تاثیر سبک های رفتاری در کوچینگ،رهبری و فروش

چه شما مربی باشید و چه یک فروشنده ، اگر رویکرد ارتباطی شما بیش از حد به سبک رفتاری انسانی غالبتان متمایل شده باشد ، شما در معرض ریسک کم شدن و یا نادیده گرفتن ارتباط خود با شخص دیگر و آنچه بیشتر به آنها اهمیت می دهد هستید.

همه تغییر و آشفتگی های چند ماه گذشته ، رهبران و فروشندگان را محکوم کرده است. یک تغییر به ویژه ، محوری در کار مجازی ، باعث شده است تا مشتریان و کارمندان درگیر شوند ، چالش برانگیزتر شود.

در حالی که شاید شما قبلاً با شیوه های رفتاری و نحوه استفاده آنها در موقعیت های فروش و مربیگری آشنا باشید ، تغییر کار از راه دور – به ذکر استرس زیادی که در آن وجود دارد – بعد جدیدی به نحوه تعامل ما افزوده است. با درک و سازگاری با سبک های رفتاری انسان از دیگران ، می توانید اعتماد و گزارش را حتی از دور ایجاد کنید. و این در شرایط امروز ضروری است ، هم برای رسیدن به اهداف درآمدی و هم برای نگه داشتن کارمندان.

نکته مهم بین راضی و وفادار ، چه شما در مورد مشتریان یا کارمندان صحبت کنید ، همه چیز در مورد ارزش است. مشتریان و کارمندان وفادار فقط از ما ارزش نمی گیرند ، آنها احساس ارزشمند بودن را که از ما گرفته اند حس میکنند. و روشی که مطمئن می شویم آنها احساس ارزشمندی می کنند درک سبک رفتار آنها و احترام به سبک ارتباطی ترجیحی آنها است. به همین دلیل است که ارتباط موثر و کارآمد یکی از آخرین مزیت های رقابتی ما است.

سبک های رفتاری: نقاط قوت و مشکلات

سبکهای رفتاری و تاثیر آنها در فرایند رهبری و کوچینگ
Google/Behavior styles

اولین قدم در موضوع سبک های رفتاری شناخت سبک خود شماست. در حالی که اکثر مردم یک یا دو سبک غالب دارند ، همه در ترکیبی بین سبک ها قرار دارند. چه شما کوچ باشید و چه یک فروشنده ، اگر رویکرد ارتباطی شما بیش از اندازه به سمت سبک رفتارهای انسانی غالبتان متمایل شده باشد ، شما در معرض ریسک کم شدن و یا نادیده گرفتن ارتباط خود با شخص دیگر و آنچه که بیشتر به آنها اهمیت می دهد هستید.

با ادامه تغییر و ایجاد اختلال در محل کار ، از همه مهمتر این است که پیام های خود را به صورت واضح و همدلی به دست آورید. شناسایی و ارتباط با سبک رفتار شخص دیگر باید همیشه بخشی از برنامه ریزی قبل از تماس و بحث کوچینگ شما باشد.

همانطور که در زیر بیان شد ، در سبک های رفتاری هر سبک دارای نقاط قوت و چالش هایی است و این بر برنامه ریزی شما تأثیر می گذارد. در نظر بگیرید که کدام یک از این گرایش ها ممکن است برای شما به عنوان کوچ یا فروشنده اعمال شود و سپس گرایش ها را با توجه به مخاطبان خود در ذهن مرور کنید تا تعیین کنید که چگونه به بهترین وجه نیازهای ارتباطی خود را ارائه دهید.

وقتی مشتری عصبانیست چه اقدامی باید انجام داد؟این مقاله میتواند جالب باشد

Talkers یا گویندگان در برقراری ارتباط عالی هستند.آنها خلاق،الهام بخش و روشنایی بخش محیط کار هستند.

اما در حال حاضر ، آنها ممکن است احساس گیر افتادن در فاصله های اجتماعی و یا ماندن در خانه را داشته باشند. آنها همچنین ممکن است با عدم ساختار ، برنامه ریزی و تمرکز دست و پنجه نرم کنند.

  • کوچ کردن Talker ها:
    ارزیابی کنید که آیا این چالش ها بر بهره وری آنها تأثیر دارد یا خیر. اگر چنین است ، به آنها کمک کنید تا نقاط قوت خود را به کار بگیرند تا راه حلهای خلاقانه را برای باانگیزه ماندن و توجه به جزئیات نشان دهند.
  • فروش به Talker ها:
    بر ایجاد رابطه متمرکز شوید ، سپس نشان دهید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا جزئیات را برای پیاده سازی راه حل های خود ساده یا پیمایش کنید.

Doers یا کنندگان بیشتر روی نتایج نهایی تمرکز دارند ، و همانطور که از نامشان پیداست ، آنچه را که برای تحقق کاری لازم است ، انجام می دهند. از آنجا که آنها قاطع و نترس هستند ، می توانید روی Doers یا کنندگان وقتی تحقق فعالیتی لازم است حساب کنید.

Doers هر چیزی را همانطور که میبینند بیان میکنند و شجاعت دارند حقیقت را از دیدگاه خود بگویند. اما همیشه از این نعمت استقبال نمی شود. یکی دیگر از مشکلات احتمالی Doers بی صبری است. ما صد در صد از زمان ارتباط برقرار می کنیم ، چه صحبت کنیم و چه گوش کنیم ، و بی تاب بودن برای کسی که با او صحبت می کنیم کاملاً آشکار است.

  • کوچ کردن Doer ها:
    شفاف سازی کنید که هدف شما از تجهیز آنها برای دستیابی به اهداف و موفقیت بیشتر است. از آنها سؤال کنید تا به آنها در شناسایی و برطرف کردن موانع موجود در راه کمک کنید.
  • فروش به Doer ها:
    Doers خیلی تمایل به گپهای کوتاه ندارند ، بنابراین به طور خلاصه و کوتاه به یک مکالمه متمرکز بر نتایج بپیوندید تا نشان دهد که از زمان و اهداف آنها قدردانی می کنید. توجه داشته باشید که ، با Doers ، گزارش در اغلب موارد در انتهای تماس اتفاق می افتد ، نه در آغاز.

Controllers یا کنترل کننده ها دوست دارند قبل از صحبت کردن برنامه ریزی کنند و قبل از صحبت کردن فکر کنند. دقت و توجه به جزئیات به آنها کمک می کند تا منطق و تعادل را در روند تصمیم گیری به وجود آورند.

کنترل کننده ها ترجیح می دهند به تنهایی کار کنند و به احتمال زیاد اطلاعات شخصی را به اشتراک نمی گذارند.

آنها همچنین از غیرقابل پیش بینی بودن و خودجوش بودن بیزارند – که می تواند محیط امروز را برای آنها بسیار چالش برانگیز کند.

  • کوچ کردن Controller ها:
    برای یک مکالمه با یک هدف مشخص آماده شوید و گزارش ها یا داده های مربوطه را مرور کرده و در اختیار داشته باشید. بفهمید که آنها ترجیح می دهند برای برنامه ریزی برای تغییر زمان داشته باشند.
  • فروش به Controller ها:
    تمرکز خود را بر مزایا و در نتیجه بازده حاصل از سرمایه گذاری (زمان ، پول ، انرژی و غیره) از منظر آنها قرار دهید. سوالات آنها را به عنوان چالش مشاهده نکنید. آنها بازتاب تمایل طبیعی به تجزیه و تحلیل چگونگی دستیابی به راه حل برای اهداف خود هستند. و از سکوت نترسید. این فقط بدان معنی است که آنها اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کنند.

Supporters یا حمایت کننده ها برای مردم ارزش قائل هستند. آنها به سرعت خدمت می کنند و متمرکز بر دیگران هستند. آنها طبیعی ترین شنوندگان هستند زیرا آنها واقعاً به آنچه مردم می گویند علاقه مند هستند.

از آنجا که حمایت کننده ها می خواهند همه برنده شوند ، رقابت می تواند برای آنها دشوار باشد. آنها تمایل طبیعی دارند که برای مردم ارزش قائل شوند ، بنابراین کار با آنها که مشارکت در این دیدگاه را ندارند دشوار است. و آنها نمی خواهند احساس مردم را آزار دهند ، و این می تواند بیان مخالفت را دشوار کند. برای جلوگیری از خطر ، حمایت کننده ها قبل از حرکت به جلو ، از همه زوایا به مواردی نگاه می کنند. فشار نگران کننده است ، بنابراین می توانند در نتیجه فلج تحلیل قرار بگیرند.

  • کوچ کردن Supporter ها:
    دستور کار جلسه کوچینگ و موضوع را از قبل در اختیار کارمندان قرار دهید. همچنین می توانید با کمک به آنها برای بیان دیدگاهشان در مورد چگونگی امکان رشد برای شخص دیگری و اینکه چطور میتواند به هدف وسیعتر خود دست یابد فرایند درگیر کردنشان در بحث را ساده تر کنید . دریابید که تغییر دوره به سرعت برای آنها آسان نخواهد بود ، بنابراین ممکن است آنها با تغییرات ناگهانی ماههای گذشته دست و پنجه نرم کنند.
  • فروش به Supporter ها:
    از حمایت کننده ها انتظار داشته باشید که برای دستیابی به اجماع در مراحل بعدی ، به مشورت با دیگران نیاز داشته باشند. به سؤالات وقت بگذارید و تشخیص دهید که می خواهند روند اجرای توصیه شما را درک کنند و اگر برنامه پیشنهادی پاسخگوی نیازها یا انتظارات آنها نباشد ، ممکن است به نوعی تضمین یا “استراتژی خروج” نیاز داشته باشید.

رهبری،کوچینگ و فروش با سبک های رفتاری

استرس در حال حاضر بخشی از معادله است و استرس تمایل دارد حتی بیشتر تمایلات سبک غالب ما را از بین ببرد. خودآگاهی برای تشخیص اینکه چه موقع ممکن است آنقدر از تعادل خارج شوید که برای ارتباط و روابط موثر مضر باشد ، ضروری است.

ما امیدواریم که افراد به عنوان سرپرست و مربیان تحت فشار قرار بگیرند ، امیدواریم که مردم براساس اهداف و انگیزه های ما و نه الزاماً رفتارهایمان در حال حاضر قضاوت کنند. از چگونگی تأثیر استرس بر رفتار انسانی مشتریان و کارکنان خود آگاه باشید. همین نعمت را به مشتریان و کارمندان خود بسپارید و به احتمال زیاد احساس ارزشمندی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.