اتاق خواب ایده آل خود را مطابق فنگ شویی طراحی کنید

فنگ شویی، هنر باستانی چینی در تنظیم فضای زندگی، مبتنی بر بسیاری از اصول مشابه روش های درمانی جایگزین مانند طب سوزنی است. هدف فنگ شویی به حداکثر رساندن جریان چی (انرژی یا نیروی حیات) در محیط برای رسیدن به حداکثر امنیت و بهره وری است. اندیشیدن در مورد نحوه چیدمان و استفاده از اتاق خواب بسیار مهم است. در واقع، اتاق خواب شما جایی است که در آن می خوابید، و مقدار مناسب خواب برای سلامتی و بهزیستی هر فردی بسیار حیاتی است.

اگر با همسر یا شریک زندگی تان در یک خانه زندگی می کنید، توجه داشته باشید که اتاق خواب با فنگ شویی خوب برای تقویت پیوند بین زوجین و جذب عشق موثر می باشد. بنابراین برای خواب بهتر و تقویت روابط خود، این نکات را در مورد به کارگیری فنگ شویی در اتاق خواب تان در نظر بگیرید.

با تختخواب خود شروع کنید

جاگیری ایده آل تختخواب در فنگ شویی اتاق خواب به گونه ای است که در آن درب اتاق را به راحتی می توانید ببینید، در حالی که در مسیر مستقیم درب قرار نداشته باشید. مطابق فنگ شویی اتاق خواب، داشتن دید از درب بدون اینکه خیلی نزدیک به آن باشید، نوعی احساس امنیت به شما می دهد، و در خواب خوب و آرامش شما موثر می باشد.

در فنگ شویی اتاق خواب، پای تخت نباید در مسیر درب قرار داشته باشد. این نوع قرارگیری تخت به عنوان پوزیشن تابوت شناخته می شود، که در آن تخت روی خط راستی از سوی درب تا تخت قرار گرفته است. اگر مجبور به قرار دادن تخت به این شکل هستید، یک پا تختی، نیمکت یا میز در پای تخت قرار دهید، به طوری که مانع دیده شدن در اتاق خواب نشود.

تاج تختخواب باید در مقابل دیوار قرار گیرد، اما نباید زیر پنجره باشد، تا جریان چی به بیرون اتاق حرکت نکند، و منجر به ناآرامی خوابتان نشود.

بهتر است تختخواب را زیر لامپ اتاق یا چراغ های تزئینی، و همچنین پنکه سقفی قرار ندهید. زیرا این کار هم برای سلامتی جسمی و هم روابطتان مناسب نیست.

اگر نمی توانید تختخواب خود را جا به جا کنید، کاربران فنگ شویی استفاده از فلوت بامبو (وسیله ای خاص از ابزار فنگ شویی) را برای منحرف کردن پرتو نور یا فن توصیه می کنند. به علاوه، اگر دو نفر در یک تختخواب می خوابید، باید توجه کنید که در هر دو طرف تختخواب فضای کافی برای هر دو نفر وجود داشته باشد، تا هر دو نفر به راحتی بتوانند از تخت خارج شوند.

وسایل الکترونیکی و ورزشی را از معرض دید بردارید

مطابق فنگ شویی اتاق خواب، تلویزیون، رایانه، وسایل ورزشی و فضای کاری موجود در اتاق خواب باعث ایجاد اختلال در خواب فرد شده، انرژی وی را می گیرند، و نمادی از بیداری هستند. اگر چاره دیگری ندارید، سعی کنید به نوعی این وسایل را پنهان کنید. به عنوان مثال، می توانید تلویزیون را با پارچه ای بپوشانید، یا محافظی روی دوچرخه ورزشی یا میز کاری خود قرار دهید، تا مانع دیده شدن آن ها شود.

بیشتر بخوانید: چگونگی تأثیر مشکلات مربوط به خواب بر سلامت ذهن

اتاقتان را مرتب کنید

مطابق فنگ شویی، بهم ریختگی و نامنظمی در اتاق خواب چیزی فراتر از فقط یک منظره بد می باشد. بلکه می تواند مانع جریان چی شود، در خواب اختلال ایجاد کند، و در حالت کلی از پیشرفت کارها در زندگی تان جلوگیری کند.

نظم و ترتیب برای جاهایی که در معرض دید قرار ندارند نیز در نظر گرفته می شوند. از فضای زیر تختخواب برای انبار کردن وسایل استفاده نکنید، داخل کمد لباس خود را تمیز و مرتب نگه دارید، و لباس هایی که مناسب هر فصل نیستند، جدا کرده و از کمد لباستان بردارید. شب ها درب کمد لباستان را ببندید.

داخل دراورها را مرتب کنید، و کتاب ها را روی پا تختی یا میز آرایش قرار ندهید.

موقعیت آینه ها را تغییر دهید

مطابق فنگ شویی، اگر خواب راحتی ندارید، آینه های اتاق خوابتان می تواند در بروز این مشکل موثر باشد. زیرا آینه های اطرافتان انرژی شما را می گیرد، و می تواند منجر به بی قراری و تشدید نگرانی های شما شود.

باید به این نکنه توجه کنید که آینه را بر دیوار مقابل تخت خود آویزان نکنید. مشاوران فنگ شویی معنقدند که این کار می تواند دخالت یک شخص سومی را در روابط زوجین تقویت کند، و احتمالا منجر به خیانت در روابط زناشویی شود.

حواستان به آثار هنری مورد استفاده در اتاق باشد

هر تصویری که بر روی دیوارهای اتاق خواب خود آویزان کرده اید، باید الهام بخش، دلگرم کننده، و آرامش بخش باشد. یکی از بهترین مکانها برای آویزان کردن چنین تصاویری روی دیوار روبروی تختخواب شما است. به گونه ای که اولین و آخرین چیزی باشد که هنگام بیدار شدن و قبل از خاموش کردن چراغ ها هنگام خوابیدن، می بینید.

تصاویر غم انگیز یا ناراحت کننده را در اتاق خواب خود قرار ندهید، یا از نقاشی ها و عکس هایی که فقط یک نفر در آن حضور دارد، استفاده نکنید: این تصاویر نشانگر تنهایی هستند.

همچنین بهتر است از عکسهایی که در آن دریاچه، آبشار یا رودخانه تم اصلی عکس هاست، استفاده نکنید. در قسمت های دیگر خانه آب نمادی از پول است، اما مطابق فنگ شویی، استفاده از آن ها در اتاق خواب ممکن است احتمال بروز ضررهای مالی یا شکست در روابط را افزایش دهد.

قانون دوتایی

سعی کنید از هر چیزی که می توانید، دو تا داشته باشید. به عنوان مثال، دو پا تختی یکسان که هر کدام در یک طرف تخت قرار دارند. به طور کلی بهتر است شکل پا تختی ها یا هر وسیله تزیینی دیگری که استفاده می کنید، بیضوی یا دایره ای باشند، و زیاد از وسایل با گوشه ها و لبه های تیز استفاده نکنید.

رنگ های آرامبخش

رنگ ها
Pexels/ Colors

مطابق فنگ شویی اتاق خواب، رنگ های گرم مشابه رنگ پوست از قبیل کرمی، صورتی، بژ، زرد، مرجانی، برنزه و شکلاتی برای دیوارهای اتاق خواب ایده آل هستند. زیرا، رنگ های آرامبخشی می باشند.

رنگ های آبی روشن، سبز و بنفش کم رنگ برای خوابیدن مناسب و مساعد هستند. اما تعداد زیاد رنگ های سرد مانند خاکستری، آبی یا سفید محض باعث ایجاد اختلال در ارامش فرد می شوند. سعی کنید از 50 درصد رنگ هایی با تناژ گرم و رنگ پوست، و 50 درصد از رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش کمرنگ استفاده کنید.

سخن آخر

به طور خلاصه، اگر می خواهید اتاق خواب خود را مطابق فنگ شویی بچینید، جایی را برای تختخواب خود انتخاب کنید که بتوانید درب اتاق را ببینید، بهم ریختگی ها و وسایل الکترونیکی و ورزشی را پنهان کنید، آینه ها را حذف کنید، آثار هنری آرامبخش انتخاب کنید، از هر چیزی در صورت امکان دو مورد داشته باشید، و رنگ های آرامبخش را در اتاق خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.