تئوری قیف فروش و کاربرد آن در بازاریابی

برای بیش از 100 سال ، اصطلاح “قیف فروش” برای توصیف روند سنتی ایجاد فروش استفاده شده است. در ابتدای امر شما مشتریان بالقوه وسیعی را به سمت خود جلب می کنید و با ادامه روند کار ، شما با ایجاد یک سری استانداردهای محدود کننده تعداد این مشتری ها را کمتر میکنید.

دلیل ایستادن مدل قیف فروش در آزمون زمان ، توانایی استفاده از آن برای هر فروشنده ، مدل تجاری یا پایه محصول است. بدون یک قیف فروش ، روند فروش می تواند بدون دلیل پیچیده شود و منجر به سردرگمی مشتریان و از دست دادن فروش شود. با یک قیف فروش ، شما یک نقشه راه برای موفقیت دارید.

قیف فروش چگونه کار میکند؟

ایده اصلی بسیار ساده است ، شما احتمالاً قبلاً وظایف اساسی را بدون آگاهی از آن انجام داده اید. در هسته اصلی خود ، قیف فروش بر اساس چهار مرحله پیش رونده است:

عدد 1آگاهی

این لحظه ای است که مشتری بالقوه از محصول یا خدمات شما مطلع می شود. این جایی است که بازاریابی شما شروع می شود یعنی پیام خود را به آنجا منتقل می کنید.

عدد 2علاقه

در این مرحله به محض اینكه مشتری علاقه فعال خود را نسبت به محصول شما كه قبلاً در مرحله 1 از آن آگاه شده است ، ابراز می كند شروع میشود. یك نمونه از این موقعیت ، زمانی است که مشتری در حال قدم زدن در فروشگاه خرده فروشی شما بوده است.

عدد 3اشتیاق

اکنون مشتری از محصول یا خدمات شما آگاه است و به آن علاقه نشان داده است ، شما باید به آنها کمک کنید تا بفهمند چرا آنها واقعاً آن را می خواهند. با رعایت مثالی از مرحله 2 ، این جایی است که شما یا فروشنده برترتان از تمام ویژگی های منحصر به فرد و مزایای محصول استفاده می کنید.

عدد 4اقدام

در نهایت شما باید کاری کنید که مشتری اقدام به خرید محصول یا کالایتان بکند و فروش در این لحظه نهایی شود.هرچند که یکی از سخت ترین مراحل نیز به شمار میرود.

البته ، این یک نسخه کاملا ساده از یک قیف فروش است ، زیرا چندین مرحله دیگر نیز وجود دارد که بسته به اینکه محصول یا خدمات پیچیده ای دارید ، متفاوت است. اغلب اوقات ، مرحله دیگری به نام ارزیابی وجود دارد که مشتری کالای شما را دوست دارد اما می خواهد قبل از خرید از شما رقبا را نیز بررسی کند.

استخدام مربی فروش مناسب برای کمک به شما در ایجاد یک قیف فروش هدفمند برای تجارتتان می تواند بسیار سودمند باشد زیرا این مزیت را خواهد داشت که محصول یا خدمات شما را به عنوان یک مصرف کننده ببیند.

قیف فروش در عمل

در اینجا چند عنصر آورده شده است که باعث ایجاد قیف فروش می شود و به عنوان راهنمای مصرف کننده در سفر خریدشان برای تصمیم گیری عمل میکند.

نکاتی که باید قبل از شروع یک تماس با مشتری بدانید را در این مقاله بخوانید

  • صفحه فروش قسمت اساسی هر قیف فروش است. سوفی ترنبول ، مدیر فروش در Writinity و LastMinuteWriting ، گفت: «صفحه فروش پیوند دهنده بین آگاهی ، علاقه و اشتیاق است که همه در یک صفحه قرار گرفته است. این بازاریابی و عملکرد آن است و ضروری است. ” این باید یکی از اولین صفحاتی باشد که مشتری بالقوه در وب سایت شما بازدید می کند. صفحه فروش باید به سرعت و به راحتی به فرم سفارش هدایت شود و یک جستجوی آسان از Desire to Action را به مشتری ارائه دهد. سرانجام ، یک صفحه تأیید مهم است که مشتری را با احساس گرم و توجه و مراقبت از خود ترک کنید.
  • اما ارزیابی چیست؟ این مرحله ای است که بین علاقه و اشتیاق یا تمایل وجود دارد و در آن می توانید مشتری خود را از دست بدهید. خوشبختانه عناصری وجود دارد که می توانید در قیف فروش خود بگنجانید و از پریدن آنها از کشتی خود جلوگیری کند. فلیکس لایت فوت ، نویسنده بازرگانی در Draft Beyond و Researchpapersuk ، پیشنهاد می کند: «یادآوری ها بهترین روش برای نگه داشتن مشتریان در مسیر فروش هستند. این موارد می توانند در لحظه کنار گذاشتن سبد خرید – یک فرصت عالی برای ارائه تخفیف و مشوق های فروش – یا بعداً ممکن است در شرایطی که خرج راحت تری دارند به ایمیل مشتری ارسال شوند. “

نتیجه

: این فقط یک معرفی کوتاه از قیف فروش است و اینکه چگونه یک مربی فروش معتبر می تواند به شما کمک کند روند موفقیت آمیز خود را ایجاد و حفظ کنید موضوع دیگری است که در حوصله این مقاله نیست. نکته اصلی این است که روند فروش شما باید به راحتی مرحله به مرحله جریان یابد تا هر مشتری که به محصول یا خدمات شما علاقه مند شود با موانع “فروش” روبرو نشود.

سعی کنید “یک مشتری مخفی” باشید یا یک دوست یا یک همکار خود را وادار کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. خود را به جای مشتری قرار دهید و ببینید که فروشگاه ، وب سایت یا کارکنان فروش شما به راحتی می توانند از طریق قیف فروش حرکت کنند. اگر فرآیند خرید را بیش از حد پیچیده یا ناامید کننده می دانید ، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که با یک مربی فروش متخصص تماس بگیرید تا به شما کمک کند روند کار خود را ساده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.