نورومارکتینگ و روندی جدید در تبلیغات اجتماعی مدرن

اصل نورومارکتینگ:
نفوذ اجتماعی و نشانه های اجتماعی می توانند تا حد زیادی تأثیر بگذارند و درگیر شوند ، به ویژه هنگامی که برای کالاهای دارای وضعیت و تجربه استفاده می شود.

کاربرد:
با نمایش یک نشانه اجتماعی می توانید تأثیر تبلیغات اجتماعی را تا 270٪ افزایش دهید.

چند سال قبل در حال مرور فید فیس بوک خود بودم که با تبلیغاتی از یک مارک فروش ساعتهای سطح بالا مواجه شدم که یکی از محصولات جدید آنها را تبلیغ می کرد. در ابتدا ، به سختی نگاهی به تبلیغ انداختم ، اهمیتی ندادم ، این فقط یک تبلیغ دیگر بود.

اما اینجا بود که تبلیغات جالب تر شد…

چند روز بعد- همانطور که با کندی فید فیس بوک خود را می خواندم- به همین تبلیغ برخوردم. با همان کپی ، پیشنهاد و تصویر. تغییر جزئی در تبلیغ مشاهده نشد و با این حال پاسخ من بسیار متفاوت بود.

چه چیزی تغییر کرده بود؟ تفاوت در این بود که من فهمیدم دو نفر از دوستان من که آنها را فالو کرده ام این آگهی را لایک کرده اند. بنابراین ، تصمیم گرفتم به آن فرصت بدهم.

نمیخواهم داستان را کش بدهم. من در پایان با خواندن تبلیغ ، تماشای فیلم 25 ثانیه ای ، نسبت به تبلیغ واکنش نشان دادم (مطمئن هستم که به آن دل دادم) و در آخر روی تبلیغ کلیک کردم.

پس چه اتفاقی افتاد؟ ساده: مواردی را که مورد پسند افرادی است که می شناسیم دوست داریم. به مطالعه ادامه دهید تا روانشناسی زیر این پدیده جالب را کشف کنید.

تبلیغات اجتماعی در اقتصاد دیجیتالی

ما تبلیغات اجتماعی را به عنوان قرار دادن نشانه های اجتماعی (پسندیدن چیزی) یا تأیید در تبلیغاتی که به دوستان کسانی که با یک برند یا محصول درگیر شده اند ، نشان می دهیم.

دلیل آن تشویق و تعامل از طریق قدرت اثبات اجتماعی است.

به عنوان مثال ، تبلیغات اجتماعی فیس بوک تصاویر و نام دوستان فیس بوکی را که یک برند را پسندیده اند در تبلیغات خود قرار می دهد. تبلیغات تایید شده مشترک Google نیز همین کار را انجام می دهد. قرار دادن نام ، تصاویر و رتبه بندی محصولات دیگران در نتایج جستجوی محصول.

تصویر برندها درمغز مصرف کنندگان چگونه شکل میگیرد؟ در این مقاله جالب نتایج این تحقیق را بخوانید

این تبلیغات اجتماعی برای تشویق افزایش اثربخشی تبلیغات به قدرت تأثیر اجتماعی در پذیرش محصول و ارزش نشانه های اجتماعی برای تعامل در شبکه های اجتماعی متکی هستند.

تأثیر اجتماعی – که تأثیر رفتار و عقاید ما بر همسالان ماست – برای اثربخشی تبلیغات اجتماعی بسیار مهم است و یکی از مهمترین مکانیسم های رفتاری است که باعث گسترش محصولات و رفتارها در جامعه می شود.

مطالعه ای که اخیراً منتشر شده است ، تأثیر اثراجتماعی و تبلیغات اجتماعی با توجه به میزان تأثیرگذاری نشانه های اجتماعی (به عنوان مثال لایک کردن دوستان) – ارائه حمایت دوستان از محصولات – بر تعامل کاربران با تبلیغات اجتماعی تأثیر می گذارد (یعنی کلیک کردن) .

هزینه های تبلیغات اجتماعی به طرز چشمگیری در حال افزایش است ، و این انتظارات زیادی را که تبلیغ کنندگان از این شکل جدید تبلیغات دارند نشان می دهد. با این حال ، وقتی محصولات در دسته های مختلف قرار می گیرند ، آیا می توانیم به تبلیغات اجتماعی اعتماد کنیم؟ به عنوان مثال ، آیا تبلیغات اجتماعی برای محصولات الکترونیکی یا لوازم جانبی مد موثرتر است؟ آیا هنگام خرید کالاهای لاکچری یا اینکه به دنبال اطلاعات مطمئن درباره کالایی هستیم ، احتمالاً تحت تأثیر نظرات دوستان قرار می گیریم؟ قوانین و محدودیت های تبلیغات اجتماعی چیست؟

تبلیغات اجتماعی به ویژه برای این محصولات بسیار مناسب است

دانستن اینکه تأثیرات تبلیغات اجتماعی در کالاهای وضعیتی و کالاهای معمولی متفاوت است ، بینش عمیق تری در مورد چگونگی عملکرد متفاوت تبلیغات اجتماعی در بین محصولات فراهم می کند. بنابراین ، مقایسه ای در مورد تأثیرات اثر اجتماعی و تبلیغات اجتماعی برای مقایسه کالاهای تجربی و کالاهای سرچ شده و کالاهای وضعیتی در مقابل کالاهای معمولی انجام می شود.

کالاهای تجربی در مقابل کالاهای سرچ شده

کالاهای تجربی کالاهایی هستند که باید تجربه شوند تا واقعی ارزیابی شوند. نمونه هایی از کالاهای تجربی شامل لباس ، غذا و بازی های ویدیویی است.

از طرف دیگر کالاهای جستجو شده فقط با اطلاعات منتشر شده قابل ارزیابی هستند و لزوماً برای ارزیابی نیاز به تجربه ندارند. نمونه هایی از کالاهای جستجوشده شامل لپ تاپ ، تلفن همراه و خدمات کارت اعتباری است.

تمایز بین کالاهای جستجوشده و کالاهای تجربی بر اساس توانایی مصرف کنندگان در ارزیابی ویژگی های محصول قبل از تصمیم برای خرید است. فرآیند تأثیر اجتماعی کالاهای تجربی برای انتقال و اشتراک اطلاعات بین دوستان بیشتر از کالاهای جستجو شده است زیرا کیفیت کالاهای جستجو شده را می توان قبل از خرید ارزیابی کرد ، در حالی که کیفیت کالاهای تجربه را فقط می توان با تجربه یا در معرض تجربه دیگران ارزیابی کرد .

کالاهای وضعیتی در مقابل کالاهای معمولی

مصرف کنندگان تمایل دارند کالاها و خدمات را برای به دست آوردن و نشان دادن منزلت یا اعتبار اجتماعی خریداری کنند. یک مصرف کننده ممکن است بخاطر وضعیتی که به آنها اعطا می شود ، به دنبال خرید یا مصرف کالاها و خدماتی باشد که نمادهای وضعیت را نشان می دهند یا به عنوان آنها خدمت می کنند ، صرف نظر از درآمد عینی مصرف کننده یا سطح طبقه اجتماعی. نمونه هایی از کالاهای وضعیتی شامل لباس های تداعی کننده وضعیت ، اتومبیل ، شراب ، رستوران ها و هتل ها هستند. نمونه هایی از کالاهای غیر وضعیتی شامل خمیر دندان ، نوشیدنی ها و خدمات وب سایت هستند.

مصرف کنندگان انگیزه دارند تا خود را با افراد گروه وضعیت خود یا افرادی که دارای موقعیت برتر هستند ، شناسایی کنند تا جایگاه اجتماعی خود را حفظ کنند یا بهبود بخشند. نمادهای وضعیت فرایند شناسایی را تسهیل می کنند ، در این صورت مصرف کنندگان با مصرف کالاهای دارای وضعیت یکسان ، خود را با دیگران از یک موقعیت اجتماعی مطلوب می شناسند.

مصرف کالاهایی که افراد با وضعیت بالاتر مصرف می کنند نیز می تواند زمینه های مشترکی برای برقراری ارتباط و در نتیجه روابط مستحکم ایجاد کند. به همین دلایل ، تأییدیه دوستان ، به صورت نشانه های اجتماعی ، احتمالاً تأثیر بیشتری بر روی تبلیغ تبلیغات کالاهای وضعیتی نسبت به کالاهای معمولی دارد.

یافته های کلیدی

غذا ، لباس و اتومبیل ثابت شد که سه دسته با بهترین عملکرد هستند. نمایش لایک کردن یک دوست در تبلیغ برای غذا 1.64 برابر بیشتر از انجام این کار برای بازی های موبایل ، 1.57 برابر بیشتر از انجام این کار برای وسایل برقی و 1.55 بار کلیک بیشتر از انجام این کار برای خدمات مالی است.

این مطالعه همچنین نشان داد که به نظر می رسد مصرف کنندگان از طریق در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی بیشتر تحت تأثیر همسالان قرار می گیرند تا تمایل به تأیید تجربه یک محصول.

سرانجام ، نشان دادن دوستان با موقعیت اجتماعی بیشتر در تبلیغات منجر به تأثیر اجتماعی بزرگتر و به طور چشمگیری افزایش تأثیر تبلیغات اجتماعی می شود. دوستان 4.14٪ بیشترین تأثیر را برای کالاهای دارای وضعیت ، 2.75٪ بیشترین تأثیر را برای کالاهای معمولی ، 3.72٪ بیشترین تأثیر را برای کالاهای تجربی و 2.06٪ بیشتر را برای کالاهای جستجوشده در زمینه تبلیغات را دارند. این نتایج ثابت می کند که وقتی همکار نمایش داده شده در آگهی بیشتر از بیننده آگهی با محصول درگیر باشد ، تأثیر تأثیرگذار اجتماعی در جامعه بیشتر می شود و تبلیغات اجتماعی موثرتر هستند.

نکات نوروئی:

  • نمایش لایک کردن یک دوست مانند یک آگهی می تواند تا 270 درصد در نرخ کلیک برای تبلیغات اجتماعی افزایش یابد.
  • کالاهای وضعیتی و تجربی دارای اثربخشی تبلیغات اجتماعی قوی هستند.
  • غذا ، لباس و اتومبیل ثابت شد که سه دسته با بهترین عملکرد هستند.
  • نمایش دوستان با وضعیت اجتماعی بیشتر در تبلیغات می تواند تأثیر تبلیغات اجتماعی را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.