تاثیر داستان های برند بر روی رفتار مصرف کننده

اصل نورومارکتینگ:
داستان های کوتاه برند در مورد بسته بندی کالاهای سریع مصرف کننده (FMCG) تأثیر مثبتی بر درک مصرف کنندگان و پاسخ های رفتاری آنها نسبت به یک نام تجاری دارد.

کاربرد:
کمتر از 100 کلمه در داستان برند تجاری در یک بسته استفاده کنید تا تأثیر ماندگاری بر مصرف کنندگان بگذارد.

روزگاری ، نیاکان ما برای گفتن قصه ها دور آتش جمع می شدند و تخیلات و دروس خود را با دیگران در میان می گذاشتند. سریع به امروز منتقل می شود و ما همچنان در حال به اشتراک گذاشتن داستان هستیم ، اما به جای آتش بازی و جمع شدن دور آتش این کار را با تلفنهای همراهمان انجام میدهیم.

انتظارات مصرف کننده امروز

در دنیای امروز با لیست های طولانی مدت مواد تشکیل دهنده ، لیبل های مورد نیاز و سر و صدای برند ، مصرف کنندگان محصولاتی را با سادگی کامل و با حداقل ویژگیهای طاقت فرسا می خواهند. در نتیجه ، ما اکنون روندی داریم که محصولات از توضیحات بیش از حد اجتناب می کنند و فقط بر مواد اصلی تأکید دارند. حداقل مواد تشکیل دهنده و مفهوم تازه از عوامل موثر در تصمیم گیری خرید برای مصرف کنندگان است. اکنون ، چالش برای برندها این است که بدانند داستان تجاری تا چه اندازه بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد.

تأثیر داستان های برند بر روی بسته بندی ها

تحقیقات بازاریابی عصبی نشان داده است که داستان های کوتاه برند در مورد بسته بندی ، به ویژه در بسته های کالای سریع مصرف کننده (FMCG) ، تأثیر مثبتی بر واکنش های رفتاری و قصد مصرف کنندگان نسبت به مارک ها دارند ، در مقایسه با بسته هایی که هیچ داستان تجاری یا محتوایی در لیست ندارند -فرمت داستان های کوتاه با نام تجاری (کمتر از 100 کلمه) محتوای کافی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند تا آنها را به دنیای داستان منتقل کنند. علاوه بر این ، وقتی داستان کوتاه روی بسته ها وجود داشته باشد ، احتمال بازگویی دهان به دهان بیشتر است.

آیا تا بحال به تاثیر فونت ها روی تجربه مصرف کننده و ادراکش از برند توجه کرده اید؟در این مقاله به توضیح این مقوله میپردازیم

به زبان ساده ، کوتاه و شیرین مورد توجه مصرف کننده قرار می گیرد. شما می توانید بدون نوشتن رمان روی بسته بندی ، تأثیر مثبتی بر مصرف کنندگان بگذارید. داستان هایی که برداشت های مثبتی از خود به جای می گذارند ، در خاطرات مصرف کنندگان ذخیره می شوند. وقتی زمان تصمیم گیری در مورد خرید یا مراجعه به برندهای تجاری فرا رسیده است ، مصرف کنندگان برای کمک به تصمیم گیری به خاطرات اعتماد می کنند. و به گفته اقتصاددان رفتاری ، دانیل کانمن ، این خاطره تجربیاتی است که تصمیم را ایجاد می کند ، نه خود تجربه واقعی. با ارائه یک داستان کوتاه تجاری ، به طور خاص با پایان مثبت ، تجربه برند به عنوان یک خاطره مثبت برای ارجاع در آینده ذخیره می شود.

مورد نمونه : بستنی Van Leeuwen

نگاهی به یکی از برندهای بستنی مورد علاقه من ، بستنی Van Leeuwen بیندازید. بستنی Van Leeuwen در بروکلین ، نیویورک مستقر است و بر روی مواد تازه با گزینه های وگان تمرکز دارد. بسته بندی اصلی آنها بسیار طاقت فرسا بود و من اگر تنها قاشق های مخصوص کامیون های بستنی آنها نبودند ، احتمالاً آن را امتحان نمی کردم. با این حال ، آنها اخیراً بسته بندی خود را که برند تمیزی در جلو با یک داستان کوتاه تجاری در پشت ارائه می دهد ، دوباره طراحی کردند. بسته بندی آنها چنان مورد توجه قرار گرفت که مصرف کنندگان شروع به نوشتن بسته های بستنی در فروشگاه های مواد غذایی در اینستاگرام کردند!

پس چه اتفاقی افتاد؟ بسته بندی های مجدد آنها منجر به افزایش فروش 50 درصدی شد در حالی که 80 درصد مشتریان جدید آنها از اینستاگرام می آمدند. در حالی که تحقیقات ارتباط معناداری بین داستان کوتاه برند تجاری و قصد خرید نشان نمی دهد ، اما تجارب تجاری که “Instagramable” هستند به دلیل نحوه ایجاد خاطرات و تصمیم گیری مصرف کنندگان ، از مشتریان جدید استقبال می کنند. به عبارت دیگر ، این تجربیات مشترک در شبکه های اجتماعی طعم تجربه تجاری را به بینندگان می بخشد: مثبت و لذت بخش.

Google/Van Leeuwen Ice cream

داستان های کوتاه برند در بسته های FMCG باید به عنوان یک نام تجاری استفاده شود که به بسته بندی محصول طعم می بخشد. داستان برند تجاری باید با یک یادداشت شیرین به پایان برسد ، به مشتریان اجازه می دهد تجربه را به عنوان یک خاطره مثبت برای منابع بعدی به یاد بیاورند. طراحی کلی بسته FMCG همچنین باید مورد توجه مصرف کننده قرار گیرد تا در ابتدا توجه مصرف کننده را به خود جلب کند.

نکات نوروئی:

  • آن را کوتاه و شیرین نگه دارید: کمتر از 100 کلمه برای داستان های برند تجاری در بسته بندی استفاده کنید.
  • مخاطبان خود را از طریق داستان برند خود با یک لذت مثبت به دنیای خود منتقل کنید.
  • از مشتری امروز با تجربه داستان / بسته نام تجاری “Instagramable” دعوت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.