آیا سلبریتی ها باعث محبوبیت برند میشوند؟

اصل نورومارکتینگ:
تحقیقات چندین استراتژی موثر در حمایت ازسلبریتی ها را نشان داده است.

کاربرد:
براساس ارزش پیشنهادی خود کشف کنید که چه استراتژی برای شما مفید است

با شنیدن “جورج کلونی” به چه برندی فکر می کنید؟ و “مایکل جوردن”؟

دقیقاً نسپرسو و نایک! این دو برند هستند که سلبریتی برندینگ را با موفقیت پیاده سازی کرده اند.

بسیاری از سازمان ها از این نوع تبلیغات استفاده می کنند. اما آیا هر تایید سلبریتی برای هر محصول یا برندی جواب می دهد؟

شاید تا حالا درست حدس زده باشید: نه. خوب پس ، چه چیزی آن را موثر می کند؟ آیا این سلبریتی به سادگی باید جذاب باشد؟ با محصول مطابقت داشته باشد؟ چهره عمومی داشته باشد؟

بیش از پنجاه سال تحقیق در مورد تایید مشاهیر سعی در توضیح این موضوع داشته است. اخیراً ، دو محقق چارچوبی را ارائه داده اند كه ساختار این نظریه ها را می سازد. این توضیح می دهد که کدام استراتژی برای شما ارزشمند است ، براساس پیشنهاد ارزش محصول یا نام تجاری شما. کنجکاو هستید؟ بیایید عمیقتر شویم!

چرا افراد مشهور یا سلبریتی ها می توانند راهی برای پیش بردن باشند

در ابتدا ، بیایید نگاهی به نظریه های اصلی در مورد تایید سلبریتی ها بیندازیم. آنها قصد دارند توضیح دهند که چگونه این استراتژی ها می توانند تبلیغات را موثرتر کنند.

  • مدل اعتبار منبع سلبریتی بیان می کند که هرچه فرستنده پیام معتبرتر باشد ، پیام متقاعد کننده تر است. اعتبار شامل تخصص و قابل اعتماد بودن است. در مجموع ، هرچه افراد مشهور از دانش ، تجربه ، مهارت ، عینیت ، صداقت و صداقت بیشتری برخوردار باشند ، پیام شما معتبرتر است.

به عنوان مثال ، اپرا وینفری با Weight Watchers همکاری می کند ، زیرا به طور علنی نشان داده است که با وزن خود مبارزه کرده است. همچنین ، او سالها از این محصول استفاده کرده است. او در این شرکت سرمایه گذاری کرد ، و قابل اعتماد بودن و صداقت متناسب با چهره او بود.

  • با توجه به مدل جذابیت منبع ، هرچه یک ارسال کننده پیام جذابیت بیشتری داشته باشد ، پیام ترغیب کننده تر خواهد بود. افراد جذاب از نظر جسمی تغییر نگرش را تسهیل می کنند. دلیل این امر افزایش تحریک است که بر پردازش اطلاعات تأثیر می گذارد. جذابیت همچنین از ویژگی های دیگری مانند شباهت ، آشنایی ، دوست داشتن ، مهارت های فکری ، شخصیت و سبک زندگی تشکیل شده است.
  • فرضیه تطابق توضیح می دهد که هرچه همخوانی بیشتری بین افراد مشهور ، برند و مخاطبان هدف درک شود ، پیام متقاعد کننده تر خواهد بود. اگر یک تطابق مربوط و مورد انتظار بین سلبریتی و پیام وجود داشته باشد ، یک همخوانی قابل درک است. در صورت عدم وجود این ، پیام به نظر میرسد که کمتر ترغیب کننده باشد.

به عنوان مثال ، سارا جسیکا پارکر ، بازیگر زن آمریکایی، در کمپین فروشگاه لوازم خانگی هلندی به نام Blokker ظاهر شد. این تبلیغات نتیجه معکوس داد: اینکار هزینه زیادی برای برند Blokker تراشید. این احتمالاً به دلیل همخوانی کم است ، زیرا رابطه یک بازیگر آمریکایی با یک فروشگاه لوازم خانگی هلندی چه کاربردی دارد؟

  • مدل انتقال معنی توصیف می کند که اثربخشی سلبریتی برندینگ به مزایایی که سلبریتی به روند تأیید می دهد بستگی دارد. به عنوان مثال ، معانی نمادین و فرهنگی که در آن وارد می کنند.

بازاریابان باید نمادین بودن سلبریتی را بررسی کنند تا مطلوب بودن آن را تعیین کنند. به عنوان مثال ، اگر سلبریتی مورد نظر شما معنای فرهنگی لطف ، تجمل و اعتماد به نفس پیدا کرده است ، باید از خود بپرسید که آیا این معنایی است که می خواهید به محصول یا برند خود منتقل کنید.

محصول خود را چگونه رتبه بندی کنیم تا بهتر به فروش برسد؟ در این مقاله بیشتر بخوانید

اگرچه هر چهار تئوری در طول سالها اثبات شده اند ، اما روشن نمی کنند که کدام استراتژی برای کدام کارزار مرتبط است.

از چه راهکاری باید استفاده کنید؟ چارچوب زیر که توسط Schimmelpfennig و Hunt (2019) پیشنهاد شده است ، می تواند به شما کمک کند موثرترین استراتژی را بر اساس پیشنهاد ارزش محصول یا نام تجاری خود شناسایی کنید.

Google/Celebrity Branding

این تایید فروش شما را افزایش می دهد

فراهم کردن بهترین عملکرد

آیا ارزش پیشنهادی شما بهترین عملکرد را ارائه می دهد؟ به نشانه برتری فنی یا کیفی؟ پس یک استراتژی موثر ، استفاده از یک متخصص جهت استفاده از تایید است.

در بعضی موارد افراد با تبحر زیاد سلبریتی ها هستند. به عنوان مثال ، بهترین ورزشکاران اغلب سلبریتی هستند.

اگر در حال تبلیغ یک ساز موسیقی هستید ، یک نوازنده محبوب را تأیید کنید. اگر در حال تبلیغ یک محصول دارویی هستید ، به دنبال یک پزشک (معروف) بروید.

نشان دادن جذابیت فیزیکی

آیا ارزش پیشنهادی شما برای افزایش جذابیت فیزیکی است؟ جذابیت و تخصص را با هم ترکیب کنید.

اگر کالایی نوید افزایش جذابیت را بدهد ، یک مشهور جذاب احتمالاً بعنوان یک فرستنده معتبر پیام ، یک “متخصص” در ظاهر خوب درک می شود.

اگر اکنون فکر می کنید: “اما پس چرا فقط از یک مدل ناشناس به جای یک فرد مشهور جذاب استفاده نمی کنید؟” ، من جواب شما را می دهم. تأیید یک فرد مشهور جلب توجه می کند. این باعث می شود تبلیغ شما در بین دیگران در آن سایت برجسته شود.

ساختن تاثیری مثبت در یک تصمیم گیری سطحی

طآیا ارزش پیشنهادی شما برای اتصال احساس مثبت به محصولی است که به طور مکرر خریداری می شود و به تلاش شناختی زیادی احتیاج ندارد؟ سپس ما در مورد تصمیمات سطحی صحبت می کنیم. به عنوان مثال ، خرید یک بطری نوشابه یا یک تکه شکلات خوب. در این حالت از لایک به عنوان استراتژی خود استفاده کنید.

با تأیید یک فرد مشهور دوست داشتنی می توانید این کار را انجام دهید. افراد مشهور به دلیل مهارت ، شخصیت ، سبک زندگی ، آشنایی و موارد دیگر می توانند دوست داشتنی باشند.

احساسات گرم نسبت به یک فرد مشهور می تواند به برند شما منتقل شود و بر قصد خرید تأثیر بگذارد. از آنجا که تصمیمات اسمی زمانی گرفته می شود که مصرف کنندگان انگیزه کمی برای پردازش اطلاعات داشته باشند ، کمتر فکر انتقادی می کنند. این باعث می شود استراتژی پسندیدن به طور خاص در این موارد موثر باشد.

نمونه ای از این حمایت ها کمپین هاینکن با نیل پاتریک هریس دوست داشتنی است.

Google/Heineken ads

ساختن تجربه ای منحصربه فرد از طریق ویژگیهای تایید کننده

آیا ارزش پیشنهادی شما برای ساخت یک تجربه منحصر به فرد از طریق ویژگی های تأیید کننده است؟ آیا تمرکز برند یا محصول شما فقط عملکرد (بهترین بودن) یا جذابیت (تقویت ظاهر) نیست؟ اطمینان حاصل کنید که تصاویر طرفدار و محصول یا برند تجاری شما متناسب است.

به فرضیه تطابق که اخیراً در مورد آن خوانده اید ، فکر کنید. به دلیل همخوانی ، رابطه بین افراد مشهور و برند شما مطابق با انتظارات مصرف کنندگان است و در دسته های موجود در مغز قرار می گیرد. این منجر به پاسخ های مطلوب تری نسبت به نام تجاری شما می شود. علاوه بر این ، خطر مشهور شدن یا آگهی تحت الشعاع قرار دادن محصول را به حداقل می رساند.

به عنوان مثال ، GUESS از كامیلا كابلو خواننده حمایت كرد. این تایید فقط مربوط به جذابیت او نیست. این در مورد اعتماد به نفس و قوی بودن او به دلیل کارهای خیرخواهانه و نوشتن آهنگ های خودش است. این با نام تجاری مطابقت دارد و به تصویر مثبت آن کمک می کند.

قادر ساختن مشتری برای ساخت شخصیت

آیا ارزش پیشنهادی شما این است که مصرف کننده بتواند شخصیتی بسازد؟ پس ، یک استراتژی موثر انتقال معنای فرهنگی است.

محصولاتی که افراد متعلق به آنها هستند ، هویت شخصی خود را تعیین یا به آن اضافه می کنند. آنها به بیان و تقویت خود کمک می کنند. بر این اساس ، مصرف کنندگان به دنبال نمادگرایی خاصی از محصولات هستند ، از جمله معنای جنسیت ، موقعیت اجتماعی ، سن ، شخصیت ، ویژگی ها و روانشناسی.

شما می توانید با انتخاب یک فرد مشهور که مصرف کنندگان می خواهند یک هویت مرتبط با آن ایجاد یا حفظ کنند معنی را منتقل کنید. محصول یا مارک خود را به سبک زندگی تبدیل کنید! اگر می خواهید کالایی با درگیری بالا ، مانند اتومبیل یا رهن را تبلیغ کنید ، بر مفهوم فرهنگی تأکید کنید.

مراقب یک عدم تطابق باشید

در نتیجه ، اجرای یک سلبریتی در مبارزات انتخاباتی شما می تواند بسیار ارزشمند باشد. با این حال ، مطمئن شوید که سلبریتی را بر اساس پیشنهاد ارزش خود انتخاب می کنید. اگر این کار را نکنید ، کمپین شما می تواند نتیجه معکوس دهد. ممکن است پس از همکاری با سارا جسیکا پارکر ، مشتریان وفادار خود را از دست داده و مانند Blokker به مشکل بخورید.

نکات نوروئی:

  • استراتژی های تأیید سلبریتی ها از نظر کلی موثر نیستند.
  • برای تشخیص اینکه کدام استراتژی برای شما موثر است ، استراتژی خود را بر اساس پیشنهاد ارزش برند یا محصول خود انتخاب کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.