آیا حرکت چپ به راست تبلیغ میتواند موثرتر باشد؟

اصل نورومارکتینگ:
گرایش زبان اروپایی انتظار حرکت چپ به راست را در کاربران زبان اروپایی ایجاد کرده است.

کاربرد:
حرکت در تبلیغات خود را با انتظار مصرف کنندگان برای افزایش اثربخشی تبلیغ هماهنگ کنید.

بیایید یک آزمایش را امتحان کنیم. چشمان خود را ببندید و تصور کنید شخصی در میدان دید شما در حال دویدن است.

شرط می بندم دوست خیالی شما از چپ به راست می دوید. چگونه من می دانم؟ زیرا ما ناخودآگاه مشروط به انتظار حرکت چپ به راست هستیم. وقتی انتظارات ما برآورده نشود ، این می تواند اصطکاک ناخودآگاه ایجاد کند که به نوبه خود می تواند ارزیابی های ما را تحت تأثیر قرار دهد(کاربران ایرانی دقت کنید که این تحقیق بر اساس مطالعات بین المللی و با در نظر گرفتن جهت نوشتن زبان انگلیسی که از چپ به راست است انجام شده است)

آیا می خواهید بیشتر در مورد این پدیده جالب بدانید و اینکه چگونه می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید؟ به خواندن ادامه دهید.

نگاه علمی تر به این موضوع

تصمیم گیری در مغز و درک ناخودآگاه لزوماً در بدو تولد نقش بسته نیست. نمونه ای از این فرایند یادگیری استفاده از اسکن های تصویری چپ به راست ، از بالا به پایین توسط کاربران زبان اروپایی است. شرطی شدن به این روند خواندن ، انتظار روابط گذشته و آینده را نیز در همان مسیر خطی حک می کند ، مانند جدول زمانی ارائه شده در یک کتاب تاریخ ، انتظار داریم همه چیز از چپ شروع شود و به سمت راست حرکت کند.

آیا ممکن است هنگام مشاهده تصاویر نیز همین روند وجود داشته باشد؟ مطالعات علوم اعصاب نشان می دهد که چنین است. برای بسیاری از اروپاییان ، حرکت درک شده یک تصویر از راست به چپ به طور ناخودآگاه احساس اشتباه می کند. مشاهده چنین حرکتی تصویری می تواند اعتماد به یک مارک تجاری و واکنش بعدی آن را به مواد ارائه شده در رسانه های بازاریابی و تبلیغات تحت تأثیر قرار دهد.

تئوری ذهن چیست و چه تاثیر در تعامل انسان با ربات دارد؟ در این مقاله بیشتر بخوانید

در آزمایشی از این فرضیه ، گروهی متشکل از چهار مطالعه توسط لیزا مونااهان و ماریزابل رومرو به افراد مواد بازاریابی برای محصولات داستانی ارائه داد. افراد آزمایشی گزارش دادند که هنگام درک حرکت از سمت چپ به راست ، ارائه رسانه “احساس درست” می کند و هنگامی که مطالب به این روش ارائه می شود ، مطالب قابل اعتمادتر هستند. تصادفی نیست که این همان روشی است که کاربران گروه زبان یورو متن را می خوانند.

افزایش اعتماد از طریق جهت گیری

تحقیقات دیرپا که “یک عکس هزار کلمه ارزش دارد” به خوبی پشتیبانی می شود. مطالعات 1999 و 2005 توسط ادوارد مک کواری تأیید می کند که پیام های بازاریابی و ارائه مزایای محصول به جای استفاده از کلمات ، به وسیله تصاویر و تصاویر بسیار موثر فراخوانی می شوند. بیشتر پیام های تبلیغاتی منعکس کننده این اصل رایج است. با استفاده از این پایه ، تحقیقات همچنین نشان می دهد که نحوه ارائه حرکت تصاویر می تواند به شدت بر نحوه دریافت تأثیر بگذارد.

دانشمندان تحقیقاتی موناهان و رومرو برای آزمایش جهت حرکت در ارزیابی آگهی می توانند تبلیغات رسانه چاپی را با تصاویر یک قایق تفریحی ، وسیله نقلیه یا کفش ورزشی تهیه کنند. دو سری تصویر متفاوت از هر یک به ترتیب تولید شده اند که به ترتیب حرکت از راست به چپ و چپ به راست را نشان می دهند. به افراد تحقیقاتی یکی از تبلیغات نشان داده شد و از آنها خواسته شد تا سطح اعتماد خود را به برند برجسته نشان دهند. نتایج به طور مداوم نشان داد افراد مورد مطالعه اعتماد بیشتری به برندهای برجسته در حرکت بصری چپ به راست نشان می دهند. همچنین اطلاعات تبلیغات در آن تصاویر L-R از نظر افراد مورد آزمایش دقیق تر در نظر گرفته شد.

برای تأیید صحت یافته ها ، آزمایش تأیید انجام شد و یک بار دیگر آزمودنی ها نشان دادند که سطح اطمینان بالاتری در مارک های ارائه شده با حرکت چپ به راست دارند و گزارش می دهند که تصاویر نسبت به آنها “درست” است. مطالعات بیشتر تحقیق تأیید کرد که افراد تمایل دارند تصاویر حرکتی چپ به راست را متناسب با استفاده از زبان خواندن و نوشتن که به همین ترتیب سازمان یافته و ارائه می شود ، ترجیح دهند.

مفهوم عملی

این یافته ها می تواند برای بازاریابانی که سعی در افزایش اثربخشی تبلیغات و شرکت هایی دارند که به دنبال جلب اعتماد مصرف کنندگان هستند ، ارزشمند باشد.

هنگام طراحی تبلیغات ، باید در نظر داشت که مصرف کنندگان تمایل دارند حرکت چپ به راست را ترجیح دهند. به عنوان یک شرکت اتومبیلرانی ، شما احتمالاً می خواهید اتومبیل خود را در جاده نشان دهید ، محصولی که استفاده می شود به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی موثر شناخته می شود و تخیل را برانگیخته است. با این حال ، باید مطمئن شوید که ماشین از چپ به راست حرکت می کند تا حرکت در تبلیغ شما با ترجیح مصرف کننده هماهنگ شود.

آیا در حال عبور از مسیر عبور مردم از تبلیغات هستید؟ آیا تبلیغ شما شامل پیمایش متن است؟ آیا شما یک برند ورزشی هستید که می خواهید با نمایش محصولات ورزشی تبلیغ کنید؟ اگر تبلیغات شما شامل هر نوع حرکتی است ، اطمینان حاصل کنید که آن را با اولویت مصرف کننده هماهنگ کنید – یعنی: از چپ به راست – تا حداکثر اثربخشی تبلیغ را بدست آورید.

نکات نورئی:

  • مصرف کنندگان حرکت چپ به راست را در تبلیغ ترجیح می دهند.
  • مصرف کنندگان اعتماد بیشتری به برندهایی دارند که با حرکت چپ به راست تبلیغ می کنند.
  • تبلیغاتی که حرکت را نشان می دهد می تواند از جهت حرکت ازچپ به راست بهره مند شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.