افزایش اعتماد به نفس به کمک زبان بدن

افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی معمولاً در داشتن اعتماد به نفس در تعامل با دیگران مشکل دارند. با این حال، می توانید اعتماد به نفس خود را با اطمینان از اینکه زبان بدن شما پیام مثبتی را در مورد شما به دیگران منتقل می کند، افزایش دهید. در این مقاله در مورد چگونگی افزایش اعتماد به نفس به کمک زبان بدن خواهیم آموخت.

عزت نفس خود را با زبان بدن تان تقویت کنید

حتی اگر احساس اعتماد به نفس نمی کنید، تمرین افزایش اعتماد به نفس به کمک زبان بدن می تواند عزت نفس شما را افزایش دهد، و احساس بهتری در شما نسبت به خودتان ایجاد کند. در زیر ده نکته برای افزایش اعتماد به نفس به کمک زبان بدن آورده شده است.

1

ارتباط چشمی برقرار کنید

 با حفظ تماس چشمی در تعاملات اجتماعی با اعتماد به نفس ظاهر شوید. تماس چشمی خوب به دیگران نشان می دهد که شما علاقه مند و راحت هستید. در حدود 60٪ مواقع به چشم شخص مقابل نگاه کنید. اگر برقراری تماس چشمی مستقیم برای شما بسیار ترسناک است، با نگاه کردن به نقطه ای نزدیک به چشم فرد شروع کنید.

2

به جلو خم شوید

 وقتی در حال مکالمه با فردی هستید، خم شدن به جلو نشان دهنده علاقه و توجه شما است. اگر دچار اختلال اضطراب اجتماعی هستید، در این صورت ممکن است بخواهید فاصله خود را با طرف مقابل حفظ کنید، اما انجام این کار این پیام را به طرف مقابل منتقل می کند که شما بی علاقه یا کناره گیر هستید.

3

صاف بایستید

 قوز نکنید. کسانی که دچار اختلال اضطراب اجتماعی هستند، تمایل دارند تا جایی که ممکن است فضای کمتری را اشغال کنند، که این کار می تواند به صورت نشستن در حالت محافظه کار انجام شود. پشت خود را صاف کنید، شانه هایتان را از گوش خود دور کنید، و دست ها و پای خود را از حالت ضربدری و گره زده خارج کنید.

4

چانه خود را بالا بگیرید

 آیا هنگام راه رفتن به زمین نگاه می کنید؟ آیا سرتان همیشه پایین است؟ به جای این کارها، با سر بالا و نگاه رو به جلو حرکت کنید. در ابتدا ممکن است احساس غیرطبیعی داشته باشید، اما در نهایت به این ژست با اعتماد به نفس بیشتر عادت خواهید کرد، و زبان بدن شما به افزایش اعتماد به نفس در شما کمک خواهد کرد.

5

وول نخورید

وول خوردن و بی قراری نشانه آشکاری از اضطراب و عصبی بودن است. با به حداقل رساندن حرکات اضافی خود با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شوید. حرکات عصبی توجه فرد مقابل را از گفته های شما دور می کند، و تمرکز روی پیام شما را برای دیگران سخت می کند.

6

از گذاشتن دستان خود در جیب لباستان بپرهیزید

 اگر نگران لرزش دست های خود هستید، فرو بردن دست ها در جیب می تواند وسوسه انگیز باشد.  اما انجام این کار باعث می شود مضطرب و با اعتماد به نفس کمتری به نظر برسید. دستانتان را خارج از جیب خود نگه دارید، تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

7

حرکات خود را آهسته کنید

حرکات سریع باعث می شود شما مضطرب به نظر برسید. همه چیز از حرکات دست گرفته تا راه رفتن شما می تواند تفاوتی ایجاد کند. سرعت خود را کم کنید، تا به کمک زبان بدن اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

8

گام های بزرگتر بردارید

راه رفتن
Pexels/ Large Steps

 هنگامی که سرعت خود را کاهش می دهید، سعی کنید هنگام راه رفتن گام های بزرگ تری بردارید. افراد با اعتماد به نفس بالا گام های بزرگتری برمی دارند، و با اقتدار راه می روند. با این کار احساس اضطراب کمتری خواهید داشت.

9

به دست های خود توجه کنید

 در مورد لمس صورت یا گردن خود مراقب باشید. هر دو نشانه هایی از احساس اضطراب، عصبی بودن یا ترس هستند. افراد با اعتماد به نفس این نوع حرکات را انجام نمی دهند.

10

محکم و با اقتدار دست بدهید

آیا تا به حال دقت کرده اید که با دیگران چگونه دست می دهید؟ دست دادن ضعیف یا شل نشانه بارز عدم اعتماد به نفس است. بنابراین سعی کنید اطمینان حاصل کنید که هنگام ملاقات با دیگران دست آن ها را محکم می فشارید. پس از کمی تمرین، این کار را به طور طبیعی انجام خواهید داد.

هنوز مطمئن نیستید که می توانید اعتماد به نفس لازم را برای تغییر زبان بدن خود کسب کنید؟ به یاد داشته باشید برای تغییر رفتار خود نیازی به احساس اطمینان ندارید. اگرچه ممکن است در ابتدا احساس غریبی داشته باشید، اما با اعتماد به نفس عمل کردن در نهایت طبیعی تر خواهد شد، و حتی ممکن است باعث افزایش عزت نفس شما شود.

اگر واقعاً به متقاعد کردن احتیاج دارید، به ویدیویی از خودتان نگاهی بیندازید. عادات عصبی و حالت بدنی شما پس از شناسایی آن ها به راحتی قابل تغییر هستند. و شما می توانید اعتماد به نفس تان را به کمک زبان بدن خود افزایش دهید.

در عین حال، تلاش برای کاهش اضطراب از طریق روش های دیگر نیز تأثیر طبیعی در کاهش رفتارهای عصبی خواهد داشت. اگر قبلاً اختلال اضطراب اجتماعی برای شما تشخیص داده نشده است، برای اطلاع از گزینه های مناسب برای خودتان به یک متخصص مراقبت سلامت مراجعه کنید.

اضطراب وحشتناکی که توانایی شما در برقراری ارتباط با دیگران را مختل می کند، چیزی نیست که مجبور باشید با آن زندگی کنید. هم تأثیر رفتار درمانی شناختی و هم دارو درمانی در درمان اختلال اضطراب اجتماعی اثبات شده است.

مقالات مرتبط: راهنمای درک سریع و بهبود زبان بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.