قیمت را گرد کنیم یا نکنیم؟کدام باعث افزایش فروش میشود

اصل نورومارکتینگ:
قیمت گذاری های مختلف برای انواع مختلف استدلال برای محصولات انجام می شود. احساسی مثبت در مقابل منطقی (احساسات منفی).

کاربرد:
هنگام خرید محصولات با دلایل احساسی مثبت از قیمت گذاری های گرد استفاده کنید. برای محصولات با دلایل منطقی یا منفی عاطفی از قیمت گذاری های گردنشده استفاده کنید.

قیمت گذاری مستقیماً بر روی نظر مصرف کننده تأثیر می گذارد. تفاوت اندک در قیمت می تواند تأثیر عمده ای در نحوه احساس مصرف کننده نسبت به خرید – و حتی نظر خود در مورد کیفیت – محصول داشته باشد.

اکنون ، بیایید کشف کنیم که چرا ، چرا و چگونه باید قیمت های خود را تغییر دهید.

اینها همه جالب به نظر می رسد ، اما چگونه به ما کمک می کند؟

Monica Wadhwa و Kuangjue Zhang چندین مطالعه انجام دادند تا به ما در درک زمان و چگونگی تأثیر مصرف کنندگان از قیمت گذاری کمک کنند. آنها نشان دادند که قصد خرید (مهمترین پیش بینی کننده خرید واقعی) تحت تأثیر قرار گرفتن قیمت است و این تأثیر به هدف خرید بستگی دارد. آنها همچنین دریافتند که فرقی نمی کند که قیمت پیرامون شما بالا باشد (41،15 دلار) یا پایین (38،85 دلار).

بنابراین آیا باید فقط با یک دلار و چند سنت قیمت محصولات خود را افزایش دهید؟

نه نباید این کار را بکنید. معلوم است که گاهی اوقات قیمت گرد (40،00 دلار) بهتر است. به عنوان مثال: هنگام خرید دوربین ، هدف شما ممکن است گرفتن عکس در طول تعطیلات خانوادگی یا گرفتن عکس برای یک پروژه گروهی باشد. هدف اول یک مؤلفه عاطفی قوی دارد ، در حالی که هدف دوم منطقی تر است. به نظر می رسد که یک قیمت گرد (40،00 دلار) در مثال اول (احساسی) و قیمت گرد نشده (41،15 دلار) بهترین اثر را در قصد خرید دارد.

گرد کردن قیمت
Google/raound or not?

آیا محصول من به دلایل عاطفی خریداری میشود یا عقلانی؟

این اولین سؤالی است که هنگام تعیین قیمت باید از خود بپرسید. شما به عنوان یک فروشنده یا بازاریاب ، محصول خود را به بهترین وجه می شناسید و احتمالاً می دانید چرا مردم آن را خریداری می کنند. اگر محصول شما چیزی است که اکثر مردم به دلایل عاطفی ، مانند عروسی می خرند ، قیمت گرد مناسب ترین (مثلاً: http://www.bettys.co.uk/cakes/wedding-cakes) است. محصولی منطقی تر ، مانند لپ تاپ ، می تواند از یک قیمت گرد نشده بهره ببرد (مثال: http://www.bestbuy.com/site/all-laptops/pc-laptops/pcmcat247400050000.c؟id=pcmcat247400050000).

استفاده از اثر LIME در بازاریابی محصولات و خدمات چکونه به فروش کمک میکند.در این مقاله بخوانید

در مورد احساسات منفی چه؟

قبل از اینکه برچسب قیمت گرد را در تمام محصولات تقویت کننده احساسات خود بزنید ، یک چیز دیگر است که باید بدانید. دلیل اینکه قیمتهای گرد برای خریدهای عاطفی بسیار خوب عمل می کنند این است که هر احساسی را که تجربه می کنید تقویت می کند. در ضمن: هر احساسی منفی نیز قوی تر می شود.

در مورد محصولاتی که به دلایل عاطفی منفی خریداری می شوند ، قیمت هایگرد نشده بهتر عمل می کنند. در حالی که احساسات منفی به وضوح با برخی از دسته محصولات مرتبط است (برای مثال ضروریات تشییع جنازه) ، به نظر می رسد مقولات دیگر با هم مخلوط تر هستند. آیا غذاهای معمولی با کالری بالا مانند شکلات و بستنی تحت تأثیر احساسات مثبت یا منفی قرار دارند؟ من بسیار علاقه مند خواهم بود بدانم که قالب قیمت بر این دسته ها چگونه تأثیر می گذارد.

محدودیت ها چیست؟

دانشمندان فقط قیمتها را با دو رقم بعد از کاما (40،00 دلار) مطالعه کردند. اثرات قیمت های کاملا گرد (مانند 40 دلار) همچنان مورد مطالعه است.

همچنین دلایل منطقی و عاطفی می توانند بر یکدیگر همپوشانی داشته و بر یکدیگر تأثیر بگذارند. مصرف کنندگان می توانند دلایل عاطفی و یا عقلانی برای خرید در فروشگاه (وب) شما داشته باشند. این را در نظر بگیرید و حتی ممکن است چیزی فراتر از بهترین قیمت محصول خود را کشف کنید.

نکات نوروئی:

  • اگر کالای شما کالایی است که بخواهید به دلایل مثبت عاطفی بخرید ، قیمت خود را گرد کنید.
  • اگر کالای شما به دلایل عقلانی یا منفی عاطفی خریداری شده باشد ، قیمت خود را گرد نشده بگیرید.

بروزرسانی ویرایشگر: آیا باید محصولات سازگار با محیط زیست را گرد کنید؟

یک مطالعه جدید در مورد Tripathi & Pandey (2018) نشان داد که در مورد محصولات سبز ، محصولات مشابه با کیفیت بالا نیز صادق است: آنها بهتر با یک قیمت گرد به فروش می رسند! این می تواند توضیح دهد زیرا خرید محصولات با مسئولیت زیست محیطی به طور هدف ، ممکن است ناشی از دلایل عاطفی مثبت باشد.

و علاوه بر این ، قیمت گذاری های گرد باعث کاهش درک کیفیت پایین می شدند و از این طریق مانع از کاهش وفاداری برند به دلیل یک تصویر کم قیمت می شوند.

بنابراین آن محصولات سبز واقعی را با قیمتی گرد و بفروشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.