اثربخشی تبلیغات در ساعات اوج ترافیک!

اصل نورومارکتینگ:
تبلیغات موبایل در صورت هدف قرار دادن مخاطب درمحیطهای شلوغ ، احتمال تصمیم به خرید مشتریان را افزایش میدهد ، زیرا ازدحام جمعیت باعث می شود مخاطبین به سمت تلفن های همراه خود برگردند و توجه بیشتری به تبلیغات داشته باشد.

کاربرد:
زمان ها و مکان های مربوط به ازدحام جمعیت را در نظر بگیرید ، به عنوان مثال متروها در ساعات عجله ، از این اطلاعات برای ارسال تبلیغات هدفمند تلفن همراه استفاده کرده و در نتیجه آنها را موثرتر کنید.

به شخصه ، من فکر می کنم جالب ترین چیز در مورد بازاریابی عصبی این است که در این زمینه یافته های علمی دوباره و دوباره تعجب آور و خلاف واقع هستند. مطالعه اخیر Andrews ، Lou ، Fang و (Ghose(2015 نمونه دیگری از این پدیده است. اما بیایید ابتدا یک قدم به عقب برگردیم.

تعدادی از مطالعات نشان می دهد که زمینه تبلیغ می تواند بر درک مخاطبان از یک تبلیغ و بنابراین اثربخشی آن تأثیر بگذارد. این جای تعجب ندارد. به عنوان مثال ، مصرف کنندگان بیشتر احتمال دارد روی تبلیغاتی کلیک کنند که از نظر مسافتی به خودشان نزدیکتر باشد. علاوه بر این ، با نزدیک شدن مصرف کننده به یک فروشگاه ، نرخ بازخرید کوپن موبایل نیز افزایش می یابد(البته این مورد را ما در ایران نداریم). مفهوم هدفگذاری بیش از حد متناسب ، تبلیغات را به سطح بعدی منتقل می کند. هدفگذاری بیش از حد متنی به تبلیغ کنندگان و بازاریابان اجازه می دهد تا با زمینه های محیطی درگیر شوند تا به طور پویا بر رفتار مصرف کننده تأثیر بگذارد. شلوغی بدنی نمونه دیگری از یک متن بیش از حد است که می تواند در پاسخ مصرف کننده به تبلیغات تأثیر بگذارد.

شلوغی و ازدحام
Google/crowding

در مطالعه خود ، اندروز و همکاران. (2015) تأثیر شلوغی بدنی را در اثربخشی تبلیغات موبایل در قطارهای مترو بررسی کرد. آنها فرض كردند كه ارسال آگهي هاي تلفن همراه به افراد در قطارهاي شلوغ باعث افزايش كارايي آگهي مي شود. صادقانه بگویم ، از تجربه خودم انتظار داشتم تأثیر خلاف آن را داشته باشم ، یعنی اینکه در چنین شرایط غم انگیز آگهی تلفن همراه یک مزاحم آزار دهنده دیگر باشد که باعث اضطراب افراد شود. همچنین ، تحقیقات رفتار مصرف کننده نشان می دهد شلوغی باعث کاهش زمان خرید و ایجاد رفتار اجتناب می شود. بنابراین ببینیم ,چه اتفاقی خواهد افتاد.

تحقیق

محققان از داده های میدانی یک شرکت بزرگ مخابراتی برای تعیین میزان شلوغی و ازدحام جمعیت استفاده کردند. آنها بطور تصادفی آگهی های تلفن همراه هدفمند را از طریق پیام کوتاه به مصرف کنندگان در قطارهای پر ازدحام مترو ارسال کردند و نرخ خرید را اندازه گیری کردند. پس از آن ، آنها همچنین از خریداران و غیر خریداران نظرسنجی کردند تا به مکانیسم انگیزه رفتار مصرف کننده برسند. نتایج ، که بر اساس رفتار 14972 کاربران تلفن همراه است ، حیرت انگیز است! اندروز و همکاران (2015) نشان می دهند که مصرف کنندگان در قطارهای شلوغ مترو بیش از دو برابر بیشتر از قطارهایی که چندان شلوغ نیستند احتمال دارد که به تبلیغ پاسخ مثبت دهند و این واقعا حیرت انگیز است.

Google/the research graph

همانطور که مشاهده می کنید در نمودار بالا آنجا که قطار شلوغ تر بود ، نرخ خرید بالاتر بود. با این حال ، تأثیر شلوغی جسمی فقط هنگامی مؤثر است که مردم دیگر نتوانند برای حفظ فضای شخصی خود حرکت کنند. جالب هست! به نظر می رسد که این تأثیر با روزهای مختلف هفته و روزهای روز در ارتباط باشد ، زیرا ساعت کاری عمومی 8 تا 5 کارمند به میزان قابل توجهی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تأثیر می گذارد. با این حال ، محققان با کنترل تمام اوج و ساعات غیر اوج و روزهای تعطیل در روزهای آخر هفته ، تأثیر شلوغی را جدا کردند. چگونه می توان این نتایج را توضیح داد؟

تئوری

برای درک دلیل این تأثیر ، باید نگاهی به تئوری محدودیت رفتاری بیندازیم. این تئوری بیان می کند که مردم برای کاهش محدودیت های رفتاری درک شده از استراتژی های سازگاری در محیط های شلوغ استفاده می کنند. از آنجا که قطار شلوغی مترو به طور قطع می تواند فضای فیزیکی افراد را مورد هجوم قرار دهد و رفتار آنها را محدود کند ، آنها سعی می کنند با اوضاع سازگار شوند و بنابراین به سمت داخل می چرخند تا کمتر به جمعیت اطراف خود و بیشتر روی تلفن های همراه خود توجه کنند. تبلیغات موبایل در محیط شلوغی مترو به عنوان یک فرشته نجات عمل میکند . مصرف کنندگان می توانند از قدرت تصمیم گیری خود برای خرید استفاده کنند و در نتیجه حس کنترل خود را بر محیط خود به دست آورند. داده های نظرسنجی از این نظریه پشتیبانی می کنند.

کاربرد

این مطالعه می تواند تأثیر بسزایی در تبلیغات موبایل داشته باشد. بیایید ریاضیات را انجام دهیم: به طور متوسط ، افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند هر روز یکبار 96 دقیقه سفر می کنند و پیش بینی می شود هزینه جهانی تبلیغات جهانی موبایل تا سال 2018 به 167 میلیارد دلار برسد. از آنجا که تأثیر شلوغی جسمی فقط بعد از آن آغاز می شود که افراد دیگر نتوانند برای حفظ فضای شخصی خود حرکت کنند ، ساعت عجله در وسایل حمل و نقل عمومی در صورت هدف قرار دادن تبلیغات موبایل خود در زمان مناسب به مکان مناسب ، یک فضای بازاریابی بی نظیر را فراهم می کند.

یک مقاله جذاب دیگر:چگونه بخشی از هویت مصرف کنندگان شویم؟

فناوری های جدید تلفن همراه مانند iBeacons دنیای کاملاً جدیدی را برای بازاریابان باز می کند. در هلند سنسورهای مادون قرمز در قطارها برای ارسال هشدارهای تلفن همراه به مسافران سوار در مورد سرنشین قطار برای بهبود بهره وری در رفت و آمد استفاده می شود. فروشندگان مواد غذایی در کره جنوبی با اضافه کردن تصاویر محصول با کدهای QR بر روی دیواره های سکو ، فروشگاه های مجازی را در متروها ایجاد کرده اند. مسافران می توانند ضمن انتظار برای قطار خود ، مواد غذایی را از طریق موبایل خریداری کنند. چند هفته پیش ، زنجیره مواد غذایی هلندی ، جامبو ، آزمایش مشابهی را با این فناوری در ایستگاه اتوبوس آغاز کرد.

تست خرید جامبو
Google/jumbo

و حتی بیشتراز این هم هست! اگر این دانش را با تحقیقات دیگری که در زمینه رفتار مصرف کننده و بازاریابی عصبی انجام شده است ، ترکیب کنید ، ترکیبات امیدوار کننده ای را برای هدف قرار دادن تبلیغات موبایل در محیط های شلوغ مشاهده می کنید ، که نه تنها مبتنی بر متن ، بلکه بر اساس محتوا نیز هستند. این چیزی است که ما در مورد اثرات شلوغی بر مصرف کنندگان می دانیم:

  • ازدحام جمعیت به دلیل تمایل مصرف کنندگان مبنی بر آزادی از طریق انتخاب ، تنوع خرید را افزایش می دهد ، بنابراین چیزی را به آنها بدهید که بتوانند از میانشان انتخاب کنند.
  • ازدحام جمعیت مصرف کنندگان را به سمت ریسک پذیری بیشتر ترغیب می کند و از گزینه های ایمنی محور حمایت می کند ، بنابراین از تبلیغات شلوغی برای تبلیغ محصولاتی مانند محصولات داروسازی و مارک های آشنا استفاده کنید.
  • ازدحام جمعیت مصرف کنندگان را به سمت خرید محصولات متمایز تر سوق می دهد ، زیرا احساس می کنند از نظر یکتایی از طرف گروه بزرگی از مردم احساس تهدید می شوند ، بنابراین گزینه شخصی سازی محصولات خود را در اختیار آنها بگذارید.

نکات نورویی:

اثربخشی تبلیغات تلفن همراه بستگی به درک تجربه زمان واقعی مخاطبانتان ، پویایی محیط و متناسب با نیازهای مشتری دارد. بنابراین تحقیقات خود را انجام داده و از بینش ها و فن آوری های جدید استفاده کنید که به شما امکان می دهد تبلیغات تلفن همراه را دقیق تر هدف گذاری کنید.

شما چه فکری میکنید؟

سوال جالب این است که آیا این اثر برای انواع مختلفی از شلوغی فیزیکی متفاوت است. به عنوان مثال یک استادیوم فوتبال یا یک سالن کنسرت نیز می تواند بسیار شلوغ باشد ، اما افرادی که در اجتماعات عمومی شرکت می کنند احتمالاً از نظر روحی مثبت هستند و به همین دلیل کمتر به سمت خودشان متمایل هستند. یکی دیگر از محدودیت ها می تواند در صورتی باشد که دوستان با دور کردن آنها از توجه بیشتر به خودشان ، افراد را در مواقع شلوغی و ازدحام همراهی کنند. به نظر شما: کدام موقعیتهای دیگر از شلوغی فیزیکی برای استفاده از هدفگذاری بیش از حد برای تقویت اثربخشی تبلیغات در موبایل مرتبط است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.