چگونه میتوان در مذاکرات فروش بالاترین قیمت را به دست آورد؟

اصل نورومارکتینگ:
سود شما در مذاکرات تا حدی با قیمت لیست اولیه تعیین می شود زیرا هم بر شما به عنوان فروشنده و هم در خریدار در پیشنهادهای شما تأثیر می گذارد.

کاربرد:
پیشنهاد خود را با قیمتی شروع کنید که هم دقیق باشد هم بالا. این در نهایت منجر به بالاتر رفتن قیمت نهایی در مناقصه و مذاکره فروش خواهد شد.

شما به عنوان فروشنده سعی می کنید هر کالایی با بالاترین قیمت نهایی فروش به فروش برسد. اما چیزی که بیشتر مذاکره کنندگان متوجه آن نیستند این است که قیمت اولیه لیست نقطه شروع مذاکره است. به عبارت دیگر: پیشنهاد افتتاحیه شما برای قیمت نهایی فروش بسیار مهم است.

استراتژی های قیمت را لیست کنید

برای بررسی بهترین استراتژی برای تعیین قیمت لیست ، Cardella & Seiler (2016) قیمت لیست را تغییر داد ، سعی کرد ببیند آیا رفتار مذاکره خریداران و فروشندگان و در نتیجه آن قیمت نهایی فروش تحت تأثیر قیمت اولیه لیست است یا خیر.

آنها سه نوع استراتژی قیمت لیست را با توجه به رقم آخر تعریف کردند: گرد (یا 0 یا 5) ، دقیقاً زیر (4 یا 9) و دقیق (دقیق کم 1 ، 2 ، 3 و دقیق بسیار بالا 6 ، 7 و 8). شرکت کنندگان در یک مذاکره دو طرفه در مورد مسکن شرکت کردند. قیمت 200000 دلار (گرد) ، 199 هزار دلار (دقیقاً زیر) ، 201326 دلار (با دقت بالا) یا 198،674 دلار (با دقت کم) تعیین شده است.

ما در مقاله های قبلی در مورد استراتژی های قیمت گذاری نیز صحبت کردیم.

چگونه می توان بهترین مذاکره را شروع کرد

هنگامی که محققان نتایج آنها را بررسی کردند ، دریافتند که قیمت لیست بر پیشنهاد اولیه خریداران و در نتیجه کل مذاکرات تأثیر می گذارد.

قیمت گذاری دقیق بالا (رقم آخر 6) منجر به بالاترین قیمت فروش نهایی می شود و شرکت شما بیشترین بازده را به خود اختصاص می دهد! قیمت دقیق بالا این احساس را ایجاد می کند که شما به عنوان یک فروشنده به خوبی در مورد قیمت خود فکر کرده اید و فضای کمتری برای مذاکره سر پایین آوردن قیمت به طرف مقابل میدهید.

چگونه از حس حسادت برای افزایش فروش استفاده کنیم؟در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم

علاوه بر این ، شما به عنوان یک فروشنده تمایل به ایجاد دفاعیه دربرابر قیمت دقیق تری دارید که به نوبه خود منجر به بالاتر رفتن قیمت نهایی می شود. مذاکرات در رده های دقیق بالا ممکن است در کل مقداری طولانی تر شود ، اما نتیجه حتی بهتر است! خریداران تمایل دارند وقتی قیمت گرد می شود کمترین پیشنهادات را ارائه دهند ، با این حال قیمت گذاری گرد یک استراتژی معمول است. فروشندگان تمایل دارند کمترین ضدحمله را انجام دهند در حالی که قیمت دقیقاً پایین باشد.

در مورد مذاکره کنندگان با تجربه چطور؟

متأسفانه ، مذاکره کنندگان باتجربه با کاهش اثرات مشاهده شده ، آنچه را که شما انجام می دهید مشاهده خواهند کرد.

خوشبختانه از اصل قیمت های لیست می توان نه تنها در املاک و مستغلات بلکه در بازارهای دیگری که مذاکرات رایج است نیز استفاده کرد. به اتومبیل ها ، بازارهای ثانویه و خدمات پیمانکاری فرعی و غیره فکر کنید. تعیین قیمت اولیه سزاوار تفکر استراتژیک است زیرا اولین حرکت شما هنگام افزایش سود ضروری است. بنابراین دقیق باشید و بهترین قیمت خود را بدست اورید و به این موضوع فکر کنید که قیمت های بالا میتواند حاشیه سود شما را نیز بیشتر کند.

نکات نوروئی

در مذاکره با خریداران بی تجربه ، شما به عنوان فروشنده باید قیمت های لیست اولیه خود را بالا و دقیق تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.