استفاده از عطر در تبلیغات و نتایج شگفت انگیز آن

مطالعه کمی در مورد عطر به عنوان تبلیغات

آیا عطر و بوی موجود در یک محیط می تواند در مقایسه با رقبای آن برای برند تبلیغاتی ، یادآوری برند و شناسایی محصول تفاوتی ایجاد کند؟ مطالعه اخیر توسط دکتر Pere Navalles ، مدیر برنامه کارشناسی ارشد بازاریابی عصبی در دانشگاه خودمختار بارسلونا ، مفاهیم علمی را به نفع استفاده از رایحه در تبلیغات و ارتباطات موثرتر ارائه می دهد.

رویکرد

یک مطالعه کمی بین 400 نفر از افراد سالم که کاربران مکرر شرکت راه آهن کاتالان و شرکت حمل و نقل عمومی TRAM در بارسلونا و کلان شهر آن ، کاتالونیا ، اسپانیا هستند ، انجام شد. این دو شرکت مخابراتی معمولاً در وسایل نقلیه خود ، چه در بیرون و چه در داخل ، تبلیغات را مجاز می دانند. با همکاری MAIN ، شرکتی که دارای حق انحصاری تبلیغات برای FGC و TRAM است ، تبلیغات TIC-TAC برای درج تبلیغات معطر در قطارهای مسافرتی ارتقا یافت. از رایحه شیرینی های نعناع و توت فرنگی TIC TAC برای اندازه گیری تأثیر توجه و حافظه مسافران به تبلیغات استفاده شد.

مطالعات نورومارکتینگ چگونه به ما در افزایش میزان انگیزه کارمندان کمک میکند؟ در این مقاله بیشتر خوانید

رایحه مایع مستقیماً روی فیلتر کولر گاری قطار پاشیده شد. هر انتشار رایحه به مدت هفت دقیقه به طول انجامید ، و از طریق دستگاه های پخش کننده به طور متناوب این کار انجام میشد و در واحدهای تهویه مطبوع در سه واگن از هر چهار واگن منتشر میشد و یک واگن را بدون بو می گذارند. در دوره 15 روزه اول 450 گرم رایحه نعناع و در دوره 15 روزه دوم 400 گرم رایحه توت فرنگی استفاده شد. پس از آن ، یک گروه کنترل بدون استفاده از رایحه ایجاد شد. از کالسکه های یکسان در هر دو FGC و TRAM برای این گروه کنترل استفاده شده و تبلیغات یکسانی در خارج و داخل کالسکه ها به نمایش گذاشته شده است. مصاحبه ها در طول روز از نه صبح تا هشت شب انجام می شد. گروهی متشکل از سه نظرسنجی ، نظرسنجی را بین مسافران مختلف قطار در طول سفر انجام دادند. افراد به طور تصادفی در سنین 18 تا 65 سال انتخاب شدند.

مطالعه اثربخشی رایحه در محیط ، به عنوان عنصری از تبلیغات ، با هدف مقایسه اثربخشی تبلیغات در واگن ها هنگامی که هوای داخل با واگن هایی با هوای بدون بو معطر است ، مقایسه می شود. پارامترهای مورد بررسی عبارتند از: اندازه گیری توجه به تبلیغات (بویایی مورد توجه قرار می گیرد؟) ، حافظه (آیا آگهی به یاد می آید) و شناسایی (آیا محصول تشخیص داده شده است و آیا برند تشخیص داده شده است).

رایحه در واگن
Google/People on Train

نتایج

در همه موارد ، در مقایسه با سطح توجه به همان تبلیغات در یک محیط بدون بو ، 20٪ سطح توجه بالاتر برای همه گروه های سنی ثبت شده است. نتایج نشان می دهد که صنعت تبلیغات و تبلیغ دهنده می توانند از اثربخشی تبلیغاتی بهبود یافته حاصل شوند که با پخش عطر در هوا و با ترکیب عطر در کمپین های تبلیغشان ایجاد می شود . علاوه بر این ، کانال های رسانه ای خاص می توانند استفاده از رایحه در محیط را به عنوان یک سرویس تبلیغاتی استاندارد در نظر بگیرند زیرا ، همانطور که ما آن را درک می کنیم ، این می تواند عاملی باشد که در انتخاب یک تبلیغ دهنده هنگام تصمیم گیری بین رسانه های جمعی که این سرویس را ارائه می دهد یا دیگری که این کار را انجام نمیدهد.

یافته های دیگر

  • با افزایش شدت ، درصد افرادی که رایحه را درک می کنند افزایش می یابد.
  • در گروه آزمایش ، درصد افرادی که بو را درک می کنند ، بیشتر از گروه کنترل ، 73 درصد در گروه آزمایش و 56 درصد در گروه کنترل است.
  • با افزایش شدت عطر ، درصد افرادی که بوی مطبوعی را گزارش می کنند ، افزایش می یابد.
  • درصد افرادی که آگهی را به یاد می آورند بیشتر است ، تقریباً 80٪ وقتی متوجه عطر شوند ، چه عطر شناسایی شده باشد یا نه.
  • هنگامی که واگن یا تراموا شلوغ است ، 83٪ در مقابل 64٪ ، فراخوان تبلیغات بیشتری وجود دارد.
  • درصد بوی نامطبوع در صورت خوشبویی بیشتر است ، 77٪ در مقابل 60٪.

سلب مسئولیت

این مطالعه در طول استفاده عادی از خدمات حمل و نقل انجام شده است ، قطار دارای یک برنامه عملیاتی است و این با برنامه مطابقت دارد. دوره کنترل پس از پایان دوره آزمایش در یک هفته به پایان رسید. این احتمال وجود دارد که اثر دارونما در نتایج قابل توجه باشد زیرا تعداد ناشناخته ای از افراد مصاحبه شده در گروه کنترل ممکن است قبلاً در معرض عطر قرار گرفته باشند ، یا شاید از فعالیت عطر آگاهی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.