پنج استراتژی ساده برای ایجاد انگیزه در تیم فروش خود

برای یک مدیر فروش انگیزه دادن به تیم فروش شما یک جنگ پایان ناپذیر است. در اینجا پنج استراتژی ساده برای انگیزه تیم فروش آورده شده است.

هر کس مجموعه ای از عوامل را دارد که بر عملکرد آنها در کار تأثیر می گذارد – برخی از این عوامل مربوط به کار است ، اما بسیاری از آنها نیستند.

در مورد انگیزه نیز همین طور است. آنچه باعث انگیزه یک کارمند می شود ممکن است باعث دلسرد شدن کارمند دیگر می شود.

بسیاری از مدیران به سمت سیستمهای پاداش پیچیده ، استراتژیهای پاسخگویی یا سایر روشهای مشابه گرایش پیدا می کنند که نوید انگیزه بخشی تیم شما را می دهند.

با این حال ، این استراتژی های پیچیده اغلب می توانند بیش از سود آنها آسیب برسانند. در عوض ، ما توصیه می کنیم که آن را به اصولی ساده بازگردانید.

پنج ضرورت انگیزه بخشی تیم فروش برای مدیران فروش

اعتماد ایجاد کنید

موفقیت تیم فروش شما بسیار وابسته به میزان اعتمادی است که آنها به شما به عنوان مدیر خود دارند. اگر اعضای تیم به شما اعتماد نکنند ، می توانند احساس کنند که یک چرخ مکانیکی هستند. در این صورت ، انگیزه کارکنان برای رسیدن به هدف کم می شود.

چند توصیه برای ایجاد اعتماد بین اعضای تیم فروشتان
  • شفاف باشید: انتظارات خود را واضح و روشن بیان کنید وقتی کارمندی به دلیل جهت گیری مبهم یک مدیر از یک مسیر اشتباه عبور می کند ، اعتماد او را از دست می دهد. اهداف خود را با جزئیات توضیح دهید ، و ابزار و اطلاعاتی را که برای رسیدن به آن اهداف لازم دارند در اختیار آنها قرار دهید.
  • ارتباطات باز برقرار کنید: نمایندگان فروش شما باید بدانند که در صورت بروز مشکل ، سوال یا پیشنهادی چه باید بکنند – و شما باید تمایل خود را برای گوش دادن ثابت کنید. به سادگی نگویید: “در صورت نیاز برای تماس با من راحت باشید.” بلکه فضایی را ایجاد کنید که ارتباط فقط قابل قبول نباشد بلکه مورد تشویق قرار گیرد. برای چک کردن آنها به فروشنده های خود مراجعه کنید – نه اینکه آنها را تحت فشار قرار دهید ، بلکه در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی می توانید از آنها سوال کنید. این یک حرکت سریع و ساده است که تأثیر زیادی خواهد گذاشت.
  • تیم خود را بشناسید: مدیران زیادی این اشتباه را انجام می دهند که فقط به عنوان کارمند و نه به عنوان افراد ، به فروشنده های خود علاقه مند هستند. سعی کنید داستان های شخصی خود را به اشتراک بگذارید و یک تالار گفتگوی آزاد برای آنها فراهم کنید تا همین کار را انجام دهند. نه تنها پیوند خود را با تیم خود تقویت خواهید کرد ، بلکه ممکن است بینش جدیدی در مورد نحوه مدیریت آنها بر اساس شخصیت فردی آنها ایجاد کنید.

پیشنهاد پاداش بدهید

قدرشناسی انگیزه مهمی است. البته این مربوط به همه صنایع است و دقیقا جایی است که بسیاری از شرکت ها در آن کوتاهی می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که 39٪ از کارمندان در محل کار خود احساس کمبود می کنند و اگر احساس شناخت بهتر داشته باشند 77٪ بیشتر از سایر کارکنان کار می کنند.

البته ، انگیزه ای قوی تر از پول وجود ندارد. اما در کوتاه مدت افزایش حقوق یا کارمزد برای فروشنده ها ، چندین روش قابل توجه و مقرون به صرفه برای پاداش دادن به تیم شما وجود دارد.

در اینجا چند نمونه از عوامل انگیزشی مثبت آورده شده است:

مرخصی با حقوق

مطمئناً به نظر می رسد این یک مشوق هزینه تراش است به این معنا که در وقت خود یک نماینده فروش معمولاً برای کار خود از دست می دهید. اما استرس شغلی و این واقعیت را که بیشتر فروشنده ها بسیار بیشتر از 40 ساعت در هفته کار می کنند ، در نظر بگیرید. فشار فروش بسیار واقعی است. در صورت پر کار بودن ، حتی سخت کوش ترین متخصصین فروش نیز می توانند انگیزه خود را متزلزل کنند. با دستیابی به نیم روز با رسیدن به هدفی خاص ، این مشکل را حل کنید. به احتمال زیاد نمایندگان فروش از این وقفه اندک تازه و با انگیزه برای رسیدن به هدف بعدی خود باز خواهند گشت.

یک تور تیمی

علاوه بر پاداش دادن به فروشنده های خود برای عملکرد بالا ، تیم را برای یک سفر سرگرم کننده در زمان تحقق هدف بزرگتر جمع کنید. آنها را برای شام و نوشیدنی در یک رستوران محلی یا یک فعالیت سرگرم کننده مانند بولینگ بیرون ببرید. به اصطلاح شما با یک تیر دو نشان خواهید زد – جایزه پیش رو انگیزه تیم شما خواهد بود ، و بیرون رفتن یک تجربه ارزشمند پیوند تیمی خواهد بود.

ناهار با یک مدیر اجرایی

به عنوان جایزه ای برای عملکرد استثنایی ، به نمایندگی فروش فرصت دهید که یک بار شخصاً با یکی از رهبران شرکت وقت بگذراند. این یک تجربه ویژه برای آنها خواهد بود و انگیزه آنها برای ادامه تلاش برای اعداد با عملکرد بالا خواهد بود.

به یاد داشته باشید: بهترین مشوق ها فقط به فروشنده ها چیزی برای به دست آوردن نمی پردازند ، بلکه به آنها مدتهای پس از دریافت جوایز انگیزه میدهد. جوایز مناسب الهام بخش کار سخت برای بستن سریع معاملات و در نهایت درآمد بیشتر است.

گیمیفیکیشن

به طور کلی ، متخصصان فروش یک دسته رقابتی هستند. گیمیفیکیشن یا استفاده از “بازی” برای ایجاد انگیزه در کارمندان ، در سالهای اخیر افزایش محبوبیت داشته است. گیمیفیکیشن حس سرگرمی را فراهم می کند که غالباً در محل کار از دست می رود. برای شخصیت های رقابتی بازی سازی انگیزه موثری است.

به خاطر داشته باشید: بازی کردن در تجارت شما فقط در صورتی مثر خواهد بود که هر یک از اعضای تیم شما احساس کنند می توانند “پیروز شوند”. به عنوان مثال ، اگر هیچ راهی برای عملکرد بهتر از همکاران باتجربه خود نبینند ، نمایندگان فروش دیگر ممکن است ناامید شوند.

چگونه در انتهای سال همچنان با انگیزه بمانیم و به اهداف فروش خود دست پیدا کنیم؟در این مقاله بخوانید

بهترین راه حل؟ یک سیستم مبتنی بر تیم که در آن گروه های مختلف فروش را به تیم های کوچکی که با یکدیگر رقابت می کنند ، گروه بندی کنید. مزایای این استراتژی قابل توجه است: فروشنده های شما وقتی با هم کار می کنند تا در بالای جدول قرار گیرند ، به یکدیگر نزدیکتر می شوند و روحیه رقابت انگیزه کلی را افزایش می دهد.

اهداف کوتاه مدت را ترسیم کنید

وقتی اهداف دور به نظر می رسند ، نمایندگان فروش می توانند انگیزه خود را از دست داده و در رکود قرار بگیرند. برای جلوگیری از این مشکل ، اهداف کوچک – موفقیت های هفتگی و حتی روزانه – را به همراه اهداف بلند مدت خود تعیین کنید.

اگر نمایندگان فروش شما هر روز بخواهند کار کنند ، انگیزه آنها کمتر به چشم می خورد. می توانید به آنها برای رسیدن به این اهداف روزانه یا هفتگی نیز پاداش دهید! حتی حرکات جزئی نیز برای نشان دادن قدردانی شما و ایجاد انگیزه در تیم ، کمک زیادی خواهد کرد.

مسیری روشن برای رشد فراهم کنید

نمایندگان فروش ، مانند اکثر کارمندان ، می خواهند تصویری واضح از روند کار خود داشته باشند. این امر به ویژه در صنعت فروش بسیار مهم است. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد که در وهله اول فقط 39٪ از فروشندگان قصد فروش داشته اند.

اگر فرصت های شغلی بزرگی را که می توانند در آن رشد کنند ، مشخص نکنید ، ممکن است اعضای تیم شما بی علاقه و بدبین شوند که هیچ هدفی برای بهره وری آنها وجود ندارد.

افکار نهایی

هر تیم فروش از افرادی با شخصیت و اهداف منحصر به فرد تشکیل شده است – و بنابراین ، هیچ دو تیم یکسان نیستند. استراتژی های انگیزشی که برای یک تیم کار می کنند ممکن است برای تیم دیگر مفید نباشد و برعکس.

خوشبختانه ، روش های بسیاری وجود دارد که می توانید امتحان کنید و هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت – تمام آنچه که آنها انجام می دهند نگرش ، تلاش و درک صحیح از تیم فروش شما است.

به نمایندگان فروش خود گوش دهید و بیاموزید که آنها به بهترین ابزارها پاسخ می دهند.

نه تنها بهره وری فروش را افزایش می دهید ، بلکه فضای دلپذیر و الهام بخشی را برای تیم خود ایجاد خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.