چه درسهایی میشود از فیلم Moneyball گرفت؟(ویژه بازاریابها)

من عاشق تماشای Moneyball هستم. فیلمی که شاید خیلی ها فکر کنند که کسل کننده و ملال آور است اما برای منی که سه بار دیدم فکر میکنم یکی از جذابترین فیلمهای تاریخ علاقه مندی هایم در سینما است. این داستانی است در مورد استقامت ، اعداد ، ثبات و کمی شانس. نوعی خوش شانسی که در هنگام آمادگی برای رویارویی با فرصت بدست می آید. فیلم همچنین در مورد این موضوع است که چگونه چسبیدن به یک برنامه میتواند در نهایت باعث به ارمغان آمدن پیروزی شود.

نقشه Moneyball به شرح زیر است: قبل از فصل 2002 ، اوکلند A یکی از کمترین دستمزدها در بیس بال داشت ، بازیکنان کلیدی را در آژانس آزاد از دست داده بود و مالکیت تیم از آنها انتظار داشت که با تیم های بزرگی مانندAngels ، Rangers،Yankeesو سایر تیم ها رقابت کنند. بیلی بین ، مدیر کل ، انتخابی داشت – ادامه دادن لیگ همانند روال گذشته و قبول سرنوشت یا جسارت به خرج دادن و امتحان کردن چیزی متفاوت برای کسب نتیجه ای بهتر. نتایج بیسبال باورنکردنی و انقلابی بود. A اولین تیم در طی 100 سال در لیگ آمریکا شد که 20 بازی مستقیم را با پیروزی پشت سر گذاشت.

چه چیزی عوض شد؟ A هنوز دستمزد کمی و منابع کمی داشت. این رویکرد بیلی باین بود که تغییر کرد.

مانی بال به ما می آموزد که :

متفاوت بیندیشیم

اکثریت همیشه درست نیست ، اما ما تمایل داریم که قبول کنیم از آنجا که هر کس دیگری این کار را انجام می دهد پس باید درست باشد. خوب ، این می تواند دستور العمل فاجعه باشد. بیلی باین مجبور شد در مورد بازی بیس بال متفاوت فکر کند. او بودجه زیادی برای فریب بازیکنان برتر تیم های بزرگ را نداشت. وی منابع کافی برای قراردادهای تلویزیونی و جذب حامیان مالی مانند سایر باشگاه ها نداشت. اگر می خواست پا به پای مسابقات پیش برود و کارهایی را انجام دهد که قبلا انجام میداد A محکوم به شکست و نابودی میشد.

بنابراین … او روی آنچه داشت متمرکز شد – یک سیستم مزرعه گونه عالی لیگ کوچک ، تمام داده هایی که میتوانست در مورد بازیکنان داشته باشد ، و همچنین اختیار برای تغییر اوضاع.

رویکرد منحصر به فرد بیلی اولویت های تیم را تغییر داد ، داده ها را متفاوت تجزیه و تحلیل کرد و جایی که رقبا متمرکز نبودند تمرکز کرد ، مانند وقت بیشتر برای جستجوی بازیکنان بزرگ دبیرستانی. بیلی کورکورانه از بقیه بیس بالها پیروی نکرد و حتی به رهبران خود گوش نکرد ، در عوض او به دنبال روش جدیدی برای انجام کارها برای ایجاد نتایج بهتر بود.

به اعداد فکر کنید

بیلی باین (با بازی برد پیت) دستیاری استخدام کرد که به اعداد نگاه می کرد و نه بازیکنان. در حالی که بقیه لیگ غرق در تمرکز روی بازیهای خانگی و متوسط ضربه های موفق بودند ، تمرکز A روی درصد پایه ، کاهش خطا وطرفداری از بازیهای رفت و برگشت بود که منجر به پیروزی بیشتر شد. بیلی فقط به طور متفاوتی به اعداد نگاه نمی کرد ، بلکه به دنبال اعداد مناسب نیز بود.

داستان مردی که مک دونالد را به امپراطوری رساند را اینجا بخوانید

اغلب اوقات ما از چیزهایی که هیچ ارتباطی با عملکرد واقعی ندارد ، بسیار آشفته می شویم – در این مورد بخصوص ، رابطه یک بازیکن با دوست دخترش چقدر پایدار بود (موردی که در فیلم دیدیم). با مشاهده اعداد واقعی خواهید دید که واقعاً این ایده کار می کند. اگر یک صفحه وب در مقایسه با 2٪ نرخ تبدیل 5٪ به شما می دهد ، آیا واقعا مهم است که این صفحه چگونه به نظر می رسد؟ به اعداد واقعی بچسبید و نه به چشمهایتان.آنچه که میبینید میتواند فریبنده باشد پس به چشهمایتان اعتماد نکنید. در مورد کسب و کار همه چیز علی رغم چالشها و مشکلات به نتایج مربوط میشود.نتایجی که کسب میکنید مهم هستند نه چالشهایی که در پیش رو دارید.

به نتیجه فکر کنید

نتایج نام بازی است. اگر Oakland A نتیجه نمی گرفت ، فیلم Moneyball هرگز به سینماها راه پیدا نمیکرد. در مورد کسب و کار شما هم همینطور است. این موضوع ربطی به ترافیک سایتتان،تعداد لایکهایی که میخورید تعداد توییتها و غیره نیست بلکه در مورد نتایج است – در مورد برنده ها! آنچه را که برای کسب و کار شما کارساز است انجام دهید و اگر هنوز آن را کشف نکرده اید ، کاشت بذر را ادامه دهید تا موفقیتی که واقعاً مهم است بالاخره جرقه بزند. همچنین به یاد داشته باشید که دوروبرتان را با افرادی که نتیجه می گیرند – بدون توجه به سن ، جنسیت ، ملیت یا عادات خوابشان – استخدام و احاطه کنید.

هدف شما نباید خرید بازیکنان باشد،هدفتان باید بردهایتان باشد.

بیلی باین_فیلم مانی بال

مشکل این نیست که شما به دنبال هدفی خاص هستید مشکل این است که شما نمیدانید چرا به دنبال چنین هدفی هستید!این مشکل بیشتر کسب وکارهاست.بیشتر مدیران فروش میدانند هدفشان در کسب و کار رسیدن به فروش بیشتر است اما نمیدانند چرا به دنبال چنین هدفی هستند،چرا که برنامه ای خاص ندارند.

برنامه ای برای خود تنظیم کنید و عملکردتان را درون برنامه مشاهده کنید

پس از راه اندازی سیستم ، باید اعتماد کنید که کار میکند. Oakland A در 20 بازی متوالی برنده شد زیرا بیلی باین به سیستم که خلق کرده بود ایمان داشت.وقتی مالک باشگاه او را مورد بازخواست قرار میداد و یا مطبوعات حرکات بعدی وی را حدس میزدند خود را پنهان نمیکرد. او دوره ای را که در نظرداشت را پشت سر گذاشت و نتایج به دست آمد … به شکلی بزرگ!

در بازاریابی باید کمی ایمان و کمی صبر داشته باشید. وقتی فرد تازه کار بعدی وارد صحنه رقابت میشود فورا برای مقابله با آن وسوسه نشوید – این کار را نکنید! چرا وقتی نتیجه نمیگیرید سریع شیرجه میزنید داخل اینستاگرام و فیسبوک و غرق در ناامیدی های خود میشوید و همه چیز را برای اتفاق بزرگ بعدی فراموش میکنید؟مانی بال به ما می آموزد تا به برنامه مان بچسبیم تا زمانی که نتیجه آنرا ببینیم.

به یک کار بچسبید تا به شما بچسبد.خیلی ها شروع میکنند اما تعداد کمی به پایان میرسند.افتخار،غرور،پاداش و قدرت نصیب کسی میشود که استقامت کند.به کار بچسبید تا به شما بچسبد،خم شوید،عرق کنید،عصبی شوید اما در نهایت لبخند بزنید چرا که دارید رشد میکنید.همانا پس از هر سختی آسانی است پس منتظر بمانید تا روی خوش پیروزی و موفقیت به شما لبخند بزند.

– Thomas S. Monson

به سیستم باور داشته باشید(به خود باور داشته باشید)

بهترین ویژگی برنده چیست؟ اجازه بدهید من پاسخ به این سوال را بدهم. من یک برنده هستم و اغلب اوقات مردم برای مشاوره نزد من می آیند. چرا؟ خوب ، این به خاطر ظاهر خوب من نیست. دلیل این است که من اعتقاد دارم که بدون توجه به موانع ، لیاقت کسب پیروزی را دارم.

“برندگان بدون در نظر گرفتن وضعیتشان ، احساس قدرت و ارزش خود را تقویت کرده اند. آنها لزوماً با این احساسات خوب متولد نشده اند ، اما یاد گرفته اند که خودشان را از طریق عمل تحسین کنند. “
_کلید پیروزی دنیس ویتلی

تمرین ساده باورداشتن به خود باعث می شود كه تلاش لازم را برای انجام كاری كه برای پیروزی انجام می دهید ، به كار گیرید. این آسان نیست وکسی که اول به دیوار بخورد بیشترین آسیب را میبیند. مخالفت ، مقاومت و چالش وجود خواهد داشت – روی آن حساب کنید. هنگامی که دیگران می گویند “تسلیم شوید” یا “وقت امتحان کردن چیزی دیگر شده” ، اعتقاد شما به سیستم به شما کمک می کند تا بتوانید خود را به طرف مقابل (جایی که میخواهید باشید)برسانید.

خب به هر حال ، بیلی باین هنوز مدیر Oakland A است و اخیراً قرارداد وی تا سال 2019 تمدید شده است. آنها در سال جاری مجدداً در پلی آف هستند در حالی که Yankees ، Angels و Rangers همه ازخانه هایشان باید مسابقات را نگاه کنند. فکر می کنید سیستم او هنوز کار می کند؟ بله ، مطمئناً

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.