هنر داستان گویی برای موفقیت در فروش

داستان گویی

بسیاری از تاکتیک ها و تکنیک های فروش وجود دارد که می توانید برای تقویت فروش و افزایش سود استفاده کنید. داستان گویی یکی از موثرترین تکنیک ها باقی مانده است. به زبان ساده ، مردم داستان ها را دوست دارند. و هر محصول یا خدمتی یکی برای گفتن دارد. چرا داستانها موثر هستند؟آنها از نظر احساسی مردم را درگیر خود می کنند.

بهترین راه برای معرفی محصول یا خدمات خود به مشتریان بالقوه ، تعریف یک داستان برای آنها است. این یک روش کلاسیک بازاریابی است که قطعاً فروش ایجاد می کند. داستان گفتن از طریق تبلیغات چگونه کار می کند؟ بیایید گام به گام در اصول داستان گویی بازاریابی گام برداریم.

1

داستان خود را کشف کنید

کشف داستان برندتان مانند یافتن صدایتان است. باید اصیل ، شخصی باشد و درک آن آسان باشد. این داستان های تبلیغاتی می توانند از نظر محتوا متفاوت باشند. می توانید بگویید که شرکت شما چگونه تأسیس شده یا تولید شما چگونه است.

تجربیات شخصی مشتریان ، داستان های قدرتمندی را ایجاد می کند که فروش ایجاد می کند. چگونه آنها از محصول شما استفاده می کنند ، محصول شما برای آنها چه معنی دارد – چه احساساتی در آن وجود دارد. و احساسات منجر به فروش می شود. این داستان ها را از کجا به اشتراک بگذارید؟ در چندین سیستم عامل ، از صفحه فرود خود تا رسانه های اجتماعی.

2

مخاطب هدف خود را بشناسید

به قول معروف – قبل از صحبت فکر کنید. برنامه ریزی کنید که چه داستان هایی را به اشتراک خواهید گذاشت. مخاطبان خود را بشناسید. سن ، عادات خرید ، نیازها یا خواسته های آنها از محصولات شما و سایر موارد را در نظر بگیرید.

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد مشتری خود داشته باشید ، راحت تر می توانید داستان های خود را برای آنها شخصی سازی کنید. شما نمی خواهید مخاطبان خود را خسته کنید ، یا آنها را آزرده خاطر کنید. شما آنها را در کنار خود می خواهید ، غرق در داستان سرایی خود.

3

داستان را شخصی سازی کنید

بهترین روش برای روایت داستان برای مخاطبان هدف ، رویکرد شخصی است. ساده به نظر می رسد؟ اینطور نیست این باید واقعی باشد ، نه اجباری یا مصنوعی.

آیا میدانید از مشتری خود چگونه بازخورد بگیرید تا منجر به بهبود نتایج فروشتان شود؟ در این مقاله بخوانید

به همین دلیل است که شما باید کسب و کار خود را طوری تجزیه و تحلیل کنید که گویی شخصی است. چه نوع شخصیتی خواهد داشت؟ هنگامی که آن را پیدا کردید ، با آن همراه شوید. بگذارید برند شما داستان های خودش را تعریف کند.

همیشه به ویژه در شبکه های اجتماعی بازخورد بخواهید. اینگونه باعث ایجاد تعامل و وفاداری به برند می شوید. این باعث ایجاد تعامل و وفاداری برند میشود. مخاطبان شما مشتریان شما هستند و آنها عاشق درگیر شدن در داستان های شما هستند.

4

تقویم تولید محتوا ایجاد کنید

این یک واقعیت مشهور است که محتوا پایه و اساس بازاریابی موثر است. هر پستی که به صورت آنلاین منتشر می کنید ، فصل دیگری از داستان شماست. باید آن فصل ها را از قبل آماده کنید ، به همین دلیل به تقویم تولید محتوا نیاز دارید.

زدر حالی که می توانید تقویم محتوا را از ابتدا بسازید ، همه توسط خود شما انجام می شود ، همچنین می توانید از برنامه ها یا ابزارهای نرم افزاری برای این کار استفاده کنید. مهمترین چیز ارسال پست در فواصل منظم است. به عنوان مثال ، اگر در یک روز چهار پست فیس بوک ارسال کنید و برای چند روز چیزی ارسال نکنید ، ممکن است مخاطبان شما را فراموش کنند.

برای فروش بیشتر ، کاری کنید که بیشتر بخواهند

وقتی یک داستان جذاب ایجاد می کنید ، مخاطبان شما از پست های شما آویزان می شوند و حتی چشم انتظار آنها هستند. این می تواند شناخت برند را تقویت کرده و حتی فروش بیشتری را به همراه داشته باشد.

همیشه مخاطبان خود را به دنبال مطالب بیشتر بگذارید. هر پست – وبلاگ ، شبکه های اجتماعی ، توییت – باید دارای یک داستان جالب باشد که به جنبه بعدی داستان منتهی می شود. این باعث می شود مخاطب شما با برند شما در ارتباط باشد.

این پنج مرحله ساده هستند ، اما شما باید روی هر یک از آنها سخت کار کنید. از زمانی که برای برنامه ریزی داستان های بازاریابی خود صرف کرده اید پشیمان نشوید. برنامه ریزی خطر را از بین می برد.

از صفحه فرود ، وبلاگ ، کانالهای رسانه اجتماعی خود استفاده کنید. با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و داستان هایی در مورد برند خود به آنها بدهید که آنها را به مشتری تبدیل کند. به این ترتیب داستان ها را به فروش تبدیل می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.