استفاده از اثر LIME در بازاریابی وفروش محصولات

اصل نورومارکتینگ:
مردم وقتی تصمیم به تصمیم گیری بهتر و سریعتر می گیرند که فقط دانش محدودی در مورد یک گزینه داشته باشند و از دیگری آگاهی نداشته باشند.

کاربرد:
برای افزایش فروش ، یک برند معروف را در کنار یک برند ناآشنا ارائه دهید.

کدام برند نوشابه را ترجیح می دهید بنوشید: پپسی کولا یا میلا کولا؟ حدس من این است که شما ترجیح می دهید عطشتان را با پپسی کولا فروکش کنید. پپسی چقدر جذاب است؟ شما احتمالاً حتی از میلا کولا چیزی نشنیده اید. در واقع ، من آن برند را ساختم.

حالا بیایید یک قدم به عقب برداریم و یک انتخاب بین پپسی کولا و کوکا کولا تصور کنیم. حالا پپسی چقدر جذاب است؟ هنگامی که زمینه انتخاب تغییر کرد ، شانس جذابیت این برند کمتر شده است.

اثر (LIME(Less Is More Effect به این واقعیت اشاره دارد که :مردم تمایل دارند تصمیم گیری بهتر و سریعتر را هنگامی که دانش محدودی از یک گزینه دارند ، اتخاذ کنند. هنگامی که دو گزینه دیگر برای انتخاب وجود دارد ، افراد یکی را انتخاب می کنند (اثر تشخیص). جالب اینجاست که این تأثیر تشخیص اغلب منجر به تصمیمات بهتر از زمانی می شود که افراد سعی کنند بر اساس دانش جزئی از هر دو گزینه ، انتخابی را انجام دهند.

به عنوان مثال هنگامی که از شما خواسته میشود که بین دو شهر یکی را که بیشترین جمعیت را دارد انتخاب کنید اگر یکی از شهرها را بشناسید با احتمال بیشتری نسبت به کسانی که هر دو شهر را میشناسند شهری را انتخاب میکنید که میشناسید.

LIME چگونه به شما کمک میکند؟

LIME و اثر شناسایی مجاور ، توضیح می دهند که مردم چگونه یک برند شناخته شده را زمانی که در کنار یک یا چند برند ناشناخته قرار میگیرند متفاوت درک میکنند. این روش چند روش ساده اما در عین حال قدرتمند برای افزایش فروش در محیط های آنلاین و همچنین بنگاه های املاک ارائه می دهد.

نمودار استفاده از اثر LIME

چگونه از LIME در بازاریابی و فروش استفاده کنیم؟

برای مثال ، اثر LIME می تواند برای تبدیل استفاده شود ، به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی شما برای افزایش فروش. بیایید فرض کنیم که شما پیشنهادی از دو محصول از همان کالای مشابه را در فروشگاه خود ارائه می دهید. یکی برندی کمی ناآشنا است ، و دیگری با نام تجاری بیشتر شناخته شده است. در بیشتر موارد ، مصرف کنندگان برند آشنا را می شناسند و آن را انتخاب و یا خریداری می کنند. نکته مهم: برند آشنا در مقایسه با عرضه در انزوا جذاب تر است. یرند آشنا هنگامی که توسط برندهای ناآشنا احاطه شده باشد ، بسیار دوست داشتنی می شود!

چگونه از اثر هزینه در بازاریابی و فروش محصولاتمان استفاده کنیم؟ در این مقاله بیشتر بخوانید

چه چیز دیگری پشت این است؟ خوب ، برندهای معروف تر جایگاه کمی در حافظه افراد دارند. اگر از شما بخواهم که به یک رستوران فست فود فکر کنید ، شما به مک دونالد فکر کرده اید ، درست است؟ هرچه یک نام تجاری در حافظه قابل دسترسی تر باشد ، احتمال انتخاب آن بیشتر است (یعنی مجموعه توجه مصرف کننده).

یک نکته مهم: هر چه کمتر،احتمال انتخاب بیشتر. بنابراین مشتریان خود رابا محصولات بی شمار احاطه نکنید. پدرخوانده روانشناسی مصرف کننده من ، باری شوارتز ، توضیح می دهد که امروزه ما انتخاب های زیادی ، تصمیمات بیش از حد و زمان بسیار کمی برای انجام آنچه که واقعاً مهم است ، داریم. بنابراین اگر می خواهید زندگی برای مشتریان کمی ساده تر شود ، آنها را با دو مقوله برای انتخاب روبرو کنید: یکی با یک برند آشنا و دیگری با یک برند ناآشنا.

اثر LIME در تجارت

بگذارید بگوییم که شما قصد دارید کوله پشتی ها را بررسی کنید. اگر در یک وب سایت خرید معمولی ، یک دسته از محصولات را مرور می کنید ، انتخاب بسیار زیاد است. لیستی بلند بالا از محصولات صفحه نمایش شما را احاطه میکند. پس از آن ، شما باید مشخصات محصول مورد نظر را مشخص کنید ، در این حالت کوله پشتی. شما در چه اندازه ای می خواهید؛ به کدام مارک ها می خواهید نگاه کنید. آیا می خواهید کوله پشتی شما ضد آب باشد؛ دامنه قیمت شما چیست؟ بدون انتخاب ، باید به صورت دستی از کوله پشتی های نورث فیس استفاده کنید ، و خوب ، چه کسی این را می خواهد؟

لیست کوله پشتی ها

احساس سرگیجه کردید؟ خوشبختانه ، این اضافه بار انتخاب را می توان با اثر شناخت نیز از بین برد. به جای نشان دادن بلافاصله کل لیست محصولات ، چرا نباید با یک تنظیم انتخابی از محبوب ترین ، توصیه شده ، موارد جدید یا در غیر این صورت قابل توجه شروع کنیم؟ LIME باعث می شود تا مردم از این سرصف قابل تشخیص کاتالوگ کامل طرفداری کنند و همچنین اگر هدر دارای مارک آشنا و ناآشنا باشد ، روند فروش را هموارتر می کند.

به خصوص هنگامی که کیفیت محصول برای قضاوت سخت است ، به شما کمک می کند که در فروشگاه محصولات با برندهای معروف و نه چندان مشهور فروشگاه خود را تنظیم کنید. در حالت ایده آل ، الگوریتم تجارت الکترونیک شما سعی می کند یک نام تجاری ناشناخته و شناخته شده را در کنار یکدیگر قرار دهد. بیایید به تلاش برای انتخاب کوله پشتی برگردیم. بعد از پر کردن تنظیمات برگزیده خود برای اندازه ، رنگ و مواد ، این گزینه ها ظاهر می شوند:

از آنجا که افراد به احتمال زیاد “Eastpack” را بیش از “Frunkly Fish” می شناسند ، خریداران نیز احتمالاً Eastpack را خریداری می کنند. کوله پشتی های دیگر هنوز هم می توانند به شکلی کوچکتر در زیر این موارد ستاره ارائه شوند. به این ترتیب مشتری همچنان احساس می کند که کنترل تجربه خرید را کنترل می کند.

شرایط مرزی

برای کار کردن LIME ، مصرف کنندگان باید یکی از دو مارک را تشخیص دهند. برای دسته بندی محصولات مبهم تر ، این امر نیاز به تحقیقات ساده بازار برای آزمایش آشنایی با برند دارد. به خود یادآوری کنید: لازم نیست مشتری خود را با نام تجاری بشناسد تا احساس آشنایی را تجربه کند. اغلب کافی است که قبلاً آن را دیده یا شنیده باشید. برای ماندن در قلمرو کوله پشتی.

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، مشتری شما قبل از خرید محصول ، گزینه های بسیاری برای انجام آن دارد. با استفاده از قدرت انتخاب های ساده ، زندگی آنها را کمی آسان تر – و چرخ دستی های خرید خود را کمی کاملتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.