اثر هزینه و پیشنهاد قیمت سمبولیک به جای رایگان

اصل نورومارکتینگ:
ارتقاء قیمت به صورت هزینه نمادین می تواند مؤثرتر باشد و فروش بیشتری را نسبت به ارائه رایگان آن داشته باشد.

کاربرد:
بهتر است از یک قیمت نمادین برای یک نسخه ارتقا بخواهید تا اینکه آن را به صورت رایگان پرداخت کنید. این باعث افزایش قدردانی و تولید بیشتر فروش می شود.

بنابراین مردم عاشق چیزهای رایگان هستند. همیشه از این رایگانها داشته باشد ، همیشه چنین خواهد بود. مخصوصاً ایرانی ها. ما به دنبال چیزهای رایگان هستیم ، اما این بحث دیگری است. اما آیا همیشه بهترین گزینه رایگان است؟

اگر یک بازاریاب یا کارآفرین هستید و تمایل دارید محصولات تبلیغاتی را به صورت رایگان به منظور ایجاد فروش بیشتر یا ایجاد مشتریان متعهد کنید ، ادامه دهید: خواندن را ادامه دهید. تمام این مدت شما اشتباه کرده اید.

گروهی از دانشمندان رفتاری در مورد تأثیر ارتقاء محصولات بر روی قدردانی مشتری و فروش آنها تحقیق کردند. این همان چیزی است که آنها کشف کردند: درخواست یک قیمت نمادین برای ارتقاء ممکن است مؤثرتر از آن باشد که آن را به صورت رایگان هدیه دهید! این بدان دلیل است که مشتریان قدردانی بیشتری را تجربه می کنند و این باعث فروش بیشتر می شود. بنابراین هزینه به جای رایگان ، به نام “اثر هزینه” نامیده می شود.

اثر هزینه

بیایید این کشف باورنکردنی را عملی کنیم. من فقط قهوه را دوست دارم ، بنابراین اجازه دهید با آن کار کنیم. من می خواهم یک ماشین جدید نسپرسو بخرم. پس انداز کردم و به فروشگاه رفتم. دو سناریو وجود دارد:

  • با یک دستگاه نسپرس 10 پک قهوه رایگان دریافت کنید!
  • با دستگاه نسپرس 10 پک قهوه را فقط با 1 یورو دریافت کنید!

اثبات اجتماعی چگونه میتواند باعث تغییر رفتار مصرف کننده شود؟در این مقاله بیشتر بخوانید

به گفته این دانشمندان چینی ، گزینه دوم منجر به رضایتبیشتر مشتری و در نتیجه تولید بیشتر فروش خواهد شد. دلیل این امر آن است که یک هزینه نمادین در مقایسه با یک پیشنهاد رایگان ، بنام اثر هزینه ، قدردانی بیشتری را افزایش می دهد.

شگفت انگیز است که چگونه پرداخت می تواند رضایت بیشتری را نسبت به دریافت موارد رایگان ایجاد کند …

دانشمندان ادعا می کنند که این اثر هزینه در مورد تبلیغات کوچکتر نیز وجود دارد ، مانند خرید پیتزا و دریافت دومین مورد با قیمت نمادین مانند 1 یورو. یا خرید یک تیغ برقی و دریافت 2 تیغه اضافی با قیمت نمادین.

بیاید این واقعیت را امتحان کنیم

خوب ، بنابراین اکنون می دانیم که ارائه محصولات با هزینه نمادین می تواند فروش بیشتری نسبت به ارائه رایگان کالا داشته باشد. با این حال ، دانشمندان فقط این مورد را برای محصولات فیزیکی آزمایش کردند. اما من نمی دانم ، آیا این مورد برای خدمات هم به کار می آید یا نه؟ بیایید این را امتحان کنیم. تصور کنید که خودتان با دوستان خود به یک سفر بروید و هنگام ورود به سیستم در هتل ، یکی از این دو سناریو رخ می دهد:

  • رسپشن برای شما یک اتاق لوکس را برای یک رزرو بهتر پیشنهاد میدهد
  • رسپشن یک اتاق لوکس را برای یک رزرو بهتر تنها با یک دلار بیشتر به شما پیشنهاد میدهد

فکر میکنید کدام مورد برای شما بهتر خواهد بود؟

به گفته دانشمندان گزینه دوم قطعا بهتر خواهد بود. فقط در مورد آن فکر کنید: وقتی در یک هتل ثبت نام می کنید و آنها به شما یک ارتقا رایگان ارائه می دهند ، آیا تعجب نمی کنید چه اتفاقی با اتاق اولیه افتاد؟ از طرف دیگر ، قیمت نمادین فقط 1 یورو نیز غیر واقعی خواهد بود ، اینطور نیست؟ شاید اثر هزینه آن برای خدمات مؤثر نباشد،بهتر است تحقیق در این مورد را به دانشمندان واگذار کنیم.

در نتیجه:

  • درخواست قیمت نمادین برای محصولات جدید می تواند مؤثرتر از آن باشد که آن را به صورت رایگان هدیه دهید.
  • به این دلیل است که مشتریان قدردانی بیشتری را تجربه می کنند که به نوبه خود باعث افزایش فروش می شود.

با این حال ، موارد زیر را در نظر داشته باشید: دانشمندان فقط این اصل را روی محصولات آزمایش کردند ، نه در مورد خدمات!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.