حلقه گمشده استراتژی های بازاریابی:تمرکز

یادگیری و تسلط بر مهارتهای فروش جدید فقط با تمرکز حاصل می شود. عدم تمرکز در سازمان های فروش به دلیل چند مورد ایجاد می شود.

تمزکز شما بر چیست؟

مدیران فروش برای انتقال مهارتهای موفقیت که آنها را به عنوان یک تولید کننده برتر تبدیل می شود ، سخت تلاش می کنند. آنها آموزش و مربیگری را در مورد مدیریت حساب های کلیدی ، برگزاری جلسات مشاوره فروش و غلبه بر اعتراضات ارائه می دهند.

همه موارد فوق به مهارت فروش دیگری نیاز دارد که در جامعه چند منظوره ما منسوخ شده است: تمرکز. یادگیری و تسلط بر مهارتهای فروش جدید فقط با تمرکز حاصل می شود.

(آیا تا بحال برای شما پیش آمده که در حین تماشای یک مسابقه ورزشی ورزشکاری را ببینید که درست وسط بازی گوشی موبایل خود را چک کند؟)

عدم تمرکز در سازمانهای فروش محور به دلیل چند نکته کلیدی اتفاق می افتد.

ناآگاهی

بسیاری از فروشندگان معتقدند که انجام همزمان چند کار یا مالتی تسکینگ بودن کار میکند. برخی به دلیل فرایند رشد در دوره رایانه ای به بیان این موضوع میپردازند(دوره ای که عصر دیجیتال نام دارد و افراد معتقدند باید چند کار را بطور همزمان انجام داد). برخی دیگربه هر آنچه که در اینترنت می خوانند اعتقاد دارند. انجام همزمان چند کار اصلا کارساز نیست . این را من نمیگویم بلکه حاصل چندین دهه پژوهش در علم عصب شناسی است.مغز ما برای این منظور ساخته نشده است.

یادگیری اطلاعات جدید ، تفکر در مورد مشکلات پیچیده و مهارت های تمرین نیاز به استفاده از قشر جلوی مغز شما دارد. تمرکز نیاز شماره یک برای درگیر شدن قشر جلوی مغز است.

چرا فروشندگان عمدتا مذاکره کنندگان خوبی نیستند؟ در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم.

مغز واقعاً یادگیری اطلاعات جدید را دوست ندارد زیرا یادگیری مهارت ها و عادات جدید نیاز به تلاش دارد. مغز ترجیح می دهد به طور پیش فرض از روش های قدیمی انجام کارها استفاده کند زیرا به انرژی زیادی نیاز ندارد. علم عصب شناسی .دلیل این امر را توضیح میدهد.

اجرای مهارت ها و تفکرات جدید به این معنی است که شما به سبب گلوکز بیشتری که میسوزانید احساس خستگی میکنید. جای تعجب ندارد که فروشندگان از این موضوع نفرت دارند که بخواهند تمرینات حضوری فروش را انجام دهند و به اصطلاح رول بازی کنند.این یک تلاش است برای مغزی که از تلاش و تمرکز متنفر است.

عدم توانایی در تصمیم گیری

آیا متوجه شده اید که این روزها همه میخواهند همه جا باشند اما در واقع خودشان هم نمیدانند که کجا هستند و چه کار میکنند؟بسیاری از جلسات ملاقات مدیرهای امروزی در حد جوک است.

اگر در یکی از این جلسات بوده باشید حتما متوجه شده اید که مدیران دور یکدیگر جمع شده و با یک حرارت خاصی در مورد یک موضوع به اصطلاح مهم مانند رشد و بهبود بهره وری سازمان صحبت میکنند در حالی که افراد حاظر در جلسه بیشتر نگران پاسخ دادن به پیامکها یا چک کردن اینستاگرامشان هستند.

در نهایت نتیجه جلسه بیشتر یه یک دیالوگ تکراری تبدیل میشود:”میشود دوباره تکرار کنید؟

تصمیم بگیرید که کجا میخواهید باشید،اگر در یک جلسه ملاقات با همکار خود و یا در یک جلسه فروش با مشتری بالقوه خود هستید تصمیم بگیرید دیسیپلین خود را حفظ کرده و گوشی تلفن خود را و یا هرچه را که تمرکزتان را به هم میزند کنار بگذارید.

با دقت به حرفهای دیگران گوش دهید. کسی نباشید که مدام گوشی اش در حال زنگ خوردن است و یا صدای ویبره اذیت کننده اش باعث میشود حواس طرف مقابلش را هم پرت کرده و در گفتگو وقفه ای را ایجاد کند.فرد مقابل شما از اینکه مدام سعی کند با گوشی شما رقابت کند حس خوبی نخواهدن داشت.

اگر قرار است کار کنید،خب انرژی خود را روی کارتان بگذارید.تمرکز شما هر کجا باشد انرژی شما نیز همانجاست.زمانی که درگیر یک کار فکری هستید تلفنتان را خاموش کنید.بسیاری از افراد مانند سگ پاولوف شرطی شده اند،به محض اینکه تلفنشان زنگ میخورد سعی در پاسخ دادن به آن را در همان لحظه دارند.

در مطالعه ای که اخیرا در مایکروسافت انجام شد مشخص شد که دقیقا بطور متوسط دقیقه طول میکشد که افراد بعد از پاسخ دادن به یک ایمیل یا تلفن به کار عادی خود برگشته و تمرکز از دست داده خود را بدست آورند.به نظر شما آشنا نیست؟

تمرکز. این سلاح رقابتی جدید برای سازمان های فروش است. امسال یک شعار جدید برای سازمان فروش خود در نظر بگیرید. درزمان حال حضور داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.