهد تا با سر و وضع مشخص به اهداف خود برسند.

برای رسیدن به اهداف فروش خود اولویت بندی کنید

استرس غالباً از احساس بیش از حد ناشی می شود. برای کسانی که فروش می کنند ، این ممکن است به دلیل انجام بیش از حد کار ، خط لوله فروش نامرتب و زمان محدود برای انجام کار خود باشد. یک مهارت اساسی برای فروشندگان این است که یاد بگیرند چگونه کارهای خود را با مهمترین و وقت گیرترین کار همیشه اولویت بندی کنند. داشتن یک برنامه در حال تکامل که شامل فعالیت های لازم همراه با اهداف و برآورد زمان باشد ، به تیم شما کمک می کند کنترل زمان خود را پس بگیرد و روی موارد مهم تمرکز کند.

چگونه میتوان یک محتوای بازاریابی خوب تهیه کرد؟ در این مقاله بیشتر بدانید

علاوه بر این ، نمایندگان فروش باید احساس قدرت کنند تا در صورت لزوم “نه” بگویند. هیچ فایده ای برای وادار کردن افراد به انجام کار بیشتر از آنچه که میتوانند تحمل کنند وجود ندارد ، زیرا در صورت انجام کار با استاندارد پایین تری به پایان خواهد رسید. باز کردن یک خط ارتباطی که در آن فروشنده های شما بتوانند به شما بگویند برنامه های شما چقدر پر است – بدون هیچ ترس و اضطرابی- منجر به کاهش استرس ، کیفیت بالاتر کار و بهره وری بالاتر می شود.

برنامه پشتیبان تهیه کنید

اگر همه روش های پیشگیری شکست بخورد و متخصصین فروش خود را دچار استرس یا هراس کنند و نتوانند کار خود را انجام دهند ، داشتن یک برنامه عملیاتی برای مقابله با شرایط مهم است چرا که در غیر این صورت آنها از اهداف فروش خود باز میمانند.

یک روش ساده و در عین حال موثر که توسط بسیاری از مربیان و رهبران برجسته فروش توصیه می شود ، تمرکز بر تنفس است. هنگام شروع احساس اضطراب یا استرس ، یک ورزش تنفسی ساده می تواند علائم را خنثی کند. متناوباً ، کارمندان می توانند خود را از شرایط دور کنند و کمی استراحت کنند. یک استراحت کوتاه مدت 15 دقیقه ای می تواند استرس موجود در آن را متوقف کند و به افراد اجازه می دهد تا به طور موثرتری به کار و وضعیت خود نزدیک شوند.

اهداف هفتگی را تنظیم کنید

اهداف کوتاه مدت ساده ترین راه برای به دست آوردن دوباره کنترل و احساس موفقیت است. اهداف هفتگی ضمن اطمینان از اولویت بندی وظایف و فعالیت های صحیح ، تیم فروش شما را در مسیر خود قرار می دهد. در پایان هر هفته می توان این اهداف را بررسی کرد و اهداف هفته آینده را با درک بیشتری از محدودیت های زمانی و آستانه های بهره وری انتخاب کرد.

آگاه و متمرکز بمانید

برای مدیریت موثر استرس ، داشتن یک حس آگاهی از موقعیت به خوبی رشد یافته مهم است. با پیش بینی در مورد احتمال وجود عوامل محرک ، کارمندان می توانند آماده شوند و کنترل خود را حفظ کنند. برنامه های دقیق و موثرکه بر روند کار تمرکز دارند ، فروشندگان را قادر می سازند تا با اطمینان به عوامل محتمل نزدیک شوند. در یک محیط فروش ، عوامل ناامیدکننده و شکست های اجتناب ناپذیری وجود دارد. مهم است که کارمندان شما یاد بگیرند دیدگاه خود را تغییر دهند و “شکست” های فرض شده خود را به عنوان فرصت های یادگیری ببینند.

نتیجه گیری

این یک واقعیت کاملاً پذیرفته شده است که با بهبود وضعیت عمومی کارکنان ، بهره وری نیز بهبود می یابد. در فروش ، نیزوهای فروش تحت شرایط محیطی با فشار زیاد و عوامل استرس زای متعددی روبرو هستند. ارائه آموزش فروش به آن دسته از اعضای تیم برای مدیریت بهتر احساسات ، با استرس مقابله کرده و به شکوفایی آنها در محیط کار کمک می کند.همچنین به آنها کمک میکند که به اهداف فروش خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.