سرگرمی های جالب برای کاهش استرس

با توجه به سبک زندگی های استرس زای امروزه، ضروری است که زمانی را برای تفریح و سرگرمی، به عنوان مراقبت های فردی صرف کنید. در حالی که سرگرمی های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد، در این قسمت لیستی از سرگرمی های جالب برای کاهش استرس ارائه شده است. در مورد مزایای هر یک اطلاعات کافی کسب کنید، و منابعی را برای شروع یک سرگرمی عالی و جدید برای کاهش استرس، پیدا کنید.

باغبانی

باغبانی به دلایل مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و استشمام هوای تازه، ایجاد محیطی زیباتر در اطراف خانه و بسیاری از موارد دیگر، می تواند یک فعالیت و سرگرمی جالب برای کاهش استرس و افزایش احساس آرامش در افراد باشد.

عکاسی کردن

ممکن است هدف شما از عکاسی این باشد که از دوستان و خانواده خود عکس های بهتری بگیرید، یا مثلا بخواهید در دنیای خلق هنر واقعی کنکاش کنید. به هر حال، عکاسی می تواند سرگرمی بسیار خوبی برای کاهش استرس در فرد باشد. همانطور که تمرین می کنید تا جهان را از نگاه یک عکاس ببینید، ممکن است هر چیزی را به شکلی متفاوت ببینید. نتیجه نهایی چیست؟ نه تنها سرگرمی و فعالیتی برای خود دارید، بلکه در زندگی روزمره خود، دنیا را به عنوان مکانی زیباتر می بینید.

گردآوری کلکسیونی از عکس ها در یک آلبوم

فارغ از اینکه فقط تعداد کم، یا یک جعبه پر از انواع عکس ها داشته باشید، گردآوری یک کلکسیون از عکس ها می تواند سرگرمی بسیار خوبی باشد. این سرگرمی هنروری را با ژورنال نویسی ترکیب می کند، تا وسیله ای بی نظیر برای نمایش خاطرات شما و انتقال آنها به نسل های آینده ایجاد کند. این کار علاوه بر اینکه یک سرگرمی محسوب می شود، بسیاری از فرصت های اجتماعی (در قالب کلاس ها، اجتماعات و تالارهای گفتگو) را ایجاد می کند، و همچنین با ایجاد فاصله از آنچه که منجر به ایجاد تنش در شما می شود، باعث می شود تا چیزی زیبا ایجاد کنید، که دیگران نیز از آن لذت می برند.

برای خود یک آکواریوم تهیه کنید

آکواریوم
Pexels/ Aquarium

تماشای ماهی های آکواریومی مزایای بسیاری برای سلامتی افراد، از جمله کاهش فشار خون و کاهش استرس را به اثبات رسانده است. تعبیه یک آکواریوم پر از ماهی های زیبا را می توان یک سرگرمی مفید قلمداد کرد. زیرا نگهداری از این آکواریوم نیاز به توجه منظم (اما نه خیلی شدید) دارد، و این امکان را برای شما فراهم می کنند تا چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید: کلکسیون اختصاصی شما شامل ترکیبی از ماهی ها، سنگ ها و پوشش های گیاهی.

پازل ها

درگیر کردن ذهن خود با یک پازل و معما می تواند تمرکز شما را از آنچه که باعث ایجاد استرس در شما شده است، دور کند و همزمان قدرت مغز شما را افزایش دهد. نتیجه نهایی این است که ذهنتان برای مدتی استراحت می کند، برخی از جریان ها را تجربه می کنید، و با یک ذهن بازتر و قوی تر به مشکلات خود باز می گردید، و این کار به شما کمک می کند تا بتوانید با عوامل استرس زای زندگی خود بهتر روبرو شوید.

طراحی، نقاشی و رنگ آمیزی

می توانید به جنبه های هنری خود بپردازید، و از نقاشی کردن به عنوان روشی برای پردازش احساسات خود، تغییر دادن توجه و تمرکز خود در صورت لزوم، و دستیابی به مزایای دیگر مدیریت استرس استفاده کنید. نتیجه نهایی چیزی زیبا و شخصی خواهد بود، که می توانید از آن لذت ببرید، یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

نقاشی کردن نیز مانند طراحی مزایای مشابهی برای مدیریت استرس، اما از طریق یک رسانه متفاوت دارد.

رنگ آمیزی هم یکی دیگر از سرگرمی ها برای کاهش استرس است که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

فعالیت های فیزیکی و ورزش کردن

فعالیت فیزیکی نه تنها می تواند سلامت جسمی افراد را بهبود بخشد، همچنین می تواند استرس آن ها را نیز کاهش دهد، و بهزیستی روانی افراد را بهبود بخشد. بنابراین، به دنبال یک فعالیت بدنی یا ورزش هایی باشید که از آن لذت می برید. سپس آن را به صورت منظم انجام دهید. این کار ممکن است چیزی ساده مانند پیاده روی روزانه باشد. ایده های دیگری از جمله پیوستن به یک تیم ورزشی، ثبت نام در کلاس های ورزشی یا استفاده از تمرینات ورزشی آنلاین در طول هفته وجود دارد.

بافندگی

بافندگی علاوه بر اینکه به شما در تهیه هدایای زیبا برای خود و دیگران کمک می کند، به عنوان یک سرگرمی نیز فرصتی برای کاهش استرس می باشد. انجام حرکات تکراری می تواند شما را با تجربه یک نوع “جریان” آشنا کند، یا حداقل یک منبع انرژی عصبی برای شما باشد.

نواختن موسیقی

موسیقی فواید زیادی برای سلامتی و کاهش استرس دارد. اگرچه گوش دادن به موسیقی احتمالاً یک سرگرمی محسوب می شود، ایجاد موسیقی خود می تواند یک سرگرمی برای کاهش استرس باشد. زیرا می تواند توجه شما را به طور کامل به خود جلب کند، و همچنین به وسیله ای برای بیان خلاق نیز تبدیل شود.

نویسندگی

بسیاری از افراد به این نتیجه رسیده اند که نویسندگی و ژورنال نویسی یک سرگرمی عالی برای کاهش استرس است، و تأثیر تمرین آن بر مدیریت استرس و دیگر مزایای سلامتی اثبات شده است. نویسندگی، چه در یک ژورنال شخصی، چه به عنوان یک نویسنده آماتور و چه حتی به عنوان یک نویسنده حرفه ای، نوعی سرگرمی است که می تواند ذهن شما را پاک کند، آرامش بخش باشد، و موارد بسیار خوبی را برای اشتراک گذاری با دیگران فراهم کند.

بیشتر بخوانید: نحوه حفظ تعادل میان کار و زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.