آیا تغییر نام برند میتواند آسیب زننده باشد؟

اصل نورومارکتینگ:
تغییر نام برندتان ، بدون داشتن یک استراتژی کاملاً فکری ، باعث ایجاد مقاومت در برابر تغییر نام برند در مشتری (وفادار) شما می شود.

کاربرد:
کشف کنید که چگونه برند خود را بدون از دست دادن مشتریان وفادار با موفقیت تغییر نام دهید

مردم به طور کلی ساخته عادت هستند. ما به خرید محصولات مشابه از برندهای مشابه بارها و بارها اقدام میکنیم. به عنوان مثال: چه اتفاقی برای برند مورد علاقه ما (چیپس ، لوازم آرایشی یا الکترونیکی) می افتد زمانی که برند دچار تغییری میشود. تغییر در بسته بندی یا تغییر در نام برند می تواند تأثیر زیادی در نحوه درک مصرف کننده از محصول / برند داشته باشد. آیا چیپسهای معتبر قدیمی که مورد علاقه تان بودند ، پس از تغییر همچنان یکسان خواهند بود؟

هنگام تغییر نام برند، مصرف کنندگان تمایل به ایجاد مقاومت خاصی در برابر تغییر نام برند دارند. این امر به دلیل وجود آداب و رسوم منطقی ، رابطه ای و نمادین است که به محصول و نام آن پیوست شده است (مانند خرید همیشه چیپس های مورد علاقه تان). تغییر در نام برند مهمترین عملکرد نام برند، به ویژه شناخت یک نام برند و محصولات آن را مختل می کند. این می تواند منجر به استرس ، نارضایتی و بی اعتمادی مشتریان شود. اگر محصول / برند یکسان به نظر نمی رسد و از نظر مشتریان احساس یکسانی ندارد ، چرا آنها هنوز برند/ محصول شما را می خرند؟

سوال واقعی که باید به آن پاسخ داده شود این است که چگونه این همه سال وفاداری ، اعتماد و شناخت برند مشتری را به برند تجدید شده خود منتقل می کنید؟ طبق آخرین تحقیقات دو روش وجود دارد.

استفاده از برندسازی مادر

یکی از گزینه هایی که تأثیر مثبتی در درک کیفیت دارد و انتخابی که مصرف کننده را نسبت به ریسک پذیری به حداقل می رساند ، این است: با استفاده از برندینگ مادر یا حامی شرکتها میتوانند اعتباری یکسان را به تمامی محصولات تولیدی خود ببخشند. اگر مصرف کنندگان از قبل طرفدار محصولات بی نظیر اپل هستند ، محصولی را که نام آن روی آن است را دوست دارند * * فقط اگر در مورد برند مادر مثبت نگر باشند.

انتقال طولانی (طراحی دوتایی)

همانطور که قبلاً توضیح داده شد ، مصرف کنندگان ساخته عادت هستند. تغییر نام برند شما به طور ناگهانی باعث ناراحتی مشتریانتان خواهد شد. راهی برای عادت دادن آنها به برند جدیدی از یک محصول / تغییر نام برند، تغییر آهسته محصول یا نام برند است. تغییرات کوچک به مصرف کنندگان زمان می دهد تا خود را با شرایط سازگار کنند. یک مثال عالی برای یک انتقال طولانی مدت پست بانک است. تغییر هر چیزی در مورد مارک یا محصول می تواند منجر به کاهش اعتماد مصرف کننده شود و شاید در نهایت منجر به از دست دادن مشتریان بانکی مادام العمر شود زیرا محصول / برند “فقط دیگر احساس قبلی را نمیدهد”. مثالی از واکنشی که نمی خواهید به عنوان مدیر برند در پست بانک دریافت کنید: “پول من دیگر در آن بانک امن نیست ، زیرا تغییر زیادی کرده است”.

6 نمونه از کاربردهای الهام بخش نورومارکتینگ را در این مقاله بخوانید

برای جلوگیری از این واکنش ها ، پست بانک برای تغییر طرح و تصویر اصلی خود از شناسایی ، عمدا ، اما به آرامی ، یک استراتژی را در نظر گرفت. یکی از شناسه های منحصر به فرد پست بانک، تصویر شیر بود. این تصویر همیشه به طور برجسته در تمام ارتباطات پست بانک نمایش داده می شد. شیر آبی آنها در مدت زمان طولانی تری رنگ نارنجی ، رنگ ING را به خود گرفت. در تبلیغات ، صحبت از تغییر رنگ بود و اعلام شد که این برند به سختی دستخوش تغییر خواهد شد.

به حداقل رساندن تغییرات در بسته بندی

هنگامی که ملکونی نام خود را به کمپینا تغییر داد ، تمام بسته بندی محصولات آنها دوباره از نو ساخته شد. مشتریان در شناسایی محصولات لبنی ملکونی که برای خرید استفاده می کردند مشکل بیشتری داشتند. هنگامی که تغییرات را به حداقل ممکن می رسانید ، می توانید وفاداری و شناخت برند قبلی مشتری را با سهولت بیشتری به مارک جدید انتقال دهید. Cif نام خود را به Jif تغییر داد و بسته بندی را به همان صورت حفظ کرد.

Google/cif ADs

به گفته محققان مقاله ، تغییری مانند این منجر به حداقل مقاومت در برابر تغییر در بین مصرف کنندگان می شود.

نکات نوروئی

برای اینکه مقاومت در برابر تغییر نام برند را به حداقل برسانید ، عاقلانه است که هنگام تدبر در مورد استراتژی خود ، اقدامات زیر را به خاطر بسپارید:

  • در بسته بندی / یا ارتباطات خود از یک برند مادر استفاده کنید.
  • از یک دوره انتقال طولانی استفاده کنید تا مصرف کنندگان به برند شما عادت کنند
  • فقط در برند تجاری ، بسته بندی یا ارتباطات تغییرات جزئی ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.