چگونه نوشابه 7UP توانست با تغییر طراحی مورب لوگو موفق شود؟

اصل نورومارکتینگ:
شکل مورب طرح های شما می تواند بر نظرات مشتریان تأثیر بگذارد.

کاربر د:
طراحی های خود را به صورت مورب تنظیم کنید تا انفعال فعال بودن را منعکس کند.

Snapple چه مشترکاتی با Perrier یا 7up دارد؟ بدیهی است که همه این شرکت ها نوشیدنی های غیر الکلی می فروشند ، اما اشتراکاتی نیز بین این برندها نیز وجود دارد. هر سه این شرکتها اخیراً آرم خود را تغییر داده اند. هیچ چیز خاصی تا کنون وجود ندارد. شرکت ها باید هر چند وقت یک بار هویت بصری خود را به روز کنند تا با زمان پیش بروند.

با این حال ، آنچه در مورد این تغییرات لوگو کاملاً منحصر به فرد است این است که هر سه شرکت جهت مورب لوگو را تغییر داده اند ، که این اغلب اتفاق نمی افتد. در روند به روزرسانی هویت بصری برندها ، اغلب تغییراتی در قلم ها ، رنگ ها و عناصر تشکیل دهنده لوگو ایجاد می شود. جهت مورب آرم خیلی کمتر تغییر می کند. در این لیست از تغییرات اخیر آرم ، فقط دو شرکت از 50 شرکت جهت مورب آرم را تغییر داده اند.

Google/Sevenup ads

جهت مورب فعالیت را منتقل می کند

این ممکن است یک تصمیم خودسرانه به نظر برسد ، اما تحقیقات اخیر Schlosser ، Rikhi & Dagogo-Jack (2016) نشان داده است که این موارد چیزهای بیش از حد انتظار است. در یک سری آزمایشات ، آنها واکنشهای شرکت کنندگان را نسبت به عناصر طراحی مورب ، مانند آرم ، متن و تصاویر برند بررسی کردند. آنها این کار را با قرار دادن شرکت کنندگان در یک گروه فعال ، منفعل یا کنترل انجام دادند و آنها را بر این اساس اولویت بندی کردند. آنها سپس شرکت کنندگان را در معرض چندین برند ساختگی قرار دادند ، با جهت گیری مورب متفاوت در طراحی محصولات یا هویت برندشان. پس از این مواجهه ، محققان از شرکت کنندگان سوالاتی درباره نظراتشان در مورد برند یا محصول پرسیدند.

چرا باید برندهای لوکس فروشگاه های حراجی داشته باشند؟آیا این امر به افزایش فروششان کمک میکند؟ در این مقاله بخوانید

آنچه آنها دریافتند این بود که وقتی مفهوم ترجیحی نشان دهنده فعال بودن را میداد ، طرح هایی با موربهای رو به بالا توسط شرکت کنندگان رتبه بندی می شدند. هنگامی که مفهوم از انفعال برخوردار بود ، موربهای رو به پایین امتیاز بهتری کسب می کردند. یافته جالب دیگر این بود که این اثر برای متن از تصاویر قوی تر است.

طرح های مورب
Google/Nutri Water

یکی از برندهای ساختگی مورد استفاده محققان ، با عناصر طراحی مورب رو به پایین.

Google/Nutri Water

همان برند خیالی ، اما اکنون با عناصر طراحی مورب رو به بالا.

اصل کار در پشت این یافته مربوط به ارتباطاتی است که ما به خطوط مورب متصل می شویم. به عنوان مثال ، استفاده از نمودارهای خط صعودی برای توصیف پیشرفت یا افزایش چهره ها در طراحی گرافیک امری عادی است. همین امر در مورد استفاده از نمودارهای خط نزولی برای نشان دادن ارقام نزولی صادق است. در این موارد ، از مورب ها به عنوان استعاره بصری برای تغییر استفاده می شود.

این ارتباطات سپس با درجات مختلف فعالیت مرتبط هستند. در مورد فعالیت بدنی ، اکثر افراد می گویند که حرکت از یک نقطه پایین به یک نقطه بالاتر تلاش بیشتری نسبت به عکس دیگر دارد. بنابراین ، مورب های رو به بالا که از پایین به سمت راست بالا می روند با فعالیت بیشتری نسبت به مورب های رو به پایین مرتبط هستند.

مفهوم عملی

بهترین نتیجه برای این یافته بستگی به شرایط شرکت یا محصول شما دارد. همانطور که قبلاً توضیح داده شد ، موربهای رو به بالا تمایل به فعالیت دارند ، در حالی که موربهای رو به پایین با انفعال مرتبط هستند. بنابراین همه چیز به این مسئله بستگی دارد که آیا می خواهید انجمن های فعالیت یا انفعال را ایجاد کنید.

اگر صاحب شرکتی هستید که فعالیت دارد ، ممکن است بخواهید از موربهای رو به بالا استفاده کنید. نمونه های بارز این شرکت ها می تواند مربوط به ورزش باشد ، مانند سالن های ورزشی و مارک های لباس ورزشی. شما همچنین می توانید از موربهای رو به بالا برای محصولاتی استفاده کنید که هدف آنها فعال کردن افراد است ، مانند نوشیدنی های انرژی زا یا قهوه.

از طرف دیگر ، اگر شرکت شما تمام کار خود را در مورد آرامش و ریلکسینگ دارد ، ممکن است بخواهید از مورب های رو به پایین استفاده کنید. نمونه این شرکت ها می توانند نمایندگی های تعطیلات ، بارهای استراحتگاه یا استراحتگاه های سلامتی باشند. از موربهای رو به پایین می توان برای محصولاتی که به منظور کمک به آرامش مردم به کار می روند مانند چای ، تلویزیون یا مبلمان راحت نیز استفاده کرد.

البته ، نتایج بیشتر در مورد این یافته ها فقط در ساخت هویت های تجاری موثر است. از این یافته ها می توان برای هر نوع ارتباط بصری مانند پوستر ، بیلبورد ، بسته بندی ، عکس استفاده کرد و حتی می توانید از آنها در فیلم ها یا انیمیشن ها استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است از موربهای رو به پایین در تبلیغات استفاده کنید تا این پیام را تقویت کند که استفاده از محصول شما آسان است و به هیچ تلاشی احتیاج ندارد. به طور خلاصه: اگر می خواهید افراد را فعال کنید ، از موربهای رو به بالا استفاده کنید. اگر می خواهید مردم آرام و راحت شوند ، به جای آن از مورب های رو به پایین استفاده کنید.

محدودیت های فرهنگی

محدودیت این یافته این واقعیت است که محققان فقط از شرکت کنندگان آمریکای شمالی به عنوان آزمودنی استفاده کردند. این امر دو پیامد عملی را به چالش می کشد. اولین مورد این است که در جوامع غربی مانند آمریکای شمالی ، متن از چپ به راست خوانده می شود. در جوامع دیگر ، به عنوان مثال چین ، متن به روش دیگری خوانده می شود. بنابراین ، متنی که از پایین چپ به بالا راست مورب اجرا می شود ، در جوامع غربی به عنوان یک مورب رو به بالا دیده می شود ، اما در چین به عنوان یک متن رو به پایین است.

چالش دیگر این است که این یافته ها مربوط به انجمن هایی است که می تواند بین فرهنگ ها متفاوت باشد. موربهای رو به بالا با پیشرفت در جوامع غربی همراه هستند ، اما این لزوماً در جوامع دیگر لازم نیست. مهم است که هنگام استفاده از این یافته ها برای طراحی های گرافیکی خود ، این جنبه های فرهنگی را در ذهن داشته باشید.

نکات نوروئی

  • هنگامی که برند یا محصول شما کاملاً مربوط به فعالیت است مانند سالن های ورزشی ، نوشیدنی های انرژی زا و لباس های ورزشی از موربهای رو به بالا استفاده کنید.
  • هنگامی که برند یا محصول شما در مورد آرامش و ریلکسینگ است ، از موربهای رو به پایین استفاده کنید ، مانند عوامل تعطیلات ، مبلمان راحت یا چای.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.